تاریخ : يکشنبه 11 مهر 1395
کد 1032

دیدار اعضای معاونت بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با خانواده شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس

دیدار اعضای معاونت بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با خانواده شهدا به مناسبت هفته دفاع مقدس

معاونت بانوان اتاق بازرگانی اصفهان و چند تن از اعضاء این معاونت به همراه مشاور بانوان بنیاد شهید اصفهان در هفته دفاع مقدس اقدام به بازدید از خانواده های شهیدان خرازی، لاوی، تورجی زاده، ردانی پور، جعفریان و واعظی نمودند.

معاونت بانوان اتاق بازرگانی اصفهان و چند تن از اعضاء این معاونت به همراه مشاور بانوان  بنیاد شهید اصفهان در هفته دفاع مقدس اقدام به بازدید از خانواده های شهیدان خرازی، لاوی، تورجی زاده، ردانی پور، جعفریان و واعظی نمودند.

تلاش معاونت بانوان تسهیل حرکت زنان برای ایجاد یک جامعه توانمند است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، زهرا اخوان نسب، معاونت بانوان اتاق بازرگانی هدف از این بازدید را قدردانی از این خانواده ها و تجدید میثاق با آرمان های شهدا ذکر کرد. وی ضمن تبریک ایام دفاع مقدس به خانواده های معظم شهدا، گفت: وظیفه تمام اقشار جامعه است که زندگی شهدا را سرلوحه اقدامات خود قرارداده و لازم است ایثار و فداکاری شهدا را برای جوانان به زبان خودشان بیان نمود تا از خلوص نیت و معنویت اقدامات آنها  آگاه شوند. اخوان نسب با بیان این که امروز آنطور که شایسته است دین به شهدا ادا نمی شود، گفت: امنیت امروز کشور ما و ثبات در منطقه مرهون تلاش ها و ایثارگری های شهدا و صبر و استقامت خانواده آنهاست و اتاق بازرگانی سعی دارد که پاسدار ارزش ها و اهداف آنها- که همان حفظ نظام است- باشد .

 وی در ادامه به بیان فعالیت های اتاق بازرگانی و معاونت بانوان پرداخت و تصریح کرد: معاونت بانوان اتاق بازرگانی اصفهان طی سال های فعالیت خود با ایجاد هم افزایی در بین زنان فعال اقتصادی، سعی درتوانمندتر کردن زنان نموده است. اخوان نسب افزود: اقدام دیگر این معاونت، برگزاری کلاس های آموزشی و ارایه مشاوره در زمینه فعالیت های مختلف اقتصادی برای زنان جویای کار به ویژه سرپرستان خانوار است. وی، با تاکید بر اینکه هر چقدر جامعه زنان قدرتمند تر شوند، خانواده ها قوی تر و در نتیجه اجتماع قدرتمند خواهد شد، افزود: تلاش معاونت بانوان تسهیل حرکت زنان برای ایجاد یک جامعه قدرتمند است.

لازم است کلمه شهید همانطور که درشت نوشته می شود درست نیز عمل شود

در ادامه این برنامه و در دیدار با خانواده شهید خرازی، همسر شهید خرازی با بیان اینکه شهدا «کلهم نور واحد» هستند و درجه شهدا را خدای متعال مشخص می کند، افزود: لازم است مردم از  تمامی رشادت ها و اقدامات شهدا مطلع شوند. وی تصریح کرد: شهید محمد حسین خرازی اعتقاد زیادی به نماز اول وقت و دعای عهد امام زمان«عج» داشتند و بر عدم اسراف تاکید می کردند.  محسن خرازی، برادر این شهید والا مقام نیزگفت: لازم است همانطور که کلمه مقدس «شهید» درشت نوشته می شود، درست نیزعمل شود و اگر شهیدی ملی است، از او در سطح ملی یاد شود. 

زندگینامه شهید لاوی در دست چاپ است

در ادامه این دیدار، ناهید پور مهر، همسر شهید اصغر لاوی به بیان نحوه شهادت این شهید والا مقام پرداخت و تاکید کرد: لازم است از فرزندان و خانواده شهدا پشتیبانی نمود، همچنین رسول لاوی، فرزند شهید از تهیه کتاب زندگینامه شهید لاوی، به نویسندگی زهرا حیدری و با هزینه موسسه شهید باقری و تحت نظارت خانواده  این شهید، از روی دست نوشته های باقیمانده از ایشان خبر داد.

تاکید شهید ردانی پور بر احترام به مادر

در ادامه اعضای معاونت بانوان به دیدار خانواده شهیدان مصطفی و رسول ردانی پور رفتند، در این دیدار خواهر این دو شهید گفت: شهید مصطفی در سن 25 سالگی  در حالی که تنها سه روز از زمان ازدواج ایشان می گذشت به شهادت رسیدند و هنوز هم مفقود الجسد می باشند، وی ضمن بیان خاطراتی از شهید مصطفی ردانی پور، افزود: شهید تاکید زیادی بر احترام به خانواده به ویژه مادر داشتند.

ارادت ویژه شهید تورجی زاده برحضرت زهرا(س)

فاطمه حمیدی، مادر شهید محمد رضا تورجی زاده در این دیدار گفت: شهید از همان کودکی از لحاظ جسمی و ذهنی از دیگر فرزندانم بزرگ تر بودند. وی در 18 سالگی عازم جبهه شده و بعد از 5 سال با جراحات زیاد به منزل برگشتند و در مراجعت بعدی در حالی که در حالت نشسته در سنگر مشغول ذکر بودند با جراحت از ناحیه پشت، قلب و پهلو به شهادت رسیدند. این مادر شهید بزرگوار،  مردم داری، وقت شناسی، تاکید بر نماز شب و ارادت به ائمه اطهار و به ویژه حضرت زهرا (س) را از ویژگی های بارز شهید تورجی زاده ذکرکرد.

آیا هدف شهدا امروز محقق شده است؟

سکینه واعظی، مادر شهیدان جعفریان و شهیده طیبه واعظی نیز در این دیدار گفت: دختر و داماد من فاطمه جعفریان و همسرش مرتضی به همراه عروس و داماد بنده یعنی طیبه واعظی و پسرم ابراهیم قبل از انقلاب و توسط نیروهای ساواک و دو فرزند دیگرم بعد از انقلاب و در زمان جنگ به شهادت رسیدند. عباس جعفریان برادر این شهدا نیز تاکید کرد: لازم است برای تنویر افکار عمومی، هدف شهدا از بذل جانشان بیان شود. همانطور که بیان دلیل قیام امام حسین نیز ضرورت دارد. وی با بیان اینکه آیا در جامعه امروز اسلام ناب محمدی پیاده شده و خبری از ریا، رشوه، ربا ، بیکاری، فساد و فحشا نیست، گفت: لازم است، امروز هدف شهدا محقق شود.