تاریخ : دوشنبه 24 آبان 1395
کد 1098

در نشست بررسی اجرای پروژه قطار پرسرعت اصفهان - تهران مطرح شد، 70 درصد زیرسازی مسیر اصفهان – تهران انجام شده است

در نشست بررسی اجرای پروژه قطار پرسرعت اصفهان - تهران مطرح شد، 70 درصد زیرسازی مسیر اصفهان – تهران انجام شده است

نشست بررسی اجرای پروژه قطار پرسرعت اصفهان - تهران با حضور جمعی از مسوولین اداره کل راه و شهرسازی ،شرکت راه آهن،استانداری و شورای شهر اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
نشست بررسی  اجرای پروژه قطار پرسرعت اصفهان - تهران با حضور جمعی از مسوولین اداره کل راه و شهرسازی ،شرکت راه آهن،استانداری و شورای شهر اصفهان  در اتاق بازرگانی اصفهان  برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مسعود گلشیرازی  عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه تصریح کرد: قطار پر سرعت اصفهان – تهران علاوه بر ایجاد سفر ایمن برای شهروندان می تواند زمینه جذب گردشگران خارجی را نیز فراهم سازد.
وی تصریح کرد:با وجودی که تامین مالی پروژه از طریق فایناس خارجی انجام می شود ولی هنوز این پروژه با مشکلاتی روبروست که اجرای پروژه را با نوسان روبرو ساخته است .  
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:برای اجرای پروژه های بزرگ مانند قطار پر سرعت اصفهان – تهران باید مطالبه گری  در اصفهان شکل گیرد زیرا بی توجهی به اجرای این پروژه ها که نقش مهمی در سلامت جامعه دارد باعث زیان و خسران به مردم است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود علت استقبال نکردن فعالان اقتصادی از حمل و نقل ریلی را طولانی بودن ارسال بار به مقصد و هزینه های بالای آن نسبت به حمل جاده ایی برشمرد و گفت:چنانچه برنامه منظم و مدون برای ارسال سریع السیر بار به مقصد ها تدوین شود ،فعالان اقتصادی از این نوع حمل استقبال خواهند کرد.
 
واحدهای صنعتی استان  از شبکه ریلی  استقبال نمی کنند
احمد معینی رییس حوزه راهسازی اداره کل راه و شهرسازی  استان اصفهان در این جلسه یکی از چالش های حمل و نقل استان اصفهان را تمرکز  بر حمل و نقل جاده ایی دانست و گفت:  95 درصد حمل بار توسط جاده  و تنها  5 درصد توسط حمل و نقل ریلی انجام می شود .
وی نبود سازمان حمل و نقل ترکیبی  در سطح استان را یکی از چالش های بخش حمل و نقل برشمرد و گفت:با وجود ظرفیت حمل توسط شبکه ریلی از ان در استان اصفهان استفاده نمی شود .
وی با اشاره به حمل محصولات سوختی شرکت نفت توسط کامیون گفت:شبکه ریلی استان می تواند حمل سوخت را به طور کامل انجام دهد ولی این موضوع مورد استقبال مسوولین مرتبط قرار نگرفته و حمل جاده ایی در اولویت است .   
وی اتصال را آهن اصفهان به شیراز را گامی مهم در باز شدن خطوط ریلی برشمرد و گفت:خط اصفهان – خرم آباد به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلاتی روبروست که راه اندازی می تواند نقش مهمی در حمل بار استان اصفهان به غرب کشور داشته باشد.
وی از تصویب خط راه آهن  اصفهان – اراک خبر داد و گفت:محور ریلی اصفهان-  اهواز در حال جذب سرمایه گذاری خارجی است  و این خط ریلی می تواند زمینه افزایش صادرات استان اصفهان به استان ها همسایه را فراهم کند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به قطار پرسرعت اصفهان – تهران اشاره کرد و گفت:شرکت چینی در حال مطالعه بر روی سرعت قطار این مسیر است و همزمان با مطالعه کاهش یا افزایش سرعت ،پروژه در چهار خط در حال اجراست.
وی از  زیرسازی چهار خط به جز 30 کیلومتر انتهایی به اصفهان خبر داد و گفت:از سال آینده روسازی خطوط آغاز می شود و این در حالیست که 70 درصد عملیات زیرسازی این خط  انجام شده است .
راه آهن اصفهان می تواند تا 90 واگن بارگیری کند
محمدرضا چنگانی معاون مدیر کل راه آهن استان اصفهان در این نشست گفت:بر اساس بخش نامه وزارت راه مصوب شده است که قطارهای بین شهری به شبکه قطار شهری متصل شود و از این رو نقشه مسیر در حال طراحی و تکمیل است .
وی افزود:سازمان قطارشهری اصفهان  بر اساس این مصوبه به قطار شهری اصفهان و حومه تغییر نام داده است تا خطوط مترو به ایستگاه قطارهای بین شهری متصل شود .
وی خواستار توجه صاحبان صنایع استان به حمل و نقل ریلی شد و گفت: راه اهن اصفهان می تواند تا 90 واگن بارگیری کند و توان رقابت با حمل و نقل جاده ایی را دارد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حمل و نقل ریلی در شهرهای جدید محور قرار گرفته است و  طرح  اتصال نجف آباد به اصفهان در دست طراحی است .
 
پیگیری میدانی و فاز به فاز این پروژه می تواند راه اندازی آن را سرعت بخشد
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:علت استقبال از حمل و نقل جاده ایی به دلیل ارزان بودن قیمات گازوئیل است که دولت تعیین قیمت می کند .
وی خواستار تشکیل کمیته ویژه پیگیری قطار پرسرعت  اصفهان  - تهران شد و گفت:پیگیری میدانی و فاز به فاز این پروژه می تواند راه اندازی آن را سرعت بخشد .
محمدرضا رجالی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:اعتباران اسنادی (L.C) این پروژه یک ماه دیگر وقت ندارد و هنوز زیرسازی پروژه به اتمام نرسیده است.
وی خواستار تامین اعتبارات لازم این پروژه از محل مالیات بر مصرف شدوگفت:راه اندازی این پروژ
ه می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور و بویژه استان اصفهان داشته باشد.
جایگاه حمل و نقل ریلی در سند آمایش بررسی شود
غلامرضا شیران رییس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای شهر اصفهان در این نشست با اشاره به سند آمایش سرزمین اصفهان گفت:حمل و نقل در استان اصفهان نیاز به طرح جامع دارد تا بخش ریلی ،جاده ایی و هوایی آن بر اساس ظرفیت ها مشخص شود.
وی خواستار مشارکت بخش خصوصی در توسعه حمل و نقل ریلی استان شد و گفت:عمده تلفات تصادفات در جاده ها صورت می گیرد و حمل و نقل ریلی می تواند امنیت بیشتری داشته باشد.
در پایان این جلسه مقرر شد که نشست های پیگیری پروژه قطار پر سرعت اصفهان - تهران به صورت منظم از طریق کمیسیون تجارت اتاق اصفهان برگزار شود.
   
 
آلبوم تصاویر 1984-8-95