تاریخ : پنجشنبه 9 بهمن 1393
کد 113

ایجاد خط پرواز مستقیم اصفهان - لیسبون

وزیر امور خارجه کشور پرتغال گفت: ایجاد خط هوایی اصفهان- لیسبون راهکاری مناسب برای افزایش سطح روابط دو کشور و ارتقا همکاری در زمینه های گردشگری و تجاری است .

وزیر امور خارجه کشور پرتغال گفت: ایجاد خط هوایی اصفهان- لیسبون  راهکاری مناسب برای افزایش سطح روابط دو کشور و ارتقا همکاری در زمینه های گردشگری و تجاری است .

«روی ماشه ته»(Rui Machete ) که به همراه هیات تجاری از پرتغال در  نشست بررسی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری پرتغال و اصفهان در اتاق اصفهان شرکت داشت ، افزود: دانشگاه لیسبون یکی از دانشگاه های برتر و جزو 100 دانشگاه معتبر دنیا محسوب می شود و در زمینه مبادله دانشجو و استاد و همچنین همکاری های علمی نیز دو شهر اصفهان و لیسبون می توانند بستر توسعه را فراهم آورند.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز فصل جدیدی در روابط خارجه ایران اکنون فرصت مناسبی برای ارتقا همکاری میان دو کشور است و اصفهان با وجود جاذبه های گردشگری فراوان می تواند مقصد گردشگران پرتغالی باشد.

روی ماشه ته افزود:کشور پرتغال و شهر لیسبون نیز دارای میراث فرهنگی ارزشمند، سواحل دریا و جاذبه های گردشگری فراوان است و بسیاری از ایرانی ها می توانند این کشور را به عنوان مقصد سفرهای خود در اروپا انتخاب کنند.

وزیر امورخارجه پرتغال افزود:پرتغال  دارای زیرساخت های مناسب گردشگری مانند هتل های چند ستاره و با کیفیت، حمل و نقل پیشرفته است که هر سال نیز این زیر ساخت ها بهبود می یابند.

فرصتی برای ارتقا روابط تجاری اصفهان و لیسبون

«رسول زرگرپور» استاندار اصفهان در این نشست  اظهار داشت: سه ماه پیش وزیر فرهنگ کشور پرتغال از اصفهان بازدید کردند و پس از آن پیشنهاد شد وزیر خارجه این کشور همراه با یک هیات تجاری برای توسعه روابط دو کشور از اصفهان بازید داشته باشند و اکنون این فرصت فراهم شده است.

وی ادامه داد: ایران و پرتغال سابقه ای 500 ساله در مبادلات تجاری دارند و با وجود فراز و نشیب ها اکنون در شرایطی قرار داریم که دو کشور با توجه به مزیت های خود توسعه روابط تجاری را مد نظر قرار دهند. ایران و شهر اصفهان نیز با توجه به مزیت های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری خواستار افزایش مبادلات بیشتر این دو کشور است.

«ماریا داماس» Marlo Damas Nunes سفیر پرتغال در ایران ضمن اعلام اینکه روابط ایران و پرتغال به مرور در حال گسترش و دستیابی به قراردادهای همکاری متقابل است افزود: در آینده نزدیک بار دیگر هیات جدیدی از اصفهان بازدید خواهند داشت و سفارت پرتغال پیگیر ارتقا سطح همکاری های دو کشور خواهد بود.

 وی افزود: یک قرارداد همکاری اقتصادی در این سفر بین سازمان سرمایه گذاری های پرتغال(ICF ) و اتاق بازرگانی ایران به امضا خواهد رسید و مطابق بر آن دو کشور زمینه های مختلف اقتصادی را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند.

«خسرو کسائیان»رییس  اتاق اصفهان در این نشست با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان اصفهان گفت:اصفهان صنعتی ترین شهر کشور به شمار می آید که می تواند زمینه همکاری های صنعتی بین ایران و پرتغال را فراهم سازند.
آلبوم تصاویر پرتغال