تاریخ : يکشنبه 11 مهر 1395
کد 1029

کارگاه آموزشی آشنایی با کلیات قوانین مالیات ها در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

کارگاه آموزشی آشنایی با کلیات قوانین مالیات ها در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

کارگاه آموزشی آشنایی با کلیات قوانین مالیات ها به همت کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .

کارگاه آموزشی آشنایی با کلیات قوانین مالیات ها به همت کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این کارگاه  فرهاد فلاحت معاون دفتر نظارت بر امور اجرایی ارزش افزوده که مدرس این کارگاه بود، به ارایه مبانی نظری و محاسباتی، قانون مالیات بر ارزش افزوده، ثبت نام و صورتحساب، محاسبه مالیات بر ارزش افزوده، اظهارنامه و ترتیب پرداخت مالیات وعوارض ارزش افزوده و آشنایی با تغییر قانون مالیات های مستقیم پرداخت.

وی  افزود:مالیات یک نوع هزینه اجتماعی است که آحاد یک ملت در راستای بهره برداری از امکانات و منابع کشور به دولت پرداخت می کنند تا امکان جایگزینی این امکانات برای استفاده مجدد فراهم شود. فلاحت افزود: درآمدهای دولت به دو دسته مالیاتی و غیر مالیاتی تقسیم شده و مالیات ها بر سه پایه درآمد، ثروت و مصرف است .

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده از انواع مالیات های غیر مستقیم است، تصریح کرد: این نوع مالیات به عنوان جایگزین انواع مالیات هایی که از مصرف اخذ می شوند، به ویژه مالیات ها و عوارض مندرج در قانون موسوم به تجمیع عوارض با هدف بهینه سازی نظام اخذ مالیات بر مصرف، حذف اثرات سوء مالیات ها و عوارض چندگانه و آبشاری و شفاف سازی معاملات اقتصادی و عملا با همان نرخ قانون موسوم به تجمیع عوارض از مهرماه 1387 به اجرا گذاشته شد.

 فلاحت، پایه مالیاتی بسیار گسترده، الزام بر صدور فاکتور و در نتیجه شفاف بودن مبادلات، تشویق بر تولید و صادرات و پایین بودن هزینه اخذ مالیات را از جمله ویژگی های نظام مالیات بر ارزش افزوده ذکر کرد.

معاون دفتر نظارت بر امور اجرایی ارزش افزوده، در ادامه گفت: اولین سابقه پیاده سازی ارزش افزوده درآسیا، اوایل دهه 1970 میلادی در کره جنوبی سپس در اندونزی، ترکیه و تایوان بوده است. فلاحت افزود: پیش نویس قانون مالیات بر ارزش افزوده، در ایران در سال 1380 تنظیم، در بهار 1377 تصویب و نهایتا دربهار 1387 اجرا شد. وی، با بیان اینکه برای محاسبه ارزش افزوده چهار روش تجمیعی مستقیم، تجمیعی غیر مستقیم، تفریقی مستقیم و تفریقی غیر مستقیم وجود دارد، در ادامه به ذکر ماده های این نوع مالیات پرداخت.

  معاون دفتر نظارت بر امور اجرایی ارزش افزوده، تکلیف فعالان اقتصادی در این نظام مالیاتی را ثبت نام، اخذ صورتحساب و پرداخت مالیات در زمان خرید کالاها  و خدمات، صدور صورتحساب و دریافت مالیات در زمان فروش کالاها و خدمات، نگهداری اسناد و ثبت اطلاعات خرید و فروش ها در دفاتر قانونی شرکت همچنین مالیات های پرداختی در زمان خرید و دریافتی در زمان فروش و تسلیم اظهارنامه ساده و تسویه حساب مطالبات و بدهی های مالیات بر ارزش افزوده به صورت فصلی با سازمان امور مالیاتی کشور، عنوان کرد.   

 

آلبوم تصاویر 1933-7-95