تاریخ : چهارشنبه 9 دي 1394
کد 529

در سومین جلسه کمیسیون کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان مطرح شد؛ سهم ایران در صادرات مرغ اندک است/گفتمان ملی آب در کشور باید تشکیل شود

رییس کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق اصفهان گفت: :تمام تلاش کمیسیون در این دوره هدف گذاری و ریل گذاری صحیح موضوعات کشاورزی استان با نگاه ملی و بین المللی است.

رییس کمیسیون کشاورزی،آب و محیط زیست اتاق اصفهان گفت: :تمام تلاش کمیسیون در این دوره هدف گذاری و ریل گذاری صحیح موضوعات کشاورزی  استان با نگاه ملی و بین المللی است.به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان «حمیدرضا قلمکاری»در سومین جلسه کمیسیون  با اشاره به فعالیت هفت کمیته ذیل کمیسیون شامل محیط زیست،منابع طبیعی وتغییرات اقلیمی، سلامت و امنیت  غذایی، کمیته دانش و تکنولوژی نوین کشاورزی،  دام ،طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی، بازرگانی و کشت برون مرزی و  آب  گفت:این کمیته های بر  اساس بیانیه ماموریت و قلمرو فعالیت خود را دنبال می کنند . وی توجه به صادرات محصولات کشاورزی را یکی از دغدغه های کمیسیون برشمرد و گفت:کمیته بازرگانی و کشت برون مرزی با بررسی توانمندی های این بخش اهداف قابل دسترسی را تعریف کرده است .

«مهدی بابایی» مسوول کمیته دام،طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی کمیسیون در این جلسه گفت: ایران بزرگترین تولید کننده مرغ در خاورمیانه است و علیرغم اینکه حدود 25 تا 30 درصد تجارت جهانی مرغ(5.6 میلیارد دلار) با کشورهای حاشیه ایران است ولی صادرات ایران حدود 100 میلیون دلار(1.7درصد) است و متاسفانه ایران سهم چندانی از این صادرات ندارد. وی تولید استان اصفهان در زمینه دام طیور و آبزیان را سالیانه 64 هزار تن گوشت قرمز،165 هزار تن گوشت سفید مرغ و سایر ماکیان ،92 هزار تن تخم مرغ و حدود 14 هزار تن ماهی دانست و گفت:تولید کنندگان محصولات دای بایستی نگاه ویژه به صادرات محصولات خود داشته باشند.بابایی سرانه مصرف آبزیان در جهان 19 کیلوگرم در سال، در کشورهای توسعه یافته 40 کیلوگرم در سال و در ایران  8.9 کیلوگرم در سال است که نشان می‌دهد باید به افزایش تولید، مصرف سرانه، ارزش افزوده و صادرات توجه بیشتری شود.

«سید رسول  رنجبران»مسول کمیته آب اتاق اصفهان در این جلسه خواستار ایجاد گفتمان ملی آب در سطح کشور و استان شد و گفت: مساله آب مساله ای نیست که به سادگی از کنار آن بگذریم بلکه باید با تعامل  و همکاری  اجازه ندهیم  مساله تبدلی به بحران شود .

«احمدرضا همتی»عضو کمیسیون در این جلسه با ارایه گزارش کميته بازرگاني و كشت برون مرزي کمیسیون گفت: با ايجاد بسترهاي لازم می توان  قسمتي از نياز داخلي در خصوص محصولات كشاورزي را  در چارچوب مصوبه كشت فرا سرزميني در كشور هدف توليد کنیم .وی افزود: با توجه به مزيت هاي نسبي محصولات كشاورزي استان اصفهان ،با برندسازي و مطابق استاندارهاي   بين المللي زمينه را براي صادرات پايدار بایستی فراهم کرد.

وی تاکید کرد:با اعتقاد بر اينكه آب براي نسلهاي آينده است ، با توليد محصولات كم آب اشتغال داخلي افزايش يافته و محصولات پرآب كشاورزي از طريق واردات تامين گردد.

«منصور شیشه فروش » مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان در این جلسه به دستور استاندار اصفهان به سازمان ها و نهادها مبنی بر کاهش مصرف آب اشاره کرد و گفت: صنایع با استفاده از پساب  فاضلاب و تصفیه آن می توانند نقش موثری در کاهش مصرف آب استان داشته باشند .

عکسی برای این آلبوم ثبت نشده است.