تاریخ : يکشنبه 18 مهر 1395
کد 1051

در هفدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ رونمایی از کتاب نیازسنجی آموزشی ، تدوین سند استراتژی کمیسیون های 11 گانه و تاکید بر عملی شدن وعده های مسوولین در حمایت از واحدهای تولیدی

در هفدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ رونمایی از کتاب نیازسنجی آموزشی ، تدوین سند استراتژی کمیسیون های 11 گانه و تاکید بر عملی شدن وعده های مسوولین در حمایت از واحدهای تولیدی

هفدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با حضور اعضا و رونمایی از کتاب نیازسنجی آموزشی و تدوین سند استراتژی کمیسیون های 11 گانه برگزار شد.

هفدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با  حضور اعضا و رونمایی از کتاب نیازسنجی آموزشی و  تدوین سند استراتژی کمیسیون های 11 گانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،سید عبدالوهاب سهل آبادی  رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: رونمایی از کتاب نیازسنجی آموزشی  گامی موثر در هدفمند شدن برگزاری دوره های آموزشی برای فعالان اقتصادی است .

وی با تاکید بر اینکه فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان بویژه کمیسیون های 11 گانه بر  اساس  سند استراتژی است ،گفت:افزایش حجم فعالیت های اتاق هیات نمایندگان را بر آن داشت که با تدوین سند استراتژی هر کمیسیون مسیر فعالیت هر یک را بر اساس اولویت ها مشخص شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود نمایشگاه بین المللی  اصفهان  را یکی از زیرساخت های اقتصادی استان برشمرد و گفت:اتاق بازرگانی تلاش می کند نقش موثری در تقویت این مجموعه نمایشگاهی داشته باشد و از این رو سهم خود را در سبد سهام این مجموعه افزایش داده است .

سهل آبادی با استقبال از طرح شهرداری اصفهان در مشارکت با فعالان اقتصادی برای زیرساخت های گردشگری و مراکز تجاری گفت:شهرداری با  کاهش عوارض و ارایه تخفیف ویژه برای ساخت این مراکز، نقش موثری در توسعه کسب و کار استان ایفا می کند .

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان اصفهان با حضور مدیران بانک ها گفت:در این نشست به نحوه وصول و محاسبه سود و جرایم تسهیلات بانکی انتقاداتی وارد شد .

مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به تدوین سند استراتژی کمیسیون های 11 گانه  اتاق بازرگانی اصفهان گفت:یکی از اهداف کمیسیون سیاست گذاری و پایش ،استاندارد سازی فعالیت های اتاق بازرگانی است و در این راستا با تشکیل 238 جلسه با حضور اعضای 11 کمیسیون و 54 کمیته اتاق  سند استراتژی تهیه شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مهم هیات های حل اختلاف مالیاتی و تشخیص مطالبات تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت:اتاق بازرگانی در این هیاتها نماینده یی دارد و تلاش می کند نماینده هایی متخصص و کارشناس در دفاع از حقوق فعالان اقتصادی به این هیات ها معرفی کند.

قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با انتقاد از رد دفاتر مالی واحدهای تولیدی که توسط حسابرسان رسمی و قسم خورده تایید شده از سوی سازمان تامین اجتماعی شد و گفت:متاسفانه دفاتری مالی که چنانچه حسابرسان رسمی تایید کنند باید مورد قبول سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی قرار گیرد ، مورد قبول قرا نمی گیرد و خواستار حسابری مجددند .

وی با اشاره به سفر هیات اقتصادی لهستان و بنگلادش طی یک هفته به اصفهان گفت:تولید ناخالص ملی بنگلادش از 200 دلار به 3600 دلار طی ده سال رسیده و این افزایش با تسهیل شرایط کسب و کار ممکن شده است .

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذری،تامین مالی و توسعه روابط خارجی درآمد سالیانه لهستان از صنعت گردشگری را 12 میلیارد دلار برشمرد و گفت: بهره گیری از تجربه این کشور می تواند به  توسعه  صنعت گردشگری استان اصفهان  کمک کند.

محسن پورسینا عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ایجاد نظام کنترل و نظارت بر فعالیت ها و برنامه ریزی مدون  را برای اتاق های بازرگانی لازم و ضروری دانست .

وی با اشاره به ثبت رسمی  8 تشکل استان اصفهان در بین تشکل های اقتصادی اتاق ایران گفت:در دوره فعلی هیات نمایندگان پنج تشکل به ثبت رسیده و چندین تشکل در مراحل  ثبت نهایی قرار دارند.

سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه تهیه سند استراتژی اتاق را مهم و اثرگذار دانست و گفت:فعالیت در راستای استراتژی مهمترین رویکرد هرسازمان است .

وی در بخش دیگری  سخنان خود از نحوه محاسبه سود تسهیلات بانک ها انتقاد کرد و گفت:محاسبه سود تسهیلات به صورت شفاف نیست و لازم است این بانک ها در این زمینه شفاف سازی کنند.

احمد خوروش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار عملی شدن وعده های مسوولین در  حمایت از واحدهای تولیدی شد و گفت:در سال اقتصاد مقاومتی نقش واحدهای تولیدی در اشتغال زایی و تامین نیازهای کشور اهمیت ویژه ای دارد و بایستی بستر  فعالیت  این واحدها تسهیل شود

وی اجرای قوانین جاری در حوزه کسب و کار را مهمترین درخواست فعالان اقتصادی از مسوولین دانست .

حمید رضا قلمکاری دیگر  عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان بهبود محیط کسب و کار را یکی از دغدغه های اصلی اتاق برشمرد و گفت:تمرکز بر مسایل و مشکلات بانکی ،مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی فعالان اقتصادی می تواند بهبود نسبی در فضای  کسب و کار استان ایجاد کند   

بهرام سبحانی دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار تسهیل دریافت مالیات از واحدهای تولیدی در استان شد و گفت:نحوه وصول مالیات در استان اصفهان نیاز به بازنگری از سوی مسوولین دارد.

وی تصریح کرد:تهیه سند استراتژی اتاق می تواند مسیر برنامه ریزی و فعالیت های اتاق را به صورت کلی روشن کند.

 امیر کشانی با اشاره به تهیه و تدوین کتاب نیازسنجی آموزشی توسط کمیسیون اموزش ،پژوهش و توانمندسازی اتاق گفت:این پروژه از سال 94 در بین کمیسیون ها و بخش های اتاق آغاز و پس از دریافت سرفصل های مورد نیاز فعالان اقتصادی تدوین شد.

زهرا اخوان نسب عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ضمن تقدیر از برگزاری نکوداشت هفته دفاع مقدس و تکریم خانواده شهدا و جانبازان گفت:پیشنهاد می شود خانواده ایثارگران بویزه فرزندان آنان را  به عضویت  افتخاری اتاق بازرگانی درآیند .

جعفر برکتین عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان خواستار تمرکز بر مسایل مالیاتی و بانکی فعالان اقتصادی شد.

 

آلبوم تصاویر 1949-7-95