تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
کد 946

در کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان : شيوه نامه اعزام هيات هاي تجاري به خارج از كشور به تصویب رسید

در کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان : شيوه نامه اعزام هيات هاي تجاري به خارج از كشور به تصویب رسید

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان از تصویب شيوه نامه اعزام هيات هاي تجاري اصفهان در این کمیسیون خبر داد .

رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان  از تصویب شيوه نامه اعزام هيات هاي تجاري اصفهان در این کمیسیون خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مصطفی رناسی در سومین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایس اتاق اصفهان با بیان این مطلب گفت: در اجراي دستورالعمل حمايت از صادرات غيرنفتي كشور در سال 1389 و به منظور گسترش سهم بازار كالاها و خدمات صادراتي، ‌حضور و ماندگاري در بازار هدف و دستيابي به اهداف تجارتی این  شيوه نامه  مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی تصریح کرد:این شیوه شامل سرفصل های کلی برنامه ریزی اعزام هیات تجاری، تامین هزینه های سفر هیات­ها،وي‍ژگيهاي اعضای هیات، انواع گروه­های هیات­های تجاری اعزامی و روند پیگیری دستاوردهای اعزام هیات های تجاری است .

وی اظهار کرد: در بخش برنامه ریزی این شیوه نامه اعزام هیات تجاری جمع آوری اطلاعات اقتصادي و تجاري كشور هدف ،تهیه اطلاعات اقتصادی و تجاری کالاهای با مزیت استان و مورد نیاز کشورهای هدف،برگزاري نشستهاي تخصصي با مراجع ذيربط دولتي و بخش خصوصی (همتای اعضای هیات) جهت برنامه ریزی سفر،تعيين دستور كار هيات اعزامي و زمينه هاي مستعد همكاري با هماهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران(ج.ا.ا) و ساير ارگان های ذيربط مورد توجه قرار گرفته است .

وی هماهنگي با وزارت امور خارجه،هماهنگي و اخذ دعوت نامه از مراجع رسمي كشورهای هدف متناسب با هيات اعزامي ،برنامه ريزي ملاقات با اتاق بازرگاني، تشكل­ها و بنگاه­های اقتصادي ذيربط كشورهای هدف،تلاش براي اعزام هيأت ترجيحاً همزمان با برگزاري رويدادهای بين المللي – تخصصي در كشورهای هدف ،تهیه دفترچه معرفی اعضای هیأت به دو زبان انگلیسی و فارسی یا ترجیحاً زبان کشور هدف و بررسی امکانات تجاری کشور در کشورهای هدف و چگونگی ایجاد شرکت­های تجاری از دیگر بخش های اصلی این شیوه نامه برشمرد.

«قاسم علی جباری»رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار تمرکز اعزام هیات های تجاری اتاق اصفهان  بر روی کشورهای هدف صادراتی شد.

«امیر کشانی »رییس کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: در راستای ارایه خدمات نوین به اعضا می توان در  کشورهای هدف صادراتی دفاتر تجاری از سوی اتاق برای اعضا ایجاد شود . 

آلبوم تصاویر سیاست گذاری-5-95