تاریخ : چهارشنبه 10 آبان 1396
کد 1655

دیدار اعضاء کمیته صنعت ساختمان و عمران اتاق بازرگانی اصفهان با انجمن معماران فرانسه

چهاردهمین جلسه کمیته صنعت ساختمان و عمران ذیل کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با حضور هیاتی متشکل از چهار شرکت فرانسوی در زمینه معماری به سرپرستی انجمن معماران فرانسه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی هراتیان فر رییس کمیته ساختمان و عمران ضمن معرفی این کمیته گفت: اصفهان به دلیل بافت تاریخی در مرتفع سازی دارای محدودیت هایی است که البته این محدودیت می تواند فرصتی باشد برای نشان دادن ایده های خلاقانه معماران توانمند این شهر. وی با بیان اینکه کمیته ساختمان متشکل از انجمن ها، متخصصین حوزه ساختمان، اعضاء نظام مهندسی، بخش نوسازی، شهرسازی و معماری شهرداری و... است، افزود: اعضاء کمیته ساختمان در بخش سرمایه گذاری، اجرا و طراحی ساختمان مشغول فعالیت می باشند. هراتیان تصریح کرد: در حال حاضر فضای شهر در واحدهای مسکونی اشباع شده ولی در نوسازی و بخش هایی که از نظر طراحی و معماری دارای ایده های نو و متفاوت باشند، آماده همکاری با شرکت های ساختمانی خارجی هستیم. رییس کمیته ساختمان همکاری و یا سرمایه گذاری در ساخت هتل و مراکز تفریحی در اصفهان را از مواردی دانست که شرکت های خارجی می توانند در آن شرکت کنند.  
فرانسوا روکس « Frarnois Roux»، رییس انجمن معماران فرانسه در این جلسه با بیان اینکه این انجمن به منظور توسعه ساخت و ساز با شرکت های بومی در کشورهای مختلف همکاری کرده است، گفت: هدف از این سفر مطالعه فضای ایران خصوصا اصفهان و بررسی فرصت های همکاری با شرکت های ساختمان و معماری بومی این شهر تاریخی است. وی تاکید کرد این سفر آخرین سفر این انجمن به اصفهان نبوده و آنها مشتاق همکاری با شرکت های ایرانی در اجرای پروژه های ساختمانی هستند. لازم به ذکر است در ادامه این جلسه هیات اعزامی از فرانسه با شرکت های فعال در زمینه ساخت و ساز اصفهانی به صورت رو در رو به مذاکره پرداختند.
 
 
آلبوم تصاویر b133-8-1396