تاریخ : يکشنبه 12 دي 1395
کد 1192

در نشست تعالی فردی، آینده ای پایدارعنوان شد: رجوع به خود و درون زایی اصل حرکت به سمت جلو می باشد/ رشد و کمال پختگی درونی را تعالی می نامند

نشست تعالی فردی، آینده ای پایدار به همت معاونت بانوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
نشست تعالی فردی، آینده ای پایدار به همت معاونت بانوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست، علی اکبر سقایی، مدرس این دوره و استاد دانشگاه گفت: رشد و کمال پختگی درونی که نهایتا منجر به کسب موفقیت های بیرونی می شود را تعالی می نامند. وی با بیان اینکه در تمامی افراد موفق کلید واژه «هر چه بنده تر باشی موفق تر خواهی بود» وجود دارد، افزود: از بدو تولد با فطرت الهی هویت دار شده و بالغ شدیم تا بفهمیم که متفاوت هستیم مانند اثرانگشت و زبانمان که شبیه به کسی نیست.سقایی در ادامه ضمن تاکید بر این نکته که تا زمانیکه به توانمندی ذات خود پی نبریم، تعالی فردی ایجاد نخواهد شد و در این راه، بندگی خالصانه خداوند شرط موفقیت است، گفت: رجوع به خود و درون زایی اصل حرکت به سمت جلو می باشد. این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: فلسفه تعالی، شکوفا شدن است و برای شکوفا شدن لازم است که پیشرفت مستمر باشد.
سقایی با اشاره به فرموده امام علی (ع) مبنی بر اینکه هر که دو روزش یکسان باشد زیان دیده است، گفت: برای تعالی لازم است امروزت بهتر از دیروز و فردا نیز بهتر از امروزت باشد که لازمه آن تلاش مستمر و داشتن برنامه دراز مدت است. وی گفت: در دنیا دو دسته انسان وجود دارد انسان های معمولی و عالی که انسان های معمولی، مانند درشکه هستند یعنی نیاز به یک نیروی بیرونی دارند تا به حرکت در بیایند ولی انسان های عالی، از درون نیرویی دارند که حتی دیگران را هم به جلو حرکت می دهند. سقایی ادامه داد انسان های متعالی دارای درونی قوی و توانمند بوده و پیشگام و پیشران هستند. این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: امروز عصرجریان سازی است و در این دوره هر چیزی که بر آن اصرار داشته باشیم و برای آن گفتمان سازی کنیم، جاری خواهد شد. وی با بیان اینکه اگر تعالی را به یک درخت تشبیه کنیم، ریشه این درخت، خودشناسی، فلسفه زندگی، تعالی ذهن و شناخت ویژگی های افراد عالی می باشد، افزود: تا زمانیکه این باور را نداشته باشیم که از فطرت الهی خداوند در ما دمیده شده، برای چه به دنیا آمده ایم و روش زندگی انسان های متعالی را مورد مطالعه قرار ندهیم، نمی توانیم به انسان متعالی تبدیل شویم. این استاد دانشگاه افزود: تنه درخت عشق ماست، یعنی باید به کاری که انجام می دهیم عشق بورزیم و موارد بعدی دانستن و یادداشت ماموریت، ارزش های اصلی مانند دروغ نگفتن و دانستن موقعیت خود ما از آینده است که به آن چشم انداز می گویند. سقایی تصریح کرد: لازم است استعدادهای فردی را کشف کرده و برنامه های بلند مدت زندگی خود را بر اساس آن طراحی و بر اساس آنها از راز خلقت خود آگاه شوید. وی گفت: شاخه های این درخت، یادگیری سریع، توان رویا پردازی، شبکه سازی و مهارت آموزی و میوه این درخت نیز، رشد و کمال درونی خواهد بود.
وی در ادامه به بیان چند قانون برتر رشد فردی از زبان جان سی مکسول نویسنده کتاب های الهام بخش، انگیزاننده و آموزنده پرداخت و گفت: این نویسنده بزرگ در کتاب جدید خود به ارایه 15 قانون برتر رشد فردی پرداخته که شامل مواردی نظیر قانون های هدفمندی، آگاهی، آیینه، ثبات، تامل و قانون محیط می باشد. سقایی در توضیح قانون هدفمندی گفت: رشد، تصادفی نبوده و در ابتدا لازم است نیت آنرا داشته باشید. وی ضمن تاکید بر اینکه رشد آسان نبوده و هرمورد ارزشمندی قیمتی داشته که باید بهای آنرا پرداخت گفت: نخستین گام برای تغییر، آگاهی است و این کار نیز مستلزم کنکاش درونی می باشد. وی در توضیح قانون آیینه نیز گفت: لازم است در ابتدا شاهد ارزشی در درون خود باشیم تا بتوانیم آنرا رشد دهیم. این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر نسبت به خود احساس مثبت داشته، با احترام با خود صحبت نموده و مراقب واگویه های خود باشیم می توانیم به رشد و تعالی برسیم. سقایی ضمن بیان اینکه صرف زمانی برای تامل بر درس هایی که آموخته ایم بسیار ضروری است تاکید کرد: برداشتن گام های لازم روزانه برای رشد، محتاج نظم است. وی در پایان تصریح نمود: ممکن است با انگیزه، منظم و آماده تغییر باشید اما شاید محیط شما را عقب نگه دارد در این زمان با فرمول رشد برابر است با تغییر، محیط اطرافتان را از نو بیارایید. محیط اطراف شما شامل افرادی است که در زندگیتان حضور دارند، اگر اطرافیانتان شما را عقب نگه داشته اند، آنها را حذف کنید.    
 
آلبوم تصاویر 2069-10-95