تاریخ : دوشنبه 6 بهمن 1393
کد 110

همایش نحوه تعامل خریدار و فروشنده با توجه به آخرین مقررات اعتبارات اسنادی در اتاق اصفهان برگزار شد

همایش نحوه تعامل خریدار و فروشنده با توجه به آخرین مقررات اعتبارات اسنادی و مقررات متحدالشکل(UCP600) با حضور « شنتیا مظاهری» کارشناس حوزه ارزی و بازرگانی بین المللی در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد.

همایش نحوه تعامل خریدار و فروشنده با توجه به آخرین مقررات اعتبارات اسنادی و مقررات متحدالشکل(UCP600 ) با حضور « شنتیا مظاهری» کارشناس حوزه ارزی و بازرگانی بین المللی در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد.

وی افزود:مقررات متحدالشکل اعتباراسنادی ، تجدید نظر سال ۲۰۰۷ ، نشریه شماره ۶۰۰ اتاق بازرگانی بین المللی (ICC ) مقرراتی است که اگر شمول آن در اعتبار درخواست شده باشد،درمـــــورد هـــــر اعتبـــــار اسنــــــــادی (اعتبار) (ازجمله اعتباراسنادی ضمانتی (Stand-by ) ،تا حدی که قابل اعمال است ) لازم الاجرا است . این مقررات برای همه طرف های ذیربط الزام آور است مگر اینکه صریحا در شرایط اعتبار اصلاح یا مستثنی شده باشد.

وی افزود:این مقررات 39 ماده دارد که مربوط به اعتبارات اسنادی است که هدف آن فقط پرداخت وجه است .

 وی تاکید کرد:پیشنهاد می شود این مقررات به زبان اصلی مطالعه شود زیرا ترجمه های فارسی  به صورت واژه به واژه است و برخی هم به صورت سلیقه ای صورت می گیرد و مفهوم اصلی را نمی رساند .

اعتبار اسنادی روش پرداخت وجه مورد معامله است و  نباید تصور کرد که به قرارداد بین خریدار و فروشنده کمک حمایتی می کند.

 مظاهری خاطر نشان کرد:نقش بانک در اعتبارات اسنادی مانند یک موسسه است که بار  خریدار و فروشنده را در انتقال وجه نقد  کم می کند و به آنان خدمات می دهد ..در اعتبارات اسنادی بانک متعهد به پرداخت است  و مقبولیت این روش به خاطر تضمین پرداخت یک موسسه بانکی است . به همین دلیل خریدار و فروشنده باید با  UCP600    آشنا باشد.

 وی اضافه کرد:فعال اقتصادی باید در قسمت شرح کالا اعتبارات اسنادی به زبان لاتین کالا و توضیحات مربوطه را با دقت بنویسد تا در هنگام ترخیص کالا گواهی های مورد نیاز از جمله استاندارد و بازرسی مشخص شود.

مظاهری خاطر نشان کرد::فروشنده با ارایه چند کاغذ اعتبارات اسنادی از بانک پول دریافت می کند. به همین دلیل بایدتعهدات بانک در اعتبارات اسنادی به طور مشخص مطرح و نوشته شود.

وی تاکید کرد:خریدار باید شرح کالا را با دقت اعلام کند. فروشنده را درست معرفی کند.باید در مورد فروشنده نهایت دقت را انجام دهید از  قبل در مورد فروشنده تحقیق کنید و بخش های نظارتی را در قرارداد بگنجانید.

آلبوم تصاویر ucp