تاریخ : شنبه 24 تير 1396
کد 1469

در کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان تاکید شد ، راه‌اندازی مرکز توسعه سرمایه انسانی در اتاق بازرگانی اصفهان

رییس کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان از راه‌اندازی مرکز توسعه سرمایه انسانی در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد .
رییس کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان از راه‌اندازی مرکز توسعه سرمایه انسانی در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، مصطفی رناسی در پنجمین  جلسه کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: این مرکز با تمرکز بر آموزش بنگاه‌های کوچک و متوسط  استان اصفهان  (sme) و تامین نیروی متخصص موردنیاز این واحدها راه‌اندازی می‌شود .
وی تدوین قانون کنسرسیوم‌ها را یکی از موضوعات مهم کمیته کنسرسیوم‌های صنعتی برشمرد و گفت:کنسرسیوم‌ها در ایران به‌طور رسمی شناخته نمی‌شوند و بیمه تامین اجتماعی و دارایی برای آن شخصیت حقوقی قائل نیستند.
علی نادری مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار توجه اتاق به موضوع کنسرسیوم‌ها شد و گفت: کنسرسیوم‌ها می‌تواند زمینه جذب پروژه‌های بزرگ داخلی و خارجی را به استان اصفهان جذب کند.
 وی خواستار راه‌اندازیbusiness  school   در اصفهان شد و گفت:این مرکز می‌تواند با همکاری دانشگاه‌ها  اتاق بازرگانی زمینه آموزش نیروی انسانی را فراهم کند.
امیر کشانی رییس کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به مأموریت طراح شده برای مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی اصفهان گفت:این مرکز با همکاری سایر مراکز آموزشی اقدام به نیازسنجی واحدهای تولیدی و تجاری استان می‌کند و بر اساس  آن دوره‌های موردنیاز را برگزار می‌کند.
وی اضافه کرد:یکی از بزرگ‌ترین چالش واحدهای تولید و بازرگانی استان اصفهان تامین نیروی متخصص است زیرا فارغ‌التحصیلان دانشگاه نمی‌توانند بر مبنای مطالب  آموزش‌دیده در واحدهای تولیدی  فعالیت کنند.
کشانی با اشاره به تمرکز اتاق‌های بازرگانی بین‌المللی در بخش آموزش گفت: 70 درصد بودجه این اتاق‌ها در بخش آموزش هزینه می‌شود .
مسعود گلشیرازی رییس کمیسیون تجارت ،خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه به نقش اتاق در  تنظیم رگلاتور  موتور اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت:اتاق با رصد مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی علاوه بر پیگیری حل آنان می‌تواند در بهبود فضای کسب‌وکار آنان تأثیرگذار باشد.  
مرتضی بیشه رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:ساختار موجود آموزشی دانشگاه‌ها  نمی‌تواند نیاز  واحدهای تولیدی به نیروی متخصص را برطرف کند .
 سعید بزرگی نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه نبود مهارت نیروی انسانی را  مساله واحدهای تولیدی برشمرد.
 
آلبوم تصاویر 3071-4-1396