تاریخ : چهارشنبه 10 آبان 1396
کد 1657

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان :

مهمترین اقدام برای جذب سرمایه گذاری خارجی ،تسهیل نقل و انتقال بانکی است حضور بانک های خارجی در ایران می تواند رقابت بین بانکی ایجاد کند نمایشگاه کیش اینوکس تجربه موفق هم افزایی بخش دولتی و خصوصی برای رسیدن به یک هدف است

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت : مهمترین اقدام برای جذب سرمایه گذاری خارجی ،تسهیل نقل و انتقال بانکی است و حضور بانک های خارجی در ایران است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مصطفی رناسی در حاشیه برگزاری نهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور در کیش افزود:سرمایه گذاران خارجی برای انتقال سرمایه خود به ایران به خدمات بانکی آسان و امن نیاز  دارند .
وی با اشاره به دور دوم سفر هیات های تجاری و سرمایه گذاری خارجی به ایران گفت:در دور اول این سفرها پس از امضای برجام کشور ها خواستار ارزیابی زیرساخت ها ،ظرفیت و امنیت ایران بودند و در دور دوم این هیات ها فعال تر به بررسی بازار ایران می پردازند زیرا به دنبال تهیه مقدمات  امضای قراردادها هستند .
رناسی  افزود:شرکت های بین المللی سرمایه گذاری در حال بررسی میدانی پروژه های ایران در بخش های مختلف اند که از جمله می توان به امضای قرارداد شرکت توتال با شرکت نفت ایران اشاره کرد.
وی تاکید کرد:تا زمانی که ارتباطات بانکی و نقل و انتقال پول تسهیل نشود  نمی توان انتظار جذب سرمایه گذاری خارجی داشت زیرا عمده منابع مالی  از طریق بانک ها نقل و انتقال پیدا می کند .
وی خواستار تاسیس شعبه بانک های خارجی در ایران شد و گفت:حضور رقبای خارجی بانک ها رقابت بین بانک های داخلی و خارجی ایجاد می کند و زمینه  ارایه خدمات با کیفیت بانکی به فعالان اقتصادی فراهم می شود .
وی تاکید کرد:چگونه است که تولید کنندگان ایرانی باید با رقبای چینی و کره جنوبی و سایر کشورها رقابت کنند ولی بانک های ایران هیچ گونه رقیبی نداشته باشند .
وی اضافه کرد:همان گونه که کالاهای ایرانی در داخل و خارج باید با رقبای خارجی رقابت کنند بانک های داخلی نیز با بانک های خارجی برای ارایه خدمات بهتر  رقابت کنند.
وی  برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری همزمان با چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس ،بانک و بیمه را فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برشمرد و گفت: بانک ،بورس و بیمه سه رکن اساسی یک فعالیت اقتصادی است که می تواند نقش موثری در تسهیل سرمایه گذاری و تجارت داشته باشد.
رناسی اظهار داشت:اتاق بازرگانی اصفهان در دو سال اخیر با ایجاد پایون اصفهان تلاش می کند که سازمان های دولتی و بخش خصوصی استان با هم افزایی زمینه معرفی فرصت های سرمایه گذاری  را فراهم سازند.
وی گفت:تجربه حضور مشترک بخش خصوصی و دولتی استان اصفهان در  نمایشگاه کیش اینوکس  و تشکیل پاویون اصفهان می تواند در نمایشگاه بین المللی الگوی موثری و موفقی باشد.
نهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری  کشور و چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس ،بانک و بیمه  در فضایی بالغ بر 21 هزار متر مربع با حضور 260 شرکت کننده داخلی و 60 شرکت خارجی در قالب هیات های بین المللی مشارکت کننده و بازدید کننده از 25 کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش برپا شده است.استان اصفهان در قالب یک پاویون 300 متری به ارایه فرصت های سرمایه گذاری در بخش های صنعتی،کشاورزی،گردشگری  و خدمات پرداخته است.
 
 
 
آلبوم تصاویر Ronasi-Kish-8-1396