تاریخ : شنبه 14 اسفند 1395
کد 1286

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان مطرح کرد: راه اندازی صندوق توسعه استانی، راهی برای کمک به تامین منابع مالی فعالان اقتصادی/قانون های سرمایه گذاری در عمل دارای اشکالاتی است

ر ییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در ششمین جلسه این کمیسیون که با حضور رییس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران برگزار شد، بیان داشت که اتاق بازرگانی اصفهان در حال پیگیری راه اندازی صندوق توسعه استانی است
ر ییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان در ششمین جلسه این کمیسیون که با حضور رییس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران برگزار شد، ضمن بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان در حال پیگیری راه اندازی صندوق توسعه استانی است گفت: با راه اندازی این صندوق، فعالان اقتصادی می توانند در طرح های بزرگ استانی مشارکت نموده و بازدهی این صندوق به مراتب از کمک مالی بانک ها به فعالان اقتصادی بیشتر بوده، همچنین به ایجاد اشتغال و توسعه استان نیز کمک خواهد نمود.
 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، قاسمعلی جباری افزود: با وجودی که قانون های سرمایه گذاری ما از نظر تئوری جامع می باشند اما در عمل دارای اشکالاتی هستند و متاسفانه در کشور ما در اسناد و مدارکی که به تضمین ریسک سرمایه گذاری می پردازد، مشکلاتی وجود دارد. وی افزود: اتاق بازرگانی ایران در حال بررسی است تا با دعوت از نمایندگان بیمه و بیمه گذاران محلی، شعبه هایی را برای ارایه ضمانت های لازم به سرمایه گذاران خارجی در کشورمان ایجاد کنند. جباری در ادامه تصریح کرد: متاسفانه شرایطی که بر توسعه روابط خارجی و اقتصاد برون مرزی کشور ما حاکم است در اختیار ما نبوده و محکوم به پذیرش یک سری از شرایط هستیم. رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: با این وجود موفق به شناساندن موقعیت های اقتصادی و مزیت های مشترکی که کشورهای دیگر می توانند با ما داشته باشند شده ایم و در این راستا تلاش کرده ایم که فعالان اقتصادی که می توانند به ارایه خدمات، ارایه کالا و خدمات مهندسی بپردازند، در نمایشگاه های جهانی در کشورهایی که  استعداد پذیرش این توانایی ها را دارند، شرکت دهیم. جباری گفت: خوشبختانه راه های اندکی در رابطه با مشکلات بانکی ایران با کشورهای دیگر گشوده شده همچنین اتاق بازرگانی اصفهان در سال آینده پذیرای سازمان های بیمه ای بین المللی خواهد بود که می توانند تضمین هایی را برای سرمایه گذاران، اعتبارسنجی یا ضمانت کنند. رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری با بیان اینکه مقرر شده تا در مناطقی چون شرق آسیا و خاورمیانه پایگاه های تجاری – اقتصادی ایجاد نماییم، تصریح کرد: در این پایگاه ها، فعالان اقتصادی ضمن حضور و گرفتن اطلاعات مورد نیاز خود می توانند تحت حمایت اتاق بازرگانی بخشی از خدمات فنی، مهندسی و بازاریابی که می خواهند ارایه شود را دریافت کنند. جباری گفت: از دیگر فعالیت های این کمیسیون استفاده از کارشناسان متبحر در گفتمان های بین المللی برای آموزش نحوه داشتن یک گفتگوی ثمر بخش بین المللی و حرکت به سوی بازارهای تامین سرمایه است. وی افزود: در آینده برآنیم تا برای ورود فعالان اقتصادی کشورمان به بازارهای منطقه ای از شرکت هایی که به ارایه خدمات بازاریابی و مارکتینگ می پردازند، استفاده کنیم.
 در ادامه این جلسه نسرین سخایی، مسوول کمیته توسعه روابط خارجی ضمن ارایه گزارش فعالیت های این کمیته گفت: مهمترین دستاورد این کمیته با توجه به حجم فعالیت های تجاری استان اصفهان، تشکیل میزهای مشترک در قالب دو کارگروه کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا و کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس می باشد. وی افزود: مراحل اجرایی این کارگروه های اقتصادی از سال 96 آغاز خواهد شد. همچنین محمدرضا صادقی، مسوول کارگروه تخصصی بورس ذیل کمیته بورس، بانک، بیمه نیز جلوگیری از پذیرش اوراق بدهی به شدت گذشته، پیگیری راه اندازی شرکت سرمایه گذاری توسعه استان اصفهان، برگزاری سمینارهای تخصصی بورس و ایجاد میز بورس در اتاق بازرگانی اصفهان را از جمله فعالیت های کمیته بورس، بانک، بیمه عنوان کرد.  ایرج کاظمی، عضو کمیسیون سرمایه گذاری خارجی نیز به ارایه گزارش سمپوزیوم فولاد پرداخته و گفت: در این سمپوزیوم بین المللی که در تبریز برگزار شد، شرکت های اروپایی نسبت به گذشته حضور فعال تری داشته و در حقیقت برگزاری آن مهر تاییدی بر این امر بود که صنعت فولاد نسبت به سایر صنایع کشور، امیدوار کننده و پر رونق ترین صنعت کشور است.  همچنین عبد الرضا کاظمینی دیگر عضو این کمیسیون نیز ضمن ارایه گزارش فعالیت کارگروه سرمایه گذاری دارو و تجهیزات پزشکی گفت: با توجه به اینکه یکی از شاخه های مهم صنعت، صنایع دارویی است، مقرر شده شهرک صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی در استان اصفهان ایجاد شود. وی افزود: در گام اول قصد ایجاد مرکزیت تجمیع صنایع دارویی در استان را داریم. همچنین کوروش محمدی، رییس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران در این جلسه به آموزش مهارت مدیریت ارتباط موثر در روابط تجاری پرداخت. در پایان این جلسه نیز ضمن تقدیر از فعالیت های احسان چلونگر ، بهمن پرویزی به عنوان دبیر جدید این کمیسیون معرفی شد.          
آلبوم تصاویر B8-12-95