تاریخ : شنبه 9 دي 1396
کد 1748

در نهمین جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش مطرح شد ؛

اولویت های کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی اصفهان

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: فضای کسب و کار استان در شرایط خوبی به سر نمی برد و سازمان تامین اجتماعی و اداره مالیاتی با سخت گیری و اجرای 120 درصدی قانون فضای مساعدی را برای فعالیت های اقتصادی در استان ایجاد نکردند.
مصطفی رناسی در نهمین  جلسه کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:اختصاص ردیف بودجه برای پاداش مدیران مالیاتی برای دریافت مالیات قابل تامل است .
رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان  تصریح کرد:این گونه نگاه مالیاتی به پرونده فعالان اقتصادی کوتاه مدت است و در آینده انگیزه برای فعالیت اقتصادی نمی ماند که اداره دارایی بخواهد مالیات دریافت کند .
قاسم علی جباری رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به فعالیت های کمیسیون گفت:با توجه به ظرفیت استان اصفهان در تولید دارو ایجاد شهرک دارویی استان اصفهان با حضور شرکت های داروسازی و تولیدکنندگان گیاهان دارویی در دست مطالعه و بررسی  است .
وی افزود:زمینی به وسعت 46 هکتار برای این شهرک در نظر گرفته شده است و صادرات محصولات دارویی در اولویت فعالیت این شهرک است .
وی تصریح کرد: اولویت های این کمیسیون  شامل مطالعه کاربردی  بازارهای هدف صادراتی ،همکاری با تولیدکنندگان  برای حضور در نمایشگاه تخصصی بین المللی ،ایجاد دفاتر و پایگاه های تجاری و  میزهای تخصصی کشورهای هدف صادراتی و ایجاد پاویون اصفهان در نمایشگاه های داخلی و خارجی و به روز شدن فرصت های سرمایه گذاری است.  
وی تصریح کرد: اگر فولاد و محصولات پتروشیمی را از صادرات استان اصفهان حذف کنیم کالا و ارزی چندانی برای صادرات نداریم .
وی اظهار داشت:هر کیلو صادرات استان اصفهان  3/. دلار قیمت دارد و این در حالیست که واردات کیلویی 40دلار ارزش دارد و این آمار نشان از  صادرات محصولات خام بدون ارزش افزوده می دهد .
جباری در بخشی از سخنان خود خواستار ایجاد جاذبه های فرهنگی و هنری برای گردشگران خارجی شد و گفت:کارگاه های هنرمندان صنایع دستی و نقاشی و همچنین نمایش تاتر های کمدی و کنسرت های موسیقی مکتب اصفهان می تواند برای گردشگران جذاب باشد.
وی تاکید کرد:ایجاد یک جاذبه فرهنگی خودش نوعی سرمایه گذاری است که در بخش فرهنگی انجام می شود.
وی با انتقاد از فشارهای مالیاتی بر واحدهای تولیدی گفت:به دلیل این فشارها مدیران واحدهای تولیدی از توسعه فیزیکی و تکنولوژیکی خودداری می کنند.
محمدرضا رجالی رییس کمیسیون گردشگری و برند شهری  اتاق بازرگانی  اصفهان خواستار ارایه چند طرح سرمایه گذاری به صورت مطالعه شده برای  جذب  سرمایه گذاران خارجی شد و گفت: فرصت های سرمایه گذاری  به صورت مطالعه شده و بر اساس مزیت های استان می تواند سرمایه گذار خارجی جذب کند.
علی شانه ساز زاده نایب رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به برگزاری دومین هفته صادرات در اتاق بازرگانی  گفت: حل مسایل و مشکلات صادرات به همدلی بخش دولتی و خصوصی نیاز دارد .
وی با انتقاد از بسته های ویژه تولید و بی توجهی به صادرات گفت:در بسته های حمایتی دولت هیچ حمایتی از بخش صادرات نشده است .
وی تشکیل میزهای صادراتی کالاهای دارای مزیت در اصفهان را گامی موثر در راستای برطرف شدن  موانع پیش روی  صادرکنندگان برشمرد.
 
 
آلبوم تصاویر 3196-10-1396