تاریخ : چهارشنبه 19 آبان 1395
کد 1090

در هفتمین رویداد در مسیر موفقیت معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان ؛ صرامی :چشم اندازم در سال 1400 ،هیچ جوان اصفهانی بیکار نباشد

در هفتمین رویداد در مسیر موفقیت معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان ؛ صرامی :چشم اندازم در سال 1400 ،هیچ جوان اصفهانی بیکار نباشد

هفتمین رویداد در مسیر موفقیت معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان با تکریم و بیان تجربه مسعود صرامی مدیر شرکت پرستیزلند ایران و کارآفرین برجسته اصفهانی برگزار شد.
هفتمین رویداد در مسیر موفقیت معاونت جوانان اتاق بازرگانی اصفهان با تکریم و بیان  تجربه مسعود صرامی مدیر شرکت پرستیزلند ایران و کارآفرین برجسته اصفهانی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،در این رویداد، مسعود صرامی راه های موفقیت خود را در راه اندازی 24 کارخانه ،مجموعه بزرگ سیتی سنتر و شهرک سلامت برای بیش از 500 جوان شرکت کننده در سالن همایش بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان  تشریح کرد.
از شمع سازی تا صادرات سنگ
وی افزود:فعالیت اقتصادی را از 5 سالگی با ساختن شمع و فروش آن در کنار سقاخانه های اصفهان  آغاز کردم  و در سنین جوانی به تولید لوازم سنگ بری و صادرات سنگ پرداختم.
وی توجه به صادرات را یکی از عوامل موفقیت اش در طول 50 سال فعالیت اقتصادی برشمرد و گفت:صادرات نخستین کار سیستمی اینجانب بود که به دلیل اینکه جزو نخستین افرادی در صادرات سنگ و لوازم سنگ بری  بودم توانستم موفقیت هایی پیدا کنم.
راه اندازی گروه صنعتی  برنا باتری در دهه 60
وی تولید باتری ماشین را از دیگر فعالیت های اقتصادی خود برشمرد و گفت: در شرایطی که برای دریافت یک باتری نیاز به حضور در صف های طولانی بود،اقدام به راه اندازی یک واحد تولیدی باتری کردم و برای تامین مواد اولیه باطری 24 کارخانه مرتبط راه اندازی شد.
وی افزود :شرکت تولیدی برنا باتری در سال 1369 با توجه به كمبود شديد باتري خودرو در كشور و در شرايطي كه تنها يك توليد كننده باتري خودرو دولتي در كشور وجود داشت ،تاسیس و  در سال 1373به بهره برداری رسید.
راه اندازی سیتی سنتر اصفهان در سال 91
وی با اشاره به تجربه موفق سیتی سنتر اصفهان گفت:وقتی که در زمان های خوب تصمیم مناسب بگیریم می توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم . سیتی سنتر اصفهان پروژه ایی  بود که در زمان مناسب به بهره برداری رسید.
صرامی به پروژه  شهرک سلامت و راه اندازی آن تا پایان سال خبر داد و گفت:این پروژه بر اساس احساس نیاز بیماران برای دسترسی به پزشکان و مراکز درمانی شکل گرفت .
وی توجه به سلامتی و پیشگیری از بیماری را از اولویت های راه اندازی این  شهرک  برشمرد و گفت:حضور تمام بخش های پزشکی و پیراپزشکی در یک مجموعه می تواند خدمات نوین به مردم شهر و همچنین زمینه جذب گردشگران خارجی را فراهم سازد. 
چشم انداز سال 1400 من ،هیچ جوان اصفهانی بیکار نباشد 
 صرامی چشم انداز 1400 خود را اینگونه مطرح کرد که هیچ جوانی در اصفهان بیکار نباشد و  دنبال کار بگردد.آن قدر شغل باشد که مجبور شویم  از شهرهای دیگر  نیروی انسانی جذب کنیم .
شهرک سالمندان پروژه جدید مسعود صرامی
این کارآفرین برجسته  اصفهانی در ادامه به پروژه جدید خدماتی خود اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط دشوار نگهداری سالمندان در نزد خانواده ها و همچنین نبود خدمات مناسب برای این گروه سنی ،شهرک سالمندان در اطراف مجموعه سیتی سنتر راه اندازی می شود .
وی ساخت مراکز اقامتی مناسب ، ویلاهای شخصی برای سالمندان و همچنین ارایه خدمات مورد نیاز آنان  را از بخش های اصلی  این شهرک برشمرد .
سازمان های دولتی اجازه دهند دانشجویان در حین تحصیل تجربه کاری بیاموزند
صرامی نداشتن تجربه را یکی از چالش های جوانان تحصیل کرده در پیدا کردن شغل مناسب دانست و گفت:چنانچه دانشجویان زمانی از تحصیل  خود را به کارآموزی در بنگاههای اقتصادی بپردازند، می توانند تجربه مورد نیاز را جهت انتخاب شغل کسب کنند .
وی افزود:سازمان های دولتی از جمله اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی می توانند با ایجاد شرایط مناسب  برای بنگاههای اقتصادی ،زمینه کارآموزی را برای جوانان دانشجو فراهم کنند .
 وی مشکلات به کارگیری دانشجویان در بنگاههای اقتصادی  اهم از بیمه تامین اجتماعی ،شکایت کارگری و بیمه حوادث برشمرد و گفت: چنانچه این سه مساله پیش روی بنگاه های اقتصادی برداشته شود زمینه جذب جوانان در واحدهای تولیدی فراهم می شود.
گردشگری  و فناوری اطلاعات دو مزیت اقتصادی استان اصفهان
 صرامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به جوانان پیشنهاد چه فعالیتی را می کنید افزود:به دلیل کمبود آب و بالا بودن هزینه انرژی در اصفهان پیشنهاد می کنم که جوانان در دو بخش گردشگری و فناوری اطلاعات متمرکز شوند و با خلاقیت خود در کالا و خدمات نوآوری داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:متاسفانه فرهنگ غالب در اقتصاد کشور فرهنگ خود محور  و تنها خود را دیدن است.دولت برای جبران کسری بودجه فقط خود را می بیند و با فشار مالیاتی خواستار تامین بودجه مورد نیاز است و به وضعیت صنعتگر و تولید کننده توجه نمی کند .
وی تصریح کرد:در اقتصاد خرد و مردم نیز هرکس به فکر منافع خود است و منافع گروهی و جمعی جایگاه چندانی ندارد.
صرامی تاکید کرد:در زمانی که کشور با رکود اقتصادی روبروست دولتمردان باید وضعیت را اصلاح کنند نه اینکه فشار بر تولید کشور وارد کنند.
امنیت با اشتغال زایی تامین می شود
وی اضافه کرد:امنیت حق همه مردم است و فقط ویژه حاکمیت نیست بلکه فعالان اقتصادی و  کارآفرینان با اشتغال زایی و ایجاد امید در نزد جوانان ضریب امنیت در جامعه را افزایش می دهند .
وی نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه هر بنگاه اقتصادی  برشمرد و گفت:تامین نیروی انسانی انگیزه آنان را برای  فعالیت دو چندان می کند.
وی سلامت مدیر را عامل افزایش سلامت پرسنل دانست و گفت:زمانی که مدیر در فعالیت های اقتصادی درست عمل کند زیر مجموعه وی نیز به تاثی  از وی می پردازند.
در پایان این همایش ،تندیس ویژه در مسیر موفقیت از سوی امیر کشانی معاون جوانان اتاق بازرگانی اصفهان به مسعود صرامی اهدا شد.