تاریخ : يکشنبه 26 آذر 1396
کد 1719

به همت کمیسیون حمایت ازسرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان صورت گرفت؛

بررسی فرصت های سرمایه گذاری میان اصفهان و هلدینگ استرالیایی Advantage

نشست کمیسیون حمایت ازسرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان با نمایندگانی از هلدینگ استرالیایی Advantage در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورز¬¬¬ی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این نشست که با حضور شهردار و بخشدار مرکزی سمیرم برگزار شد، قاسمعلی جباری، رییس کمیسیون سرمایه گذاری با بیان اینکه اصفهان یکی از استان های صنعتی و اقتصادی کشور است، گفت: وجود جوانان تحصیلکرده آماده به کار، معادن مختلف از جمله معادن سنگ، وجود بافت تاریخی فرهنگی و انرژی ارزان از پتانسیل های موجود در اصفهان است. وی با بیان اینکه پس از فشارهایی که تحریم ها بر اقتصاد ایران وارد کرد اتاق بازرگانی اصفهان به دنبال راهکارهای ویژه ای برای کم کردن این فشارها وتعامل با شرکت های مختلف دنیا بوده است، تصریح کرد: بخش خصوصی این استان آمادگی دارد تا با همکاری دولت به سرمایه گذاری مشترک با کشورهای مختلف بپردازد. وی در پایان سخنان خود ایجاد خط پروازی مستقیم از استرالیا به اصفهان را در راه اندازی و توسعه صنعت گردشگری دو کشور موثر دانست. 
در ادامه حسین فرج « Hussein faraj» ، مدیر عامل شرکت Advantage گفت: این شرکت که ترکیب منحصربفردی از متخصصان بین المللی ماهر در زمینه های تکنولوژی های مالی، حقوقی و مهندسی از کشورهای مختلف است سه سال پیش به منظور تقویت اقتصاد استرالیا تشکیل شد. وی افزود: این شرکت پس از موفقیت های متعدد، از ظرفیت ترکیب چند ملیتی خود استفاده کرده و به تاسیس 172 شرکت بزرگ در سراسر دنیا به عنوان زیرمجموعه خود اقدام کرده است. مدیر اجرایی Advantage با بیان اینکه این شرکت در سه بخش واردات و صادرات، گردشگری و مسایل اقتصادی مانند ضمانت نامه های بانکی به فعالیت می پردازد، افزود: در حوزه توریست این کشور مایل به توسعه روابط ایران با چین و استرالیا است. وی همچنین از اعلام آمادگی این شرکت برای همکاری و سرمایه گذاری در زمینه های معدن، تولید برق و انرژی پاک وهمچنین جلوگیری از هدررفت آن، ساخت و ساز راه آهن، پل و جاده، فرودگاه، پالایشگاه و پتروشیمی، هتل و راه آهن با ایران خبر داد و افزود: شیوه همکاری ها با توافق طرفین می تواند بصورت راه اندازی شرکت جدید یا شراکت با شرکت های ایرانی و... صورت گیرد. ابوالقاسم سرتیپی، نایب رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه گذاری در معادن ایران گفت: بهترین معادن سنگ جهان در ایران واقع شده اند، وی با اشاره به اینکه  در دنیا سرمایه گذاری با سود 15 درصد، سرمایه گذاری بسیار موفقی خواهد بود، نرخ سود سرمایه گذاری در معادن ایران یا صادرات سنگ ایران به استرالیا را بالای 50 درصد عنوان کرد. وی رمز موفقیت شرکت های خارجی در ایران را همکاری با شرکای تجاری ایرانی عنوان و تصریح کرد: قوانین ایران مانع مالکیت مشارکتی شرکت های خارجی در ایران نیست. سرتیپی یکی از پتانسیل های اصلی همکاری با طرف استرالیایی را ظرفیت بالای صادرات سنگ ایران به استرالیا عنوان کرد. در ادامه حسینعلی صادقی، شهردار سمیرم نیروی کار، انرژی و حمل و نقل ارزان، همچنین نیروی کارتحصیلکرده و فضاهای بکر در سمیرم را از جمله پتانسیل های موجود در این شهرستان ذکر کرد. وی افزود: پرورش ماهی، تولید عسل و گلخانه های هیدروپونیک وآب شیرین چشمه ها نیز فرصت مطلوبی برای سرمایه گذاری در این شهرستان خواهد بود. شهردار سمیرم نیاز این شهرستان به تکنولوژی فرآوری، تبدیل و تولید اسانس و کنستانتره در صنایع غذایی و نوشیدنی را از جمله فرصت های مناسب سرمایه گذاری بین سمیرم با استرالیا و چین دانست. وی  وجود آبشارهایی که به ثبت جهانی رسیده است را نیز از جاذبه های گردشگری در این شهرستان عنوان کرد.  سید علی سجادی، بخشدار مرکزی سمیرم نیز در این نشست با بیان اینکه سمیرم دارای قابلیت های گردشگری و محصولات باغی منحصربفردی است، گفت: سمیرم دارای بیش از بیست هزار هکتار کشاورزی باغی و تولید سالیانه بیش از 400 هزارتن محصول سیب می باشد. وی با اشاره به اینکه با وجود پتانسیل های گردشگری موجود در این استان تاکنون سرمایه گذاری مناسبی در این حوزه صورت نگرفته، تصریح کرد: بیش از 52 نقطه ثبت شده گردشگری در شهرستان سمیرم وجود دارد که ما در زمینه های مختلف به ویژه فرآوری محصولات باغی و کشاورزی آماده همکاری با دیگر کشورها برای سرمایه گذاری در این بخش هستیم.
 
آلبوم تصاویر b156-9-1396