تاریخ : دوشنبه 6 بهمن 1393
کد 111

چهل و هفتمین جلسه هیات نمایندگان در ماه دی با حضور اکثریت اعضا در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزار شد.

در چهل و هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان مطرح شد؛ پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی شفاف سازی شود

چهل و هفتمین جلسه هیات نمایندگان در ماه دی با حضور اکثریت اعضا در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزار شد.

«خسرو کسائیان»رییس اتاق اصفهان با اشاره به برگزاری انتخابات هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ،صنایع،معادن و کشاورزی گفت:انتخابات  روز دوشنبه 18 اسفند به صورت سراسری برگزار می شود و 15 نماینده اصفهان در این انتخابات منتخب می شوند.  

وی از برگزاری جشن پایان سال اتاق اصفهان در 21 اسفند سال جاری   خبر داد و گفت:در این مراسم عملکرد چهار ساله اتاق همراه با تجزیه و تحلیل شرایط اقتصادی کشور به اطلاع اعضای اتاق می رسد.

پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی شفاف سازی شود

«سیدعبدالوهاب سهل آبادی»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت: به گفته مسوولین بانک مرکزی 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات به استان اصفهان پرداخت شده است و امیدواریم با شفاف سازی مشخص شود سهم واحدهای صنعتی از این میزان تسهیلات چه میزان است.

وی افزود:همکاری تشکل های اقتصادی مانند اتاق و خانه صنعت می تواند به بانکها در شناسایی واحدهای صنعتی واقعی کمک کند تا علاوه بر تقویت تولید شاهد صادرات آنان نیز باشیم.

   شهرداری و اتاق اصفهان می توانند زمینه ایجاد زیرساخت های اقتصادی را فراهم کنند

«ابوالقاسم سرتیپی»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به ارتباط نزدیک اتاق با شهرداری اصفهان در پروژه سالن اجلاس سران و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان  گفت:سالن اجلاس سران می تواند به عنوان یک مرکز تجارت بین الملل اصفهان با مشارکت اعضای اتاق شناخته شود .

وی تاکید کرد:اتاق بازرگانی یک بنگاه اقتصادی و انتفاعی نیست بلکه تلاش می کند زیرساخت های اقتصادی و صادراتی  را با همکاری بخش دولتی و شهرداری برای فعالان اقتصادی فراهم سازد.

وی با اشاره به خرید بخش گسترده سهام سایر سهامداران شرکت نمایشگاه استان اصفهان توسط شهرداری اصفهان گفت:شهرداری در حال حاضر 67 درصد و اتاق اصفهان 7 درصد سهام شرکت نمایشگاه را به خود اختصاص دادند و این دو بخش با تعامل و همکاری می توانند زمینه توسعه این شرکت را در محل جدید ایجاد کنند.

قرارداد همکاری بین اتاق اصفهان و یونیدو به امضا رسید

«مصطفی رناسی»رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به تنظیم قرارداد همکاری بین اتاق و سازمان بین المللی توسعه صنعتی ملل متحد گفت:در این قرارداد مرکز پیمانکاری فرعی اصفهان به شبکه جهانی spx متصل می شود و همچنین دوره های آموزشی برای اعضای مرکز اصفهان توسط کارشناسان خبره یونیدو برگزار می شود.

تعاملات خارجی اعضای اتاق اصفهان از طریق یونیدو تسریع می شود

«مرتضی بیشه»رییس کمیسیون آموزش و پژوهش های کاربردی اتاق اصفهان در این جلسه ،انتقال تکنولوژی و فناوری از یونیدو به واحدهای صنعتی استان را گامی موثر در توانمند سازی آنان و حضور در بازارهای بین المللی برشمرد و گفت:تقویت روابط اتاق اصفهان با انجمن های بین المللی از جمله یونیدو می تواند به تقویت اعضا جهت حضور در بازارهای جهانی منجر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:یکی از فعالیت های ماندگار اتاق اصفهان فرهنگ سازی کار در جامعه از طریق مدارس و مهدکودک ها خواهد بود.

دولتها  در روابط بین فعالان اقتصادی با بانکها دخالت نکنند

«سیدرسول رنجبران»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت:فعالان اقتصادی در گذشته با بانکها تعامل خوبی داشتند ولی دولت ها با دخالت در سیاست های بانکها این روابط متناسب را برهم زدند .

وی افزود:بانک ها با مشتریان بر اساس معیارهای مشخص تعامل می کردند ولی دستورات دولتها در پرداخت تسهیلات بانکی باعث برهم خوردن نظم بانکها شده است.

وی تصریح کرد:در شرایط کنونی با نرخ های وجود تنها بخش بازرگانی می تواند این قبیل تسهیلات را دریافت کند و بخش تولید نمی تواند این قبیل تسهیلات را بازپرداخت کند.

فرهنگ سازی کار ،کارآفرینی و کارگروهی از مهدکودکها باید آغاز شود

«علیرضا نادری»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان و مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کار،کارآفرینی و کارگروهی اتاق در این جلسه با تشریح عملکرد این کمیته گفت:جمعی از اساتید دانشگاه و کارشناسان حوزه فرهنگ در این کمیته در حال آسیب شناسی فرهنگ کار در جامعه می باشند و در این راستا طی 6 ماه گذشته فعالیت های پژوهشی صورت گرفته است.

وی از اجرای طرح قاصدک و فانوس با همکاری آموزش و پرورش استان با هدف آموزش معلمین و مدیران مدارس در تقویت کارگروهی در مدارس خبر داد و گفت:برای آشنا سازی دانش آموزان با کار گروهی در گام نخست برای معلمین و مدیران مدارس  یک دوره آموزشی دو ماهه  با همکاری اتاق اصفهان  برگزار می شود .

وی همچنین از برگزاری همایش «سلام بر کار» با حضور کارشناسان سازمان های دولتی استان خبر داد و گفت:در این راستا پرسش نامه ها با هدف آسیب شناسی سازمان های دولتی استان اصفهان در حال انجام است که مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی در این سازمان ها از نگاه کارمندان و کارشناسان بررسی می شود.  

وی همکاری با کمیته فرهنگ شهرداری،بهزیستی ،صدا و سیما و حوزه علیمه اصفهان را از دیگر اقدامات این کمیته در فرهنگ سازی کار و کارگروهی در استان اصفهان خبر داد و گفت:نامگذاری یک روز به نام  روز کار به نقش و  جایگاه در جامعه اشاره کند.

نقشه راه برند اصفهان به زودی طراحی می شود

«محمدرضا رجالی»رییس کمیسیون نام و نشان تجاری اتاق اصفهان در این جلسه فرهنگ سازی کار و کارآفرینی بر روی کودکان و نوجوانان را اقدام موثر و مفید برای آینده جامعه برشمرد و گفت:دوران کودکی مهمترین دوران تاثیرپذیری یک انسان است که می تواند شخصیت آینده وی را شکل دهد و آموزش کارگروهی و کارافرینی می تواند در آینده ، نسل کارآفرین و خلاق تربیت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سلسله نشست های تخصصی کمیسیون برند اتاق اصفهان اشاره کرد و گفت:این کمیسیون طی جلساتی با مسوولین استان خواستار ارایه مدل برای برندسازی شهر اصفهان در سطح  کشور و بین الملل است و در این راستا با مسوولین شهر و استان جلسات متعدد مشورتی برگزار کرده است .

وی از تنظیم اسناد بالادستی برند در استان اصفهان خبر داد و گفت:درگام نخست نقشه راه پیشنهادی با همکاری مشاور و همکاری مسوولین شهری در دست تهیه است.  

«جعفر برکتین»دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه خواستار همکاری سازمان های دولتی و عمومی استان با اتاق اصفهان در اجرای پروژه  برندسازی شهر اصفهان شد و گفت:همکاری این سازمان ها به تعهد بیشتر آنان در برندسازی شهر اصفهان در جهان منجر می شود.  

«زهرا اخوان نسب»رییس کمیسیون توسعه توان اقتصادی و بازرگانی اتاق اصفهان در این جلسه گفت:بین المللی شدن نام اصفهان وتولیدات آن مهمترین هدف پروژه برندسازی می تواند باشد .

«سید اسماعیل محمودی»دبیرکل اتاق اصفهان با اشاره به همکاری اتاق با ستاد بسیج سازندگی استان گفت:پنج دوره آموزشی برای جوانان نخبه استان اصفهان در حوزه بازرگانی در اتاق  برگزار شده که در هر دوره 200 شرکت کننده حضور داشتند.
آلبوم تصاویر هیات نمایندگان