تاریخ : پنجشنبه 9 بهمن 1393
کد 112

محتوای تقویت روحیه کار و کارگروهی در جامعه بسیار اندک است

مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کار ،کارآفرینی و کارگروهی اتاق اصفهان گفت: محتوای تقویت روحیه کار و کارگروهی در جامعه بسیار اندک است.

مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کار ،کارآفرینی و کارگروهی اتاق اصفهان گفت: محتوای تقویت روحیه کار و کارگروهی در جامعه بسیار اندک است.

«علیرضا نادری»در پانزدهمین جلسه این کمیته گفت:برای تقویت روحیه کار ،کارآفرینی و کارگروهی در جامعه باید خوراک  فرهنگی و هنری به جامعه ارایه شود.

وی با انتقاد از کم توجهی سازمان های دولتی به فرهنگ سازی کار در جامعه گفت:جوانان از دوره کودکی باید کار و تلاش  را یک ارزش بدانند و برای رسیدن به اهداف خود تنها از ابزار کار و کوشش با استفاده از خلاقیت بهره گیرند.

وی تصریح کرد:در وضعیت کنونی ،واسطه گری و دلالی به عنوان ارزش در جامعه تلقی می شود و هر کس کار کمتر  انجام دهد و   پول بیشتری کسب کند فردی موفق عنوان می شود.

«مژده ماه فر»کارشناس ارشد روانشناسی کودک در این جلسه خواستار تولید بازی های تقویت روحیه کار گروهی برای کودکان مهدکودک شد و گفت:متاسفانه تولیداتی در این زمینه برای مخاطب  کودک و نوجوان وجود ندارد .

وی استفاده از پویانمایی برای انتقال مفاهیم ارزشمند کار و کارآفرینی را لازم و ضروری دانست و گفت:صدا و سیما در انتقال این مفاهیم نقش بسیار مهمی دارد.

ماه فر شخصیت سازی برای کودکان را یکی از موولفه های مهم تاثیر گذار در فرهنگ سازی کار و کارگروهی در جامعه  دانست و گفت:کودکان با شخصیت های داستان و فیلم همذات پنداری می کنند و آنان را الگویی برای زندگی خود قرار می دهند.

وی از تهیه دو طرح با نام های «پویا» و «نوید» با همکاری کمیته ارتقا فرهنگ کار ،کارآفرینی و کارگروهی اتاق اصفهان خبر داد و گفت:این دو طرح نیازمند همکاری سازمان های فرهنگی و رسانه ای است .