تاریخ : سه شنبه 11 آبان 1395
کد 1076

یک استاد دانشگاه : به روزترین سند برای افزایش بهره وری، اقتصاد مقاومتی است

یک استاد دانشگاه : به روزترین سند برای افزایش بهره وری، اقتصاد مقاومتی است

یک استاد مدیریت دانشگاه گفت: به روزترین سند برای افزایش بهره وری ، اقتصاد مقاومتی است.
یک استاد مدیریت  دانشگاه گفت: به روزترین سند برای افزایش بهره وری ، اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، آرش شاهین در کارگاه آموزشی یک روزه مدیریت بهره وری  در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: زیر ساخت های فرهنگی اقتصاد مقاومتی شامل آگاه سازی، گفتمان سازی و فرهنگ سازی مصرف  است که باید محور قرار گیرد و زیر ساخت های اجتماعی نیز در برگیرنده مواردی نظیر اعتماد مسوولان به جوانان و بستر سازی برای ورود آنها به عرصه کاروتولید و دوری از مسایل حاشیه ای  است.
،عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان به ارایه مواردی چون مدیریت مشارکتی و نقش کارکنان در افزایش بهره وری و نحوه اندازه گیری بهره وری و شاخص های آن پرداخت.
 وی با بیان اینکه در زمینه بهره وری اسناد بالادستی مانند چشم انداز 20 ساله، سیاست های اصل  44 قانون اساسی ، اقتصاد مقاومتی سر فصل هایی را برای حرکت کلی کشور به سوی بهبود و ارتقا  در اختیار ما قرار می دهند، افزود: برای اینکه بتوانیم نیازهای جامعه و صنعت را در کشورمان برآورده سازیم  باید دارای رشد اقتصادی مناسب، درآمد سرانه متناسب، اشتغال فرگیرو ارتقای  سطح فناوری و تولیدعلم داشته  باشیم.
وی با بیان اینکه برای نیل به این مهم  نیاز به شتاب بخشیدن در دو عرصه علم و تطابق بین رشته های دانشگاهی و نیاز جامعه و صنعت وجود دارد، افزود: متاسفانه در دانشگاه ها رشته هایی وجود دارد که در بعضی موارد دانشجویان پس از فارغ التحصیلی نمی توانند در رشته تحصیلی خود شغل مناسبی را پیدا کنند.
شاهین گفت: در زمینه رشد اقتصادی، محیط سازمان به محیط درون و بیرون سازمانی تقسیم می شود و در محیط درون سازمانی رشد اقتصادی، دارای سه فاکتور مهم کارکنان، مدیریت و سرمایه است.
وی با بیان اینکه هر سه فاکتور در افزایش بهره وری نقش دارند، تصریح کرد: بنا بر تحقیقات انجام شده نقش کارکنان در بهره وری حداکثر 10 درصد، نقش پول و سرمایه 40 درصد و نقش مدیریت 50 درصد است .
استاد رشته مدیریت دانشگاه افزود: مدیریت کارا و شایسته قادر است بسیاری از مشکلات در زمینه بهره وری را حل کند.
 شاهین، تربیت نیروی انسانی ماهر، استفاده از ظرفیت های مطلوب صنعت نفت و گاز و ایجاد اشتغال زایی پایدار را از جمله اهرم های مقاومت بخش در بهره وری ذکر کرد.
وی توجه به اصلاح ساختار نظام اقتصادی به ویژه بحث کمبود آب را نیز از مسایل مهم در بهره وری عنوان کرد.  
عضو هیات علمی دانشگاه، با انتقاد از اینکه متاسفانه در گذشته  نگاه کشور ما به توسعه، پایدار نبوده است، گفت: خوشبختانه در برنامه توسعه ششم و هفتم نگاه ما به برنامه توسعه پایداراست و این توسعه، دارا ی سه محور اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست می باشد.
 عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان در ادامه گفت: به دلیل افزایش جمعیت و محدودیت منابع، تغییر نیازهای مشتریان و ارتقای  کیفی محصولات، ارتقای  ثروت سرانه و جهانی شدن اقتصاد جامعه ما نیازمند توجه به بهره وری است .
شاهین رشد اقتصادی، کنترل تورم، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را از جمله مزایای بهره وری عنوان کرد و افزود:در ایران به دلیل اینکه زیر ساخت های بهره وری هنوز توسعه نیافته است، ارتقای  بهره وری باید به صورت تدریجی و قطره ای صورت بگیرد.
وی در ادامه وجود گروه مشتریان هدف و طراحی محصولات با توجه به نیازهای روز مردم را، از موارد افزایش بهره وری برای تولید کنندگان ذکر کرد.
کارگاه های یک روزه آموزشی اتاق بازرگانی اصفهان به همت کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی  هر هفته در سالن اجتماعات  برگزار می شود.
 
 
آلبوم تصاویر 1972-8-95