تاریخ : چهارشنبه 25 مرداد 1396
کد 1541

در نشست هم‌اندیشی شرکت در نهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اتاق بازرگانی اصفهان؛ برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی بایستی در روش‌ها و تصمیم‌گیری‌ها تغییر ایجاد کرد/استان اصفهان در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری حضور فعال خواهد داشت

رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مهم‌ترین پیش‌نیاز جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای استان اصفهان تغییر در روش‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مرتبط با سرمایه‌گذاری است زیرا با روش های قبلی موفقیتی در این زمینه حاصل نمی شود.
رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مهم‌ترین پیش‌نیاز جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای استان اصفهان تغییر در روش‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مرتبط با سرمایه‌گذاری است زیرا با روش های قبلی موفقیتی در این زمینه حاصل نمی شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،قاسم علی جباری در نشست هم‌اندیشی شرکت در نهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش  در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:فرش قرمز را نه با کلام بلکه با عمل به  سرمایه‌گذار خارجی باید نشان داد و زمینه حضورش را به‌صورت واقعی بایستی فراهم کرد.
وی عضویت نداشتن در سازمان تجارت جهانی،نبود ارتباط با شرکای تجاری در اتحادیه اروپا،همکاری نکردن بانک‌های معتبر بین‌المللی و نداشتن سیستم حمل‌ونقل تکمیلی چالش‌های پیش روی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران دانست و گفت:توجه به زیرساخت‌های حمل‌ونقل ، تسهیل مبادلات بانکی  بین‌المللی و افزایش تعاملات تجاری می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی را به استان فراهم سازد.  
وی به تجربه حضور استان اصفهان در نمایشگاه هشتم معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش اشاره کرد و گفت:بخش دولتی و خصوصی استان در این نمایشگاه با همکاری  و همفکری توانستند رتبه برترین غرفه را به خود اختصاص دهند.
محمدجواد بگی رییس شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در این نشست از آمادگی این شرکت برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: بیش از 70 شهرک ،ناحیه و منطقه صنعتی در استان وجود دارد که می‌تواند فرصت هایی را برای  جذب سرمایه گذار ایجاد کند.
محسن ایروانی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این نشست گفت: استان اصفهان برای توسعه اقتصادی در بخش‌های دارای مزیت به جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیاز دارد و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش می‌تواند به جذب سرمایه‌گذار کمک کند.
حمیدرضا مؤمنی مسوول کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار هماهنگی بخش خصوصی و دولتی  در ارایه طرح‌های سرمایه‌گذاری استان شد .
مسعود جمالی عضو کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست همکاری بخش دولتی و خصوصی استان در برگزاری نمایشگاه هشتم فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش را ارزشمند توصیف کرد و گفت:ارتقا همکاری به هم‌فکری بخش دولتی و خصوصی استان و همچنین ایجاد مرکز مشخص برای معرفی و پیگیری فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند نقش مهم در افزایش جذب سرمایه‌گذاری استان داشته باشد.
بهمن پرویزی دبیر کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری 8 الی 11 آبان  در کیش برگزار می‌شود و سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی می‌توانند طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را برای جذب سرمایه‌گذار به این نمایشگاه ارایه کنند.
وی افزود:استان اصفهان دارای  576 مترمربع فضای نمایشگاهی در نمایشگاه سرمایه‌گذاری کیش است.
اکبری معاون اداری ومالی سازمان قطار شهری اصفهان در این نشست گفت: خط دوم مترو اصفهان به 4 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد که 50 درصد آن ریالی و 50 درصد ارزی است و این سازمان آماده جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای اجرای این پروژه است .
 
 
آلبوم تصاویر 3106-5-1396