تاریخ : چهارشنبه 3 آذر 1395
کد 1115

در کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ استفاده از ظرفیت رایزنان بازرگانی در سایر کشورها / به صادرکنندگان اجازه واردات موقت مواد اولیه داده شود

در کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ استفاده از ظرفیت رایزنان بازرگانی در سایر کشورها / به صادرکنندگان اجازه واردات موقت مواد اولیه داده شود

هجدهمین جلسه کمیته توسعه صادرات ذیل کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با حضور جمعی از صادرکنندگان نمونه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
هجدهمین جلسه کمیته توسعه صادرات ذیل کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با حضور جمعی از صادرکنندگان نمونه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
 به گزارش روابط عومی اتاق بازرگانی اصفهان ،حمیدرضا مومنی مسوول کمیته توسعه صادرات در این جلسه گفت:صادرات استان اصفهان در سال 94 نسبت به سال 93 با کاهش روبرو شده است .
وی خواستار همکاری نزدیکی بخش دولتی و خصوصی استان اصفهان برای بررسی موانع صادرات شد و گفت:در دوران پسابرجام و برداشتن تحریم های اقتصادی باید صادرات استان و به دنبال آن کشور  افزایش چشمگیری داشته باشد.  
فعالان اقتصادی از ظرفیت رایزنان بازرگانی استفاده نمی کنند
محمد مجیری معاون بازرگانی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این جلسه خواستار استفاده فعالان اقتصادی از ظرفیت رایزنان بازرگانی ایران در سایر کشورها شد و گفت:فعالان اقتصادی استان اصفهان از این ظرفیت بدون هزینه کمترین استفاده را می کنند و این در حالی است که بازرگانان سایر استان از این ظرفیت برای بازاریابی و بررسی بازار کشورهای هدف  استفاده می کنند.  
وی تاکید کرد:رایزنان بازرگانی از سوی سازمان توسعه تجارت برای ارایه خدمات به  بازرگانان خارجی به کشورهای هدف اعزام می شوند و چنانچه نتوانند خدمات مطلب بازرگانان ارایه دهند ،تغییر می کنند.  
وی خواستار بازاریابی محصولات استان اصفهان  در کشورهای آفریقایی شد و گفت:با وجود نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آفریقایی  از این ظرفیت نیز استفاده چندانی نمی شود.
اتصالی ریلی ایران به عراق، فرصت مناسب برای بازرگانان اصفهانی
محمد سیاووشی مدیرعامل شرکت توسعه بازرگانی صندوق راه آهن در این جلسه با اشاره به اتصال شبکه ریلی ایران به عراق گفت:این اتصال فرصت مناسب برای بازرگانان جهت صادرات کالا به عراق است .
وی اتصال راه آهن ایران به عراق را پروژه راکد 37 سال گذشته برشمرد و گفت:هزینه حمل و نقل ریلی به عراق  از تنی 10 دلار به 5 دلار کاهش پیدا می کند.
 
صادرکنندگان اصفهان  بر بازارهای بلند مدت تمرکز کنند
 مسعود پورحمیدی عضو کمیته توسعه صادرات در این جلسه با اشاره به اینکه 8 شرکت مدیریت صادرات در استان مجوز فعالیت گرفته اند،افزود:در بخش مالیاتی هیچ تفاوتی این شرکت ها با شرکت های بازرگانی نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه اغلب صادرات شرکت های استان اصفهان کوتاه مدت است، افزود:تمرکز بر بازارهای بلند مدت بایستی در دستور  کار شرکت ها قرار گیرد زیرا بازارهای کوتاه مدت نمی تواند تضمینی برای بقای شرکت باشد .
به صادرکنندگان اجازه وادرات موقت مواد اولیه داده شود
محمدرضا واعظ شوشتری صادرکننده نمونه استان اصفهان در این جلسه گفت:جوایز صادراتی به عنوان یکی از سیاست های تشویقی از سوی دولت برای صادرکنندگان حذف شده است .
وی یکی از مشکلات صادرات مواد غذایی را گران بودن قیمت مواد اولیه در داخل نسبت به بازارهای خارجی  دانست و گفت:برای تولید بیسکویت باید شکر کلیویی 1400 تومان خریداری  کنیم  در حالی که واردات آن با حمل و نقل کمتر از یک هزار تومان می شود.
واعظ شوشتری تاکید کرد:تفاوت قیمت تمام شده کالای داخلی با رقبای خارجی باعث از دست رفتن بازارهای صادراتی می شود و دولت می تواند با صدور مجوز به صادرکنندگان امکان واردات موقت به آنان دهد تا با قیمت های جهانی تولید و صادر کنند .
 ایرج  کاظمی عضو کمیسیون تجارت در این جلسه خواستار تشکیل کارگروه ی در سازمان صنعت،معدن و تجارت استان با هدف شناسایی واحدهای تولیدی صادرات محور شد و گفت:اطلاع رسانی این واحدهای تولیدی  به رایزنان بازرگانی  از سوی این کارگروه می تواند صادرات استان را توسعه دهد .
علی محمد آقاجان مشاور کمیسیون تجارت در این جلسه خواستار ارایه مجوز واردات موقت به شرکت های مدیریت صادرات برای تولید کالاهای صادرات محور شد.
 
آلبوم تصاویر 2006-9-95