تاریخ : چهارشنبه 4 مهر 1403
کد 7816

بازدید عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان از نمایشگاه صنعت برق و اتوماسیون صنعتی

دولت نمی‌تواند به‌صورت جزیره‌ای مشکل ناترازی‌ها را بر طرف کند

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان از نمایشگاه صنعت برق و اتوماسیون صنعتی و دومین نمایشگاه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر بازدید کرد.
به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی صفرنوراله، عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در حاشیه دیدار از این نمایشگاه گفت: دولت نمی‌تواند به‌صورت جریزه ای مشکل ناترازی‌ها را بر طرف کند و باید از بخش خصوصی مشورت بگیرد.
وی اظهار کرد: نمایشگاه محل حضور تولیدکننده، سرمایه‌گذار و مصرف‌کننده کنار هم است که هر سه می‌توانند امکانات و دستاوردها را ببینند. صنعت را باید طوری پیش ببریم که علاوه بر تأمین نیاز داخلی، صادرات هم داشته باشیم؛ زیرا صنعت بدون صادرات معنی ندارد.
 صفرنوراله افزود: نباید صنعت را محلی نگاه کنیم و قطعاً باید نگاه ما جهانی باشد و این مقدمه‌ای برای باز شدن مرزهای صادراتی است.
 عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: البته من این نمایشگاه را برای شروع و آینده خوب می‌دانم و معتقد هستم باید مشکل صنعت برق را بخش خصوصی حل کند.
 وی ادامه داد: از دولت انتظار داریم که بخش خصوصی را جدی بگیرند و بدون هماهنگی با بخش خصوصی تصمیم‌گیری نکنند؛ زیرا با شرایط کنونی، کشور بدون پذیرش بخش خصوصی قابل نجات‌دادن نیست.
 صفر نوراله گفت: متأسفانه همه چیز را جزیره‌ای می‌بینیم درصورتی‌که باید کل را در نظر بگیریم. صنعت برق اکنون در انحصار دولت قرار دارد و ارتباط ما با جهان به دلیل بسته‌بودن مرزها قطع است.
 وی تأکید کرد: دولت وظیفه تأمین امنیت، سلامت، بیمه مردم و در کل تهیه زیرساخت را دارد و وقتی مداخله اقتصادی می‌کند این ناترازی در همه حامل‌های انرژی رخ می‌دهد.
 عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان بیان کرد: ما امسال ۱۸ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم که اگر چاره‌اندیشی نشود سال آینده این میزان افزایش پیدا می‌کند.