تاریخ : سه شنبه 28 بهمن 1393
کد 164

هشتمین جلسه کمیسیون پشتیبانی اتاق دوره هفتم

رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار تسهیل قوانین و آیین نامه‌های اجرایی برای واحدهای تولیدی شد.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار تسهیل قوانین و آیین نامه‌های اجرایی برای واحدهای تولیدی شد.

خسرو کسائیان در کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کنونی که واحدهای تولیدی به سختی در حال فعالیت هستند سخت گیری برخی از دستگاههای دولتی تبعات سنگینی برای تولید کشور دارد. وی تصریح کرد: شرایط اقتصادی امروز باعث شده بسیاری از مدیران واحدهای تولیدی به سختی واحدهای زیر نظر خود را مدیریت کنند و سخت گیری برخی از سازمان‌های دولتی باعث شده که سختی فعالیت برای این واحدها دو برابر شود. وی نگاه همراه با تساهل برای واحدهای تولیدی را باعث تقویت تولید در کشور دانست و گفت: تسهیلاتی مانند ماده 103 قانون و کسر درصدی از حق بیمه تامین اجتماعی کارکنان باعث تشویق کارفرمایان برای اشتغال زایی شد و این قبیل تسهیلات می‌تواند نرخ بیکاری در جامعه را کاهش دهد.
 «عبدالوهاب سهل آبادی» نایب رئیس اتاق اصفهان افزود: مسایل و مشکلات کارفرمایان در زمینه کار و بیمه تامین اجتماعی نیازمند همدلی و تعامل بین این سازمان و تشکل‌های صنفی است.  وی قطع تلفن و ممنوع الخروج برخی از صنعتگران به دلیل تسهیلات معوق را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این قبیل برخوردها باید تعدیل شود تا صنعتگر بتواند با فعالیت مضاعف نسبت به بدهی خود اقدام کند. وی از فعالیت نمایندگان اتاق در هیات‌های حل اختلاف تامین اجتماعی تقدیر کرد و گفت: نمایندگان اتاق وکیل مدافع نیستند بلکه به عنوان یک نماینده از موضوع حق دفاع می‌کنند و بایستی در قضاوت دقت کنند.
  «ظهیری» معاون سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: هیات‌های تشخیص مطالبات در راستای آیین نامه‌های اجرایی فعالیت می‌کنند. وی پیشنهاد برگزاری نشست‌های سه ماه یک بار برای حضور مسوولین درآمد سازمان و نماینده کارفرما و کارگران داد و گفت: در این نشست مسایل و چالش‌ها بین کارفرما و سازمان مورد بررسی قرار گیرد.