تاریخ : يکشنبه 11 مهر 1395
کد 1030

در چهل و یکمین جلسه شورای گفتگودولت و بخش خصوصی استان اصفهان

۲۱۸واحد تولیدی از طریق ستاد تسهیل موفق به دریافت تسهیلات ۱۸۰۰ میلیلارد ریال شدند /بخش خصوصي آماده خدمت‌رساني به‌ ايثارگران و خانواده‌هاي شهداست

در چهل و یکمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان شاخص های مورد استفاده در ارزیابی و پایش عملکرد شورا و همچنین بررسی دستور کار پیشنهادی کمیته کارشناسی شورای برای یک سال آینده به تصویب اعضا رسید.

در چهل و یکمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان شاخص های مورد استفاده در ارزیابی و پایش عملکرد شورا و همچنین بررسی دستور کار پیشنهادی کمیته کارشناسی شورای برای یک سال آینده به تصویب اعضا رسید.

استاندار اصفهان: ۲۱۸واحد تولیدی از طریق ستاد تسهیل موفق به دریافت تسهیلات ۱۸۰۰ میلیلارد ریال شدند

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،رسول زرگرپور استاندار اصفهان در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره جان فشانی ها و دلاورمردی های شهدا و رزمندگان در طول هشت سال نبرد حق علیه باطل به نبود موزه دفاع مقدس و همچنین آسایشگاه در خور شان جانبازان استان اصفهان اشاره کرد و خواستار ادامه اقدامات دولت و بخش خصوصی در جهت مرتفع نمودن مشکلات و برنامه ریزی ایثارگران شد.

وی ضمن بیان عملکرد کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ، مجموع واحدهای ثبت نام شده را ۴۶۳۹ واحد شامل ۲۷۴۳ واحد کشاورزی و ۱۸۹۶ واحد مربوط به صنعت اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۳۲ واحد توسط بانکها به مرحله عقد قرارداد رسیده اند که ۲۱۸واحد موفق به دریافت تسهیلات  به مبلغ ۱۸۰۰ میلیلارد ریال شده اند.

استاندار اصفهان عملکرد بانکها را در این ارتباط تاکنون مطلوب و ایده آل ندانسته ولی اذعان کرد : با توجه به تعطیلی سامانه بهین یاب از ابتدای مهرماه و بررسی شبانه روزی طرحها و واحدهای متقاضی و در مجموع بانکها شروع خوبی در طول ۲ هفته اخیر داشته اند که نمونه بارز آن اعطای ۶۵۰۰ میلیارد تسهیلات به ۷۶۵ واحد تولیدی خارج از مقوله سایت بهین یاب است

زرگرپور با اشاره به اقدامات انجام شده در کشور و استان در جهت خروج از رکود و شروع رونق در بخش اقتصادی تاکید کرد:تمامی ۴۶۰۰ واحد ثبت نام شده در سایت بهین یاب بررسی خواهند شد ضمن اینکه هم اکنون نیزشاخص از دست دادن فرصتهای شغلی به صفر رسیده است.

وی  تصریح کرد: به نظر می رسد بخشی از قوانینی که می تواند در ایجاد رونق موثر باشد توسط کمیته ای احصا گردیده و همچنین علت اجرا نشدن برخی از قوانین موثر را کمیته مذکور بررسی نماید و در جهت رفع آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

سهل آبادی : بخش خصوصي آماده خدمت‌رساني  به‌ ايثارگران و خانواده‌هاي شهداست

سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به برگزاری گرامیداشت هفته فاع مقدس در اتاق اصفهان از تشكيل كارگروه ويژه در دبيرخانه مشترك اتاق‌هاي بازرگاني، اصناف و تعاون خبر داد و گفت: بخش خصوصي آماده خدمت‌رساني  به‌ ايثارگران و خانواده‌هاي شهداست.

دبیر شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی خواستار رسيدگي بهتر به وضعيت ايثارگران، جانبازان و خانواده‌هاي شهدا توسط ارگان‌ها و نهادهاي مسوول شد. سهل آبادی در ادامه با انتقاد از نحوه عملکرد بانک‌ها در محاسبه سود و جرایم تسهیلات  تصریح کرد: برای مقابله با رویه ناعادلانه بانک‌ها ناچار به طرح شکایت در مراجع قضایی هستيم و اگر اين رويه‌ها در تعامل با بانک‌ها اصلاح نشود چاره‌ای جز مراجعه به مراجع قضایی نخواهیم داشت.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان به تشكيل كارگروهي با حضور معاونین و قضات دادگستری، مدیران کل سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و سرپرست بانک‌ها در دادگستری استان اصفهان براي پيگيري اين موضوع خبر داد و افزود: صنعتگر و توليدكننده بخش خصوصي قانون را رعايت مي‌كنند و درخواست ما از مسوولان استان نيز اين است كه با در دست گيري ابتكار عمل، مراعات فعالان اقتصادي را بنمايند.

سهل‌آبادي به سفر اعضاي اتاق اصفهان به پكن و شركت در نشست اتاق ايرانيان پكن با حضور ۸۰ تاجر چيني و ۵۰ بازرگان ايران اشاره كرد و گفت: راه نجات واحدهاي توليدي ورود به بازارهاي جهاني و جذب سرمايه‌گذار خارجي است.

وي به وجود موانع و مشكلاتي در زمينه ورود به بازارهاي جهاني و جذب سرمايه‌گذار خارجي اشاره كرد و خواستار رفع موانع موجود در ثبت شركت‌هاي خارجي در كشور شد.

محمود تولایی رییس اتاق بازرگانی کاشان در این جلسه گفت:ضرایب محاسبه شده از بانکها برای تسهیلات بانکی فعالان اقتصادی از ضریب اولیه متفاوت است.به عنوان مثال تسهیلات بانکی  با نرخ 14 درصد برای فعالان اقتصادی با نرخ 28 درصد محاسبه می شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تغییر ترکیب هیات های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی شد و گفت: عادلانه شدن ترکیب  این هیات ها  و حضور نمایندگان سایر بخش ها در این هیات ها می تواند به صدور رای عادلانه یی  منتهی شود.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به استقرار نظام جامع مالیاتی توسط دولت خبر داد و گفت:رد دفاتر ،مالیات علی الراس و ممیزمداری در نظام جدید برچیده می شود .

وی با انتقاد از اجرایی نشدن این سیستم به طور کامل گفت:در بخش اصلاع ساختار مالیاتی با تعویق روبرویم ولی برای دریافت مالیات و بررسی حسابها پیشتازیم.

ناصر موسوی لارگانی نماینده فلارجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه  خواستار دریافت مالیات ارزش افزوده از مصرف کنندگان نهایی شد و گفت:نحوه وصول مالیات بر ارزش افزوده از تولید کنندگان باید تغییر کند.وی با انتقاد از افزایش 10 درصدی هزینه برق طبق قانون هدفمندی یارانه ها و پرداخت نشدن سهم 30 درصدی درآمد های یارانه ها به صنعتگران گفت: همان گونه که قانون هدفمندی یارانه ها در متعادل شدن قیمت حامل های انرژی تاکید کرده به پرداخت سهم 30 درصد صنعتگران هم تاکید کرده است .

محمدرضا رجالی عضو شورای گفتگو در این جلسه گفت:برای تامین نیاز هتل در اصفهان پیشنهاد می شود که مجوز تغییر کاربری آپارتمان به هتل در کمترین وقت صورت گیرد و تغییر کاربری هتل به آپارتمان پس از چند سال فعالیت امکان پذیر باشد.

مصطفی رناسی مشاور شورای گفتگو در این جلسه خواستار توجه به فرصت ها و تهدیدهای صنعت گردشگری اصفهان در شورا شد.

محمدرضا برکتین عضو شورای گفتگو در این جلسه خواستار تسهیل شرایط برای همکاری بنگاههای داخلی با شرکت های چند ملیتی برای توسعه سرمایه گذاری مشترک شد و گفت:شورای گفتگو می تواند مسایل و مشکلات سرمایه گذاری مشترک را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد.

رضا چینی عضو شورای گفتگو در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش قیمت برق واحدهای تولیدی و نحوه نامناسب برخورد این اداره با واحدهای تولیدی دارای بدهی اشاره کردو گفت:قطع برق به دلیل بدهی که ظرف دو روز باید پرداخت شود برخی از واحدهای تولیدی را با چالش روبرو ساخته است.

ادامه بررسی قوانین و مقررات ،مسایل و مشکلات شرکت شهرک های صنعتی ،مردمی شدن اقتصاد مقاومتی متناسب با سیاست های ابلاغی ،تک نرخی شدن ارز در جهت واقعی شدن نرخ موثر آن ،احصا قوانین مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی و مخل محیط کسب و کار ،بررسی مسایل و مشکلات نوسازی و تجهیز صنایع تولید سنگ در استان ، بررسی وضعیت گردشگری و هماهنگی بیشتر بین ارگان های مختلف در این خصوص و درنهایت پیگیری و بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در زمینه های امور مالیاتی ، کار و رفاه اجتماعی ،بیمه و تامین اجتماعی و بانکها و بررسی نحوه اجرای 9 ماده ای شورای عالی آب در موضوع زاینده رود را از جمله دستور کار پیشنهادی شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی مطرح شد. 

 

آلبوم تصاویر 1934-7-95