تاریخ : دوشنبه 5 مهر 1395
کد 1021

اصفهان به احترام قهرمانان ايران ايستاد

تقدير اتاق بازرگاني از خانوده‌هاي شهداي مدافع حرم، ايثارگران و جانبازان دفاع مقدس و قهرمانان المپيك

در آيين گراميداشت ياد و خاطره جان فشاني‌ها و دلاورمرداني‌هاي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، از جانبازان، ايثارگران، خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم و قهرمانان اصفهاني المپيك و پارالمپيك اصفهان تقدير و تجلیل شد

در آيين گراميداشت ياد و خاطره جان فشاني‌ها و دلاورمرداني‌هاي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، از جانبازان، ايثارگران، خانواده‌هاي شهداي مدافع حرم و قهرمانان اصفهاني المپيك و پارالمپيك اصفهان تقدير و تجلیل شد.

در اين يادواره كه در شامگاه چهارمين روز از هفته دفاع مقدس در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي اصفهان برگزار شد، مسوولان، فرماندهان دفاع مقدس، اعضاي اتاق بازرگاني وجمع كثيري از اقشار مختلف مردم اصفهان حضور داشتند.

سيد عبدالوهاب سهل‌آبادي ریيس اتاق بازرگاني اصفهان  به يادگاران دفاع مقدس، خانواده شهداي مدافع حرم و قهرمانان المپيك و پارالمپيك ريو حاضر در مراسم خيرمقدم‌گفت و بيان داشت: قدرداني از قهرماني‌هاي ملت ايران در دفاع مقدس و بزرگداشت يادگاران آنان بر همه آحاد جامعه و به ويژه بر صنعت‌گران، معدن‌كاران، بازرگانان  و كشاورزپيشه‌گان واجب بود.

ریيس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران با ستايش صبوري، متانت  و بزرگواري خانواده‌هاي شهدا و جانبازان گفت: تقدير از قهرمانان مدال‌آوران و شركت كنندگان استان اصفهان در المپيك به ويژه سهراب مرادي در حضور جانباران، ايثارگران و خانواده‌هاي شهداي جنگ تحميلي و مدافعان حرم باعث افتخار اتاق اصفهان است.

وي با اشاره به زنده بودن شهدا، آنان را ناظر بر اعمال و رفتار ما دانست و گفت: اصفهان در دفاع مقدس ۲۳ هزار شهيد و ۴۸ هزار جانباز تقديم كرد و اين در حالي بود كه رزمندگان ما تا آخرين لحظه جنگيدند و كمترين تعداد آزادگان به اصفهان تعلق دارد.

ریيس صندوق بازنشستگي كل كشور ديگر سخنران اين مراسم؛ با تحليل وضعيت ايران و جهان ، اقتدار حال حاضر كشور را در دوره ۴۰۰ ساله بعد از صفويه ستودني دانست و گفت: اين عزت و اقتدار به جز فداكاري‌هاي هشت ساله دفاع مقدس و راهبري‌هاي حضرت  امام (ره) و مقام معظم رهبري به دست نيامد و امروز و پس از گذشت ۲۸ سال از آن ايام، ما همچنان قدردان آن جانفشاني‌ها هستيم.

دكتر محمود اسلاميان از اصفهان به عنوان تنها استاني در كشور نام برد كه دو لشكر در جبهه‌هاي نبرد سال‌هاي دفاع مقدس داشت و گفت: ايثار مردم اصفهان و تشييع ۳۰۰ شهيد در يك روز چنان بود كه حضرت امام (ره) درباره اصفهان فرمودند كه هيچ كجاي دنيا شهري مانند اصفهان نمي‌توان يافت.

نائب ریيس اتاق بازرگاني اصفهان بر غيرت و ايستادگي مردم درود فرستاد و خود را دست بوس خانواده‌هاي شهدا و به ويژه مادر شهيد خرازي دانست و در پايان خاطره‌اي از اين مادر و فرزند شهيدش بازگو كرد.

سردار مرتضي قرباني از فرماندهان دوران دفاع مقدس، ديگر ميهمان ويژه و روايت‌گر حماسه‌هاي دوران دفاع مقدس سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگاني بود و با سخنان خود حال و هواي حماسي و معنوي به اين يادواره بخشيد.

مشاور رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح  با گراميداشت چهارمين روز از هفته دفاع مقدس؛ روز پشتيباني اصناف از جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل اظهار داشت: ۴۰۰ سردار و ۲۳ هزار شهيد اصفهاني خالق حماسه‌هاي جاودانه در تاريخ ايران هستند.

اين فرمانده دوران دفاع مقدس برگزاري اين مراسم‌ها را براي گراميداشت فداكاري‌هاي دوران دفاع مقدس عنوان كرد و افرود: ايستادگي رزمندگان در جنگ تحميلي هشت ساله توانست سرنوشت كشور ما را در دنيا عوض كند.

وي عزت و قدرت جمهوري اسلامي را الهي خواند و افزود: استقامت و پايداري آن دوران به ما آموخت كه در همه زمان‌ها هوشيار باشد و بدانيم چه بكنيم.

قرباني با اشاره به حمايت ۱۰۰ كشور دنيا از عراق در جنگ تحميلي اظهار كرد: در طول هشت سال جنگ، ما از ۱۳ كشور دنيا اسير جنگي و از ۴۰ كشور دنيا غنيمت جنگي گرفتيم و امروز اين غنيمت در آثار موزه جنگ به عنوان سند ماندگار است.

وي به نقش تعيين كننده اصفهان در هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد و يادآور شد: شمار تلفات دشمن در جنگ تحميلي بالغ بر يك ميلون نفر بود و اين در حالي بود كه نيروهاي مسلح كشورمان  با تقديم ۱۸۹ هزار شهيد در مقابل دشمنان ايستادگي كردند.

در انتهای این برنامه از مادر سردار شهيد حاج حسين خرازي به نمايندگي از خانواده بزرگ ايثارگران ، خانواده ۲۵ شهيد مدافع حرم، ۵۰ جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس، سهراب مرادي و قهرمانان شركت كننده استان اصفهان در المپيك تجلیل شد و حامد زمانی، خواننده انقلابی کشورمان نیز به اجرای چند موسیقی دفاع مقدس پرداخت.

 

آلبوم تصاویر دفاع مقدس-7-95