تاریخ : سه شنبه 30 آبان 1396
کد 1684

مجمع عمومی موسسین «انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی استان اصفهان» برگزار شد

مجمع عمومی موسسین انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی استان اصفهان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه محمود رضا اقارب پرست، قایم مقام دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه از زمان آغاز به کار دوره هشتم هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان تعداد تشکل های ثبت شده در این اتاق افزایش چشم گیری یافته است، گفت: از آنجا که ضرورت تعیین مسیر توسعه اقتصادی استان از طریق توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی بدون ایجاد کوچکترین خللی در محیط زیست، بر کسی پوشیده نیست، اتاق بازرگانی اصفهان نیز بر ایجاد و جامعیت انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی استان تاکید داشته است. وی با اشاره به توانمندی صنایع دستی استان و انتخاب این شهر بعنوان شهر جهانی صنایع دستی افزود: استان اصفهان از پتانسیل های مطلوبی در زمینه صادرات صنایع دستی دارا بوده و اتاق بازرگانی نیز از این انجمن در مواردی چون افزایش صادرات محصولات، بهبود تولید و حضور موفق در نمایشگاه های داخلی و خارجی حمایت خواهد کرد.
حمیدرضا امیدان، مدیر دبیرخانه مشترک کمیسیون ها و تشکل های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان، نیز نقش تشکل ها را در فرایند توسعه اقتصادی به دلیل تاثیرگذاری آنها بر فرایند تصمیم گیری های اقتصادی، تاثیرگذاری بر انتخاب رویکردهای اقتصادی و تجاری دولت و نخبه گرایی، مهم ارزیابی کرد. وی روشنگری، مطالبه گری و ایجاد هم افزایی از طریق هم اندیشی را ازدیگر کارکردهای تشکل های اقتصادی بیان کرد و افزود: اتاق های بازرگانی بر طبق قانون بهبود محیط کسب و کار، نقش حمایت و هدایت تشکل ها را دارا می باشند و در این دوره فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان نیزبر توسعه کمی وکیفی تشکل های اقتصادی تاکید شده است. مدیر دبیرخانه مشترک کمیسیون ها و تشکل های اقتصادی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: حمایت از تشکل ها در هیات های حل اختلاف مالیاتی و تامین اجتماعی، کمک به افزایش صادرات محصولات آنها، توانمندسازی از طریق برگزاری دوره های آموزشی و... از جمله نقش های حمایتی اتاق بازرگانی اصفهان از تشکل های اقتصادی استان است.
در ادامه مسعود عرفانی، کارشناس ارشد معاونت تشکل ها و نماینده اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه تشکیل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی استان اصفهان تاثیر بسزایی بر افزایش میزان صادرات و ارز آوری بیشتر و همچنین افزایش اشتغال استان خواهد داشت، گفت: فعالان صنایع دستی می توانند در صورت نیاز از خدمات حمایتی اتاق بازرگانی به منظور رفع مشکلات این صنعت استفاده نمایند. در ادامه این جلسه ضمن بررسی و تصویب اساسنامه این انجمن و معرفی کاندیداهای هیات مدیره، انتخابات هیات مدیره و بازرس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی استان برگزار و از ده کاندیدای هیات مدیره طبق رای گیری اعضاء، نفیسه عروجی، زاهد شفیعی، امید سهل آبادی، جلیل جوکار، علیرضا روحانی، عباس شیردلی و محمد علمیه به عنوان هیات مدیره و محمد رضا اخلاقی و احسان سیفی دلی به ترتیب به عنوان بازرس اول و دوم و مجدالدین تاج و مهدی قضاوی به عنوان بازرس علی البدل اول و دوم انتخاب شدند.  
 
آلبوم تصاویر b143-8-1396