تاریخ : سه شنبه 12 تير 1397
کد 2001

حمایت مادی و معنوی پیشکسوتان و فعالان صنعت سنگ استان از تاسیس مرکز تخصصی آموزش و استاندارد سنگ در اصفهان

نشست کمیته سنگ های تزیینی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی با حضور پیش کسوتان و فعالان صنعت سنگ استان با موضوع بررسی ایجاد مرکز تخصصی آموزش و استاندارد سنگ در اصفهان برگزار شد .
احمد خوروش  رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست  از توجه اتاق به توسعه زیرساخت های صادراتی  خبر داد و گفت:حضور در نمایشگاه های بین المللی سنگ و زمینه سازی برای ایجاد موسسه آموزش سنگ اتحادیه اروپا در اصفهان از جمله فعالیت های این اتاق در این راستاست.
وی ایجاد نمایندگی موسسه  آموزش سنگ ایتالیا در اصفهان را گامی  اثرگذار در افزایش سطح کیفی و کمی تولیدات سنگ این استان برشمرد و گفت:مجهز  شدن واحدهای سنگ بری به تکنولوژی روز می تواند تولیدات با معیارهای بین المللی به بازارهای بین المللی عرضه کنند.  
 وی افزود:حضور ایتالیایی در صنعت سنگ استان اصفهان می تواند زمینه ارتقا این  صنعت را فراهم  کند.
علی خیرالهی نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست بهره برداری صحیح از منابع را مهمترین مساله صنعت سنگ برشمرد و گفت:ارتقای سطح آموزش واحدهای سنگ بری و افزایش بهره بری می تواند به تقویت و توسعه این صنعت کمک کند.
وی افزایش دلار و یورو را  فرصتی بدیل برای صادرکنندگان سنگ های تزیینی دانست و گفت:فعالان سنگ باید ازاین فرصت برای بازاریابی و فروش محصولات خود استفاده کنند.
خیرالهی مهمترین چالش صنعت سنگ ایران ناتوانی در تامین بلند مدت بازارهای بین المللی برشمرد و گفت:متاسفانه درخواست های بلندمدت و متراژ بالای سنگ به سختی قابل تامین است .
 عباسعلی شعبانی فعال پیشکسوت صنعت سنگ استان اصفهان در این نشست نبود یک مرکز آموزشی سنگ را از چالش های این صنعت برشمرد و گفت:راه اندازی مدرسه سنگ  در استان اصفهان به عنوان قطب این صنعت می تواند در تولید و صادرات  این بخش نقش موثر و تعیین کننده ایی داشته باشد.
وی مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای سنگ بری استان اصفهان را مهمترین مزیت آنان برشمرد و گفت:نبود دانش فنی و نیروی متخصص چالش اصلی این واحدهاست .
مصطفی کوهی فعال صنعت سنگ استان اصفهان در این نشست گفت:واحدهای سنگ بری تولیدات بسیاری دارند ولی بر اساس سلیقه مشتریان خارجی نیست .
رضا احمدی رییس انجمن سنگ اصفهان در این نشست خواستار نقش آفرینی تشکل های اقتصادی بخش سنگ از جمله شرکت تعاونی سنگ بران اصفهان در راستای  افزایش سطح دانش این بخش شد .
شهریار شعبانی دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: با توجه به عدم آموزش کامل از نسلی قبلی به بعدی و نیز نیازسنجی جدی انجام شده باید در تمام سطوح از کارگران سطوح پایین تا بالاترین سطوح مدیران آموزش اجرا شود.
وی اضافه کرد:جذب 7 میلیون یور سرمایه گذاری از یونیدو (سازمان بین المللی توسعه صنعتی ملل متحد )  همراه با عقد قرارداد در چهار بند ایجاد انستیتوی آموزشی، ایجاد مرکز استاندارد، ایجاد مرکز مبادلات تجاری و در نهایت توسعه تعاملات نمایشگاهی در حال انجام است.
وی افزود: پیشنهادات تعهدات دوطرفه در حال مذاکره می باشد و نیاز است از طرف ایرانی نیز هم مبلغی بصورت نقدی و هم زیرساخت مهیا گردد .
آلبوم تصاویر 4049-4-1397