تاریخ : دوشنبه 4 تير 1397
کد 1986

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان

دولت در تعیین سیاست ارزی شفاف و اثرگذار عمل کند

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت:دولت در تعیین سیاست ارزی شفاف و اثرگذار عمل کند.
مجتبی ملااحمدی در سومین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:ارز به عنوان یکی از مهمترین ابزار فعالان اقتصادی در تولید ،تجارت و صادرات است و نوسانات شدید آن امکان تصمیم گیری را از آنان می گیرد.
وی گشایش نیافتن اعتبارات اسنادی (LC) برای بانک های ایرانی از سوی بانک های خارجی را یکی از مسایل پیش روی فعالان اقتصادی عنوان کرد و گفت:بانک های خارجی به دلیل ترس از جریمه بانک های آمریکایی از گشایش LC برای بانک های ایرانی نگرانند و باید تصمیمی در این راستا اتخاذ شود.
وی بخشی از مشکلات ارزی فعالان اقتصادی را نااشی از ندانستن اطلاعات از خدمات بانکی دانست و گفت:فعالان اقتصادی بایستی از آخرین خدمات و بخش نامه ها بانک ها در موضوع ارز اطلاع پیدا کنند.
ملااحمدی ضمن تقدیر از عملکرد بانک ملی استان اصفهان در حمایت از تولید و فعالان اقتصادی گفت:در سال 96 بیش از 85 درصد منابع بانک ملی را در اختیار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی قرار داده است .
وی اضافه کرد:این بانک کمترین فشار را به فعالان اقتصادی  برای پرداخت مطالبات داشته و به جای زندانی کردن فعالان اقتصادی به دنبال راهی برای بازپرداخت و احیای واحدهای تولیدی است .
نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در بخشی دیگری به مصوبه شورای اشتغال مبنی بر قرارداد سه ساله کارگری گفت:امنیت اشتغال با تنظیم این قراردادهای سه ساله ایجاد نمی شود بلکه باید فعال اقتصادی بتواند به فعالیت اصلی خود بدون پیشامدهای غیر قابل پیش بینی بپردازد .
محسن محمدباقری مشاور بانکی  اتاق بازرگانی اصفهان  توضیحاتی در خصوص سامانه نیما و چگونگی تخصیص ارز در شبکه بانکی بر اساس اولویت های اعلامی توسط بانک مرکزی  ارایه کرد.
وی  علت عدم پرداخت تسهیلات ریالی در هنگام گشایش اعتبار اسنادی را ماهیت اعتبار اسنادی دانست و گفت:  بدین مفهوم که گشایش اعتبار اسنادی دلیلی بر خرید قطعی نیست و بانکها تنها هنگام خرید قطعی می توانند تسهیلات پرداخت نمایند .
این کارشناس بانکی  تاکید کرد: پرداخت تسهیلات ریالی جهت تامین ارز اعتبار اسنادی تنها در هنگام معامله اسناد امکان پذیر است.
ناظری نائینی  معاون اعتباری بانک ملی استان اصفهان به تشریح سیاست های تسهیلاتی لین بانک  به فعالان اقتصادی  پرداخت و گفت:مشتریانی که بدهی معوق دارند و 20 درصد از بدهی را پرداخت کنند می تواند از لیست سیاه بانک مرکزی خارج شوند و تسهیلات جدیدی برای سرمایه در گردش دریافت کنند.
سید حسن موسوی مسوول کمیته ساخت و تجهیزات کمیسیون در این جلسه خواستار بررسی رفتار غیر قانونی  بانک ها نسبت به فعالان اقتصادی شد.
محمدحسین بصیری دیگر عضو کمیسیون در این جلسه گفت:در شرایطی که واحدهای تولیدی نمی توانند مطالبات خود را دریافت کنند چگونه می توانند بدهی بانکی خود را پرداخت کنند.
 
آلبوم تصاویر 4045-4-1397