تاریخ : چهارشنبه 17 آذر 1395
کد 1131

در نشست مشترک کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان و هلدینگ IMM ایتالیا پیشنهاد شد: همکاری پنج ساله در برپایی نمایشگاه بین المللی صنعت سنگ

در نشست مشترک کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان و هلدینگ IMM ایتالیا پیشنهاد شد: همکاری پنج ساله در برپایی نمایشگاه بین المللی صنعت سنگ

کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان، میزبان مدیران هلدینگ IMM ایتالیا بود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در ابتدای این نشست شهریار شعبانی، دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان، هدف از برگزاری این جلسه را استفاده از پتانسیل های هلدینگ IMM در برپایی نمایشگاه داخلی استان اصفهان عنوان نموده و گفت: ما خواستار این هستیم که یک تیم کارشناسی از مجموعه IMM  در ایران مستقر شده و به آسیب شناسی از کارخانه هایی که با وجود دستگاه های خوب،  توان کار عالی ندارند بپردازند. همچنین مایل به برگزاری یک سری نمایشگاه سنگ در دنیا طی یک قرارداد پنج ساله هستیم که در آن اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان متولی جامعه معدنی استان و با مشارکت شرکت های بین المللی مانند IMM به عنوان مجری برگزاری این نمایشگاه ها، IMM درکشورهایی نظیر روسیه، کره جنوبی، مالزی و اندونزی بپردازیم.  در ادامه رسول محققیان، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با بیان این که دوازدهمین دوره نمایشگاه سنگ اصفهان، امسال درفضای پنج هزار متر مربع برگزار شد، از علاقه مندی شرکت نمایشگاه ها در همکاری با مجموعه IMM به منظور برگزاری پاویون ایتالیا در اصفهان خبر داد. وی افزود: فضای نمایشگاه جدیدی که در اصفهان در حال ساخت بوده و در سال 2018 به بهره برداری خواهد رسید، کاملا استاندارد است و هم اکنون در تعداد زیادی از رسته های نمایشگاهی با کشورهای اروپایی و آسیایی همکاری کرده و آماده امضاء تفاهم نامه با IMM در رابطه با برگزاری پاویون های بین المللی و هم مشارکت در ساخت هستیم. محققیان در ادامه از اعلام آمادگی شرکت نمایشگاه ها برای برگزاری نمایشگاه مشترک با ایتالیا در بازارهای هدف مورد نظر اتاق بازرگانی خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر شرکت نمایشگاه ها، پاویون جمهوری اسلامی ایران را در 6 کشور دنیا مدیریت می کند. مدیر عامل شرکت نمایشگاه های استان با بیان این که فضای جدید نمایشگاه اصفهان در سه فاز پیشرفت خواهد کرد، افزود: در فاز اول فضای نمایشگاهی استان از 8 هزار متر به 15 هزار متر و در طی سه فاز به 90 هزار متر تبدیل خواهد شد که آماده پذیرش مشارکت IMM برای فازهای دوم و سوم نمایشگاه هستیم.  محمد جواد بگی، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان نیز ضمن بیان این که پتانسیل های استان اصفهان در حوزه سنگ از نظر اکتشاف، استخراج، صادرات، فرآوری و بازاریابی برای کشورهایی نظر ایتالیا بسیار مطلوب است، گفت: صنعت سنگ ایران به دلیل حادث شدن تحریم ها در واردات تکنولوژی به خوبی پیش نرفته و و امید است تا با ورود تکنولوژی در افزایش بهره وری واحدهای موجود که به دلیل ضعف نیروی انسانی و مدیریت بازاریابی نمی توانند به سهم مناسبی در بازارهای جهانی دست یابند، موثر واقع شود. وی بیشترین ایرادی که بر صنعت سنگ ایران وارد است را میزان ضایعات آن از زمان استخراج تا ارایه به بازار ذکر  کرد و افزود: ما در حال حاضر با مشکل تولید روبرو نیستیم، بلکه مشکل اصلی در نحوه و تکنیک های تولید و همچنین مدیریت بازاریابی جهانی و خام فروشی است. بگی در ادامه تصریح کرد: برای دستیابی به استانداردهای بین المللی، شرکت شهرک های صنعتی در سه محور با انجمن سنگ وارد مذاکره شده است که شامل همکاری با IMMدر زمینه آموزش به مجموعه های تولید سنگ با تقبل هزینه های مالی توسط شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، شرکت در نمایشگاه های بین المللی و در نهایت انتقال تکنولوژی از طرف تکنیسین های هلدینگ IMM در جهت رفع نقصان تولیدی واحدهای دچار مشکل است.
 در ادامه این نشست لورا مالاوولتا «laura malavolta» مسوول ارتباطات و توسعه هلدینگ IMM گفت: ما نماینده شرکت های زیادی به ویژه در زمینه سنگ مرمر هستیم و در تلاشیم که آموزش و بازاریابی خود را در همه کشورها تعمیم دهیم. وی تصریح کرد: IMM از سال 1978به وجود آمده که متشکل از 400 کارخانه بوده و در حقیقت شرکتی نیمه دولتی است. مالاوولتا افزود: از آنجا که IMM  نمایشگاه دار است، مایل به انعقاد قرارداد مشارکت با اصفهان خواهد بود که ما سه جنبه را برای مشارکت پیشنهاد می دهیم که اولین جنبه آن مارکتینگ است و از سال ها پیش که در زمینه نمایشگاه داری فعالیت کرده ایم، تنها با غرفه داران در تعامل نبوده ایم بلکه جلسات تجاری رو در رو بین مشتری ها و غرفه داران موثر نیز برگزار نموده ایم. وی در ادامه گفت: دومین جنبه از مشارکت در زمینه فرهنگ و ادبیات مشترک است زیرا در سفری که درشش ماه گذشته به ایران داشته ایم متوجه شده ایم که فرهنگ و ادبیات معدن داران ایران با فرهنگ بین المللی معادن به روز و پیشرفته دنیا متفاوت است و می توانیم با بازدید از معادن مختلف به تدوین و ارایه استراتژی هایی در این زمینه بپردازیم. مالاوولتا تاکید کرد: این جنبه از مشارکت می تواند فقط به زمان نمایشگاه محدود نشده و به صورت  پیوسته استمرار یابد. مسوول ارتباطات و توسعه IMM سومین جنبه از مشارکت را در زمینه برگزاری نمایشگاه عنوان نموده و گفت: در این زمینه باید دو طرف از زیر ساخت های موجود مطلع شده و با یکدیگر تشریک مساعی کنیم و بحث های کارشناسی بیشتری را در زمینه مسایل مختلف نمایشگاه  داشته باشیم.
 لوکا فیگاری «luca figari » مدیرعامل IMM نیز در ادامه این نشست گفت: تا امروز نمایشگاه های سنگ به صورت محدود، ولی جهان شمول برگزار می شد مانند ورونا و شیامن اما امروز این نمایشگاه ها از حالت نقطه ای بین المللی به منطقه ای بین المللی تبدیل شده و بسیار خوب است چون می تواند تقابل افرادی از محیط کار و نمایشگاه را ملموس تر کند. وی افزود: در بازدیدی که من از جدیدترین نمایشگاه سنگ اصفهان داشتم متوجه شدم که نمایشگاه اصفهان  از ظرفیت و پتانسیل بالایی در سطح بین المللی از نظر تعداد بازدید کننده و غرفه دار برخوردار است. فیگاری با تأکید بر این که ایران دارای این قابلیت است که پتانسیل های این بخش از قالب یک چارچوب نمایشگاهی درآمده و از معدن تا محل نصب را در برگیرد، گفت: این امر در نهایت منجر به افزایش اشتیاق بازدیدکنندگان و شرکت های بین المللی برای مشارکت در این نمایشگاه ها خواهد شد.
 ماکرو آنتونیو راگونه « marco antonioragone » مدیر فنی  IMM نیز گفت: قبل از این که به فکر بین المللی شدن باشیم باید بر روی داشته هایمان تمرکز کنیم و این که کدام یک از آنها قابلیت ارتقاأ دارد. وی افزود: مثلا مطالعه بر روی معادن، کارخانه ها، نحوه فرآوری و... تا بتوانیم  به نتیجه مطلوبی دست یابیم. مدیر فنی IMM  با بیان این که رقیب صنعت ما شیشه، سرامیک و نماهای فلزی است، تصریح کرد: بنابراین وقتی سنگ های ایران به بازار می آید IMM  نیز قوی تر می شود تا بتواند جلوی شیشه و سرامیک و... را بگیرد.
 در پایان این نشست رضا احمدی، رییس انجمن فرآوری سنگ اصفهان گفت: ما خواستار این هستیم که سنگ در بازار بین المللی جایگاه خود را پیدا کند و بخش دولتی وخصوصی برای رسیدن به این مهم با یکدیگر همکاری بیشتری خواهند کرد. 
 
آلبوم تصاویر معدن-9-95