تاریخ : پنجشنبه 27 مهر 1396
کد 1628

در شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولت استان اصفهان به تصويب رسيد؛ تشكيل كارگروه مشترك اتاق بازرگاني،شهرك علمي تحقيقاتي و دانشگاه علوم پزشكي اصفهان براي حمايت از شركت هاي دانش بنيان

سهل آبادي: ريشه كن شدن وابستگي كشور دربخش هاي علمي،اقتصادی و فرهنگی، راه حلي جزء تكيه بر جوانان مومن و نخبه ايران اسلامي ندارد.
سيد عبدالوهاب سهل آبادي در پنجاه و دومين جلسه شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولت استان اصفهان، با ارائه گزارش از فعاليت ها و موفقيت هاي جوانان اتاق بازرگاني اصفهان گفت: دولت و بخش خصوص وظيفه دارند زير ساخت هاي لازم را براي استفاده بهينه از ظرفيت هاي جوانان و نخبگان فراهم سازند.
وي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار با نخبگان جوان گفت: همانطور كه ايشان فرمودند،ريشه كن شدن وابستگي كشور دربخش هاي علمي،اقتصادی و فرهنگی، راه حلي جزء تكيه بر جوانان مومن و نخبه ايران اسلامي ندارد و در مسیر پیشرفت هاي آنان به خصوص در زمينه هاي علمی و فنّاوری نبايد هیچ مانعی به وجود بیاید.   
رسول زرگر پور استاندار اصفهان نيز با اشاره به سخنان سهل آبادي گفت: شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان با٥٠٠ شركت دانش بنيان،٦٠٠٠ نيروي كار تحصيل كرده،گردش مالي ١٣ هزار ميلياردريال،٩ پارك علمي فناوري، تاكنون ٩٠٠ طرخ نوآورانه را تجاري سازي  نموده است كه اين يك موفقيت بسيار بزرگ براي استان و كشور به حساب مي آيد.
وي افزود: اهميت و ظرفيت اين شهرك به اندازه اي است كه نماينده سازمان يونسكو پس از بازديد از آن طي نامه اي ، تاكيد كرد كه از ديدگاه وي در ايران به جوانان و علم اندوزي بيش از هر مقوله ديگري اهميت داده مي شود.
زرگر پور افزود: در حال حاضر قطب علمي دانش بنيان ديگري با تكيه بر علوم دانش بنيان پزشكي توسط دانشگاه علوم پزشكي در جنوب اصفهان احداث شده و در حال توسعه مي باشد و اين در حالي است كه مراحل مقدماتي تاسيس كريدور علمي و فناوري استان اصفهان نيز طي شده و به زودي افتتاح مي گردد.  
گفتني است با پيشنهاد استاندار اصفهان مصوب شد:كارگروه مشترك اتاق بازرگاني،شهرك علمي تحقيقاتي و دانشگاه علوم پزشكي اصفهان براي حمايت از شركت هاي دانش بنيان ايجاد شود.
آلبوم تصاویر Baz-7010-7-1396