تاریخ : دوشنبه 6 بهمن 1393
کد 108

از نویسندگان کتاب تاریخ حرف ،صنعت و تجارت اصفهان تجلیل شد

آیین تجلیل از نویسندگان مجموعه کتاب تاریخ حرف،صنعت و تجارت اصفهان در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزار شد.

آیین تجلیل از نویسندگان مجموعه کتاب تاریخ حرف،صنعت و تجارت اصفهان در تالار هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزار شد.

«خسرو کسائیان»رییس اتاق اصفهان در این مراسم گفت: در راستای آشنا سازی ایرانیان و خارجی ها  با تاریخ صنعت و تجارت اصفهان ،اتاق بازرگانی با همکاری دانشگاه اصفهان اقدام به انجام پروژه تحقیقی در این زمینه کردند و امروز شاهد انتشار  یک دوره 6 جلدی تاریخ برای صنعت و تجارت اصفهان هستیم .

وی افزود:اتاق بازرگانی ،صنایع ،معادن و کشاورزی اصفهان با سابقه 80 ساله در عرصه اقتصادی استان همواره یکی از تشکل های اقتصادی با سابقه کشور به شمار می آید.

«جعفر ذره بینی»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این مراسم گفت:تمام تحولات سیاسی و اجتماعی تاریخ معاصر ایران از بازار به عنوان مرکز اقتصادی و سیاسی آغاز شده است.

وی افزود:اتاق اصفهان به عنوان پارلمان بخش خصوصی همواره تلاش کرده که فعالیت های تاثیرگذار در  شناساندن ظرفیت های استان به سایر استان ها و کشورهای خارجی

انجام دهد .

«اصغر محمود آبادی»استاد دانشگاه اصفهان در این مراسم ضمن تقدیر از اقدام اتاق اصفهان در حمایت از انتشار این مجلدات گفت:این اقدام اتاق در سابقه تاریخ نگاری اصفهان ثبت خواهد شد .

«فریدون الهیاری»مدیر پروژه تاریخ نگاری صنعت و تجارت اصفهان در این جلسه ضمن تقدیر از اقدام اتاق اصفهان درحمایت از این پروژه گفت:امیدواریم این اقدام بی بدیل اتاق برای سایر بخش ها و استان ها الگو قرار گیرد. 

وی اتاق بازرگانی اصفهان را  کانون مهم حرکت ساز در استان برشمرد و گفت:این تشکل با توانمندی ها خود توانسته در عرصه های مختلف بویژه گردشگری اقدامات موثر و جریان ساز انجام دهد .

«دهقان نژاد»استاد تاریخ دانشگاه اصفهان در این جلسه گفت:متاسفانه نتوانسته ایم حافظه تاریخی در جامعه برای بخش های مختلف  ایجاد کنیم و حوادث به طور مرتب تکرار می شود .

وی تصریح کرد:به دلیل اینکه تاریخ نمی خوانیم حوادث و وقایع برای مسوولین و تصمیم سازان تازه و جدید به نظر می رسد.

«محمد حسین ریاحی»استاد دانشگاه و ناظر پروژه در این مراسم گفت:اصفهان به عنوان مرکز صنعت ایران همواره شناخته  شده است و اقدام اتاق اصفهان در تاریخ نگاری صنعت و تجارت در نوع خود ارزشمند و مفید است.
آلبوم تصاویر تاریخ و حرف