تاریخ : شنبه 17 بهمن 1394
کد 601

سهل آبادی: رسانه ها نقش مهمی در معرفی تولیدات داخلی و مقابله با رکود اقتصادی دارند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: رسانه ها بویژه جراید نقش مهمی در معرفی تولیدات داخلی به عموم مردم و مقابله با رکود اقتصادی دارند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: رسانه ها بویژه جراید نقش مهمی در معرفی تولیدات داخلی به عموم  مردم و مقابله با رکود اقتصادی دارند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»در دیدار جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق اصفهان با مدیر مسوول روزنامه دنیای اقتصاد گفت:تولیدکنندگان داخلی و فعالان اقتصادی  در معرفی تولیدات خود باید بتوانند از ظرفیت  تاثیرگذاری رسانه ها بویژه جراید استفاده کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در آغازین دهه  چهارم انقلاب اسلامی  توانسته در عرصه های امنیتی ،سیاسی و بین المللی در جامعه بین الملل تاثیرگذار باشد و در بخش اقتصادی  نیز بایستی تاثیرگذارتر از امروز باشد  و روزنامه ها می توانند این باور را در جامعه تقویت کنند.وی جایگاه جمهوری اسلامی  در نزد جامعه بین الملل را مقتدرانه دانست و گفت:اظهارات کوتاه رهبری در فاجعه منا  مبنی بر مشخص شدن اجسداد قربانیان ایرانی و اجرای این خواسته توسط دولت سعودی نشان ازاقتدار جمهوری اسلامی است. سهل آبادی سفر رییس جمهور به فرانسه و ایتالیا همرا ه با فعالان بخش خصوصی را قابل تقدیر دانست و گفت:بخش خصوصی ایران همواره نشان داده که در عرصه های مختلف اجازه نخواهد داد کیان نظام جمهوری اسلامی مخدوش شود و همواره در بدترین شرایط اقتصادی کنار دولت برای آبادانی کشور تلاش می کند .

«علیرضا بختیاری»مدیر مسوول روزنامه دنیای اقتصاد در این دیدار یکی از پارامترهای توسعه هر کشور را تیراژ مطبوعات نام برد و گفت: مجموع کل نشریات منتشره در ایران  روزانه 1 میلیون نسخه است و این در حالیست که در ژاپن 120 میلیون نفری 67 میلیون نسخه است .وی اضافه کرد:برای هر 8/1 نفر ژاپنی یک  نسخه جریده منتشر می شود و این در حالیست برای هر 70 نفر ایرانی یک نسخه نشریه به سختی منتشر می شود.بختیاری یکی از عوامل توسعه مطبوعات را خصوصی بودن نشریات  آنان و بالا بودن سطح مطالعه شهروندان  برشمرد و گفت:کارآفرینان  فعالان اقتصادی به عنوان تاثیرگذاران جامعه می توانند در  افزایش مخاطبان نشریات نقش مهمی را ایفا کنند.وی راه اندازی روزنامه انگلیسی فایننشال تریبیون  و انشتار 80 کتاب اقتصادی در سال گذشته را گامی موثر در ارایه اطلاعات مورد نیاز فعالان اقتصادی برشمرد .

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه ،مطبوعات را  یکی از پایه های اصلی دموکراسی برشمرد و گفت: رسانه ها بهترین ناظر عملکرد بخش دولتی و خصوصی هستند که می توانند چشمان گویای مردم باشند. 

«قاسم علی جباری»رییس کمیسیون  حمایت از سرمایه گذاری ، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به حضور پررنگ بخش خصوصی در سفر رییس جمهور به فرانسه و ایتالیا گفت:دولت در  قراردادهای کلان اقتصادی بخش خصوصی را  نیز مورد توجه قرار دهد و حداقل 30 درصد برای نقش آفرینی پیمانکاران داخلی در نظر بگیرد.

 «سید رسول رنجبران»عضو هایت نمایندگان اتاق اصفهان  در این جلسه از نبود نسخه شفابخش اقتصادی کشور انتقاد کرد و گفت:دولت ها در هر دوره بر اساس نظر و دیدگاه خود سیاست های اقتصادی را تدوین می کنند و نسخه روشنی از اقتصاد در راستای یک برنامه منظم و مدون وجود ندارد.

«امیر کشانی»رییس کمیسیون آموزش ،پژوهش و توانمندسازی اتاق اصفهان در این جلسه از آمادگی این کمیسیون جهت ارتباط با مرکز آموزش روزنامه دنیای اقتصاد جهت برگزاری  دوره های مشترک آموزشی خبر داد.

«مجتبی ملااحمدی»نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق اصفهان خواستار اختصاص ستون ویژه روزنامه ها به فرهنگ سازی خرید تولیدات داخلی توسط مردم شد و گفت:فرهنگ سازی  مصرف تولیدات داخلی می تواند واحدهای تولیدی را از رکود خارج کند.


آلبوم تصاویر دنیای اقتصاد-11-94