تاریخ : جمعه 9 اسفند 1398
کد 2844

مشاورعالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد:

اعطای برند اصفهان به واحدهای صنفی نمونه

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اعطای برند اصفهان به اصناف نمونه، موجب ایجاد حس رقابت بین واحدهای صنفی برای دریافت برند خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی کرباسی زاده در نشست مشترک کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی و اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر لزوم توسعه تقاضا و اندازه بازار در زمینه صنایع دستی استان افزود: موقعیت جغرافیایی استان یکی از مزیتهای گردشگری اصفهان است و حدود 11 درصد جادههای کشور از اصفهان عبور میکنند.
وی در همین راستا ادامه داد: توسعه صنعت گردشگری موجب افزایش قدرت خرید دهکهای پایین جامعه و ایجاد رونق کسب و کار خواهد شد.
کرباسی‌زاده از برگزاری جلسات هفتگی کمیسیون و کمیته‌های ذیل کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان به منظور کمک به توسعه گردشگری استان خبر داد و افزود: در این جلسات افراد برای ایجاد شرکت‌های گردشگری ترغیب شده‌اند. 
رسول جهانگیری، رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه مشکلات اصناف در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نیز طرح شده و در حال پیگیری است، افزود: بیش از 220 هزار واحد صنفی در استان وجود دارند که از این تعداد 100 هزار واحد در شهر اصفهان مستقر هستند. 
وی با بیان اینکه 80 درصد توزیع کالا و 52 درصد اسکان مسافران نوروزی در کشور به واسطه اصناف انجام می‌شود، تصریح کرد: به ازای هر 20 نفر در استان یک واحد صنفی وجود دارد، درحالی که طبق استاندارد جهانی باید به ازای هر 400 نفر یک واحد صنفی وجود داشته باشد. 
رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه جذب گردشگر قم از استان اصفهان بیش‌تر است، افزود: تعداد تخت های اقامتی مشهد 12 برابر استان اصفهان است. 
جهانگیری در ادامه از معرفی واحدهای صنفی نمونه از طریق معرفی اتحادیه‌های مربوطه به منظور اعطای برند اصفهان خبر داد. 
محمد گوهریان، مسئول کمیته مدل‌های اقتصادی برند ذیل کمیسیون گردشگری نیز هدف ارائه برند اصفهان به واحد‌های صنفی را فروش اصالت کالا و خدمات دانست.
 
آلبوم تصاویر جلسه گردشگری و اصناف