تاریخ : دوشنبه 28 تير 1395
کد 882

در دومین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان مطرح شد؛فایناس پروژه ها توسط سازمان جهانی گردشگری به حساب های اقماری نیاز دارد/ برنامه جامع کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان تدوین شده است/ مرمت و بازسازی آثار تاریخی در اصفهان بسیار طولانی است

دومین کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان با حضور اعضای این کمیسیون و مسوولین اداره کل میراث فرهنگی ،شورای شهر و شهرداری اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .

دومین کمیسیون گردشگری و  برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان با حضور اعضای این کمیسیون و مسوولین اداره کل میراث فرهنگی ،شورای شهر و شهرداری اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .

فایناس پروژه ها  توسط  سازمان جهانی گردشگری  به حساب های اقماری نیاز دارد

«محمدرضا لعلی»معاون آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی  استان اصفهان در این جلسه با اشاره به ضرورت تدوین نظام جامع آمارها و حساب های اقماری گردشگری گفت:وجود اطلاعات و آمار قابل اعتماد  و مستند می تواند صنعت گردشگری ایران را در مسیر صحیح قرار دهد

وی با اشاره به اینکه 8/9 درصد تولید ناخالص داخلی ،3/4 درصد کل سرمایه گذاری ،6 درصد کل صادرات جهان به صنعت گردشگری اختصاص دارد، افزود: 7/1 درصد کل صادرات ایران به این بخش  اختصاص دارد و 6/5 درصد شاغلین کشور در صنعت  گردشگری فعالیت می کنند.

ویافزود:نظام آماری یکی از مهمترین موولفه ها برای تصمیم گیری صحیح در صنعت گردشگری  است.

لعلی خواستار ایجاد سازمان نظام آماری گردشگری در سازمان میراث فرهنگی شد و خاطر نشان کرد:این سازمان با ارایه آمار دقیق از وضعیت گردشگری کشور و به تفکیک استان ها می تواند ضمن شناسایی پتانسیل ها، زمینه  توسعه این صنعت را فراهم سازد.

لعلی با اشاره به اینکه سازمان بین المللی گردشگری می تواند برخی از پروژه های گردشگری ایران را فایناس کند، تصریح کرد:فایناس پروژه ها توسط این سازمان به حساب های اقماری گردشگری نیاز دارد.

رجالی: برنامه جامع کمیسیون گردشگری اتاق اصفهان تدوین شده است

«محمدرضا رجالی»رییس کمیسیون گردشگری و نام و نماد شهری اتاق اصفهان در این جلسه با اشاره به فعالیت کمیته بررسی فرصتهای سرمایه گذاری و زیرساخت گردشگری ذیل  کمیسیون گفت: پیگیری و رایزنی در راستای پیشبرد و سرعت عمل اجرای فازهای جدید طرح توسعه فرودگاه اصفهان و توسعه و افزایش زیر ساخت های مورد نیاز گردشگری،بروز رسانی اطلاعات کاربردی از وضعیت پروژه های حمل نقل ریلی  و همچنین رصد مستمر روند پیشبرد اجرای قطار سریع السیر تهران – اصفها ،پیگیری مباحث لجستیکی مانند مبحث تاکسی گردشگری, کریدور تشریفات فرودگاهی , طرح مطالعات و برنامه ریزی حمایت از آثار وابنیه تاریخی- پیشنهاد بسته های تشویفی برای سرمایه گذاران در حوزه اقامت (احداث هتل) مانند تسهیل برای سرمایه گذاران و فعالان حوزه ساختمان در مواردی مانند افزایش ارتفاع,تغییر کاربری و سیار نمودن کاربری های قبلی و امکان برگشت کاربری و برنامه ریزی و رایزنی در خصوص تغییر کاربری ساختمان های ارزشمند به فضاهای اقامتی و گردشگری از مهمترین فعالیت های این کمیته می توان عنوان کرد.

رجالی کمیته توسعه فرهنگ و بررسی نیازهای آموزشی گردشگری را دومین کمیته فعال کمیسیون برشمرد و گفت:  تشکیل کلاس های آموزشی برای مخاطبان بسته های آموزشی و توجیهی شامل  سازمان ها و نهاد های حاکمیتی و عمومی, اصناف گردشگری, فعالان عرصه های فرهنگی هنری در راستای توسعه و اعتلای فرهنگ گردشگری و گردشگر پذیری،برگزاری سفر های آموزشی – توجیهی  برای ارکان تاثیر گذار در حوزه فرهنگ و هنر به خصوص کارگردانان و تهیه کنندگان صاحب نام و مطرح در سطح ملی ،تهیه بسته های پیشنهادی موضوعی به فیلم نامه نویسان , فیلم سازان, کارگردانان, تهیه کنندگان و  فعالان عرصه های هنری جهت جریان سازی در حوزه گردشگری ، فراهم آوردن  شرایط  دیدار با  ارکان شورای فرهنگ عمومی در راستای توجه ویژه به امر گردشگری و فرهنگ سازی لاز م به منظور جلوگیری از برخورد چند گانه و سلیقه ای به این موضوع از مهمترین برنامه های پیش روی  این کمیته است .

  وی  مهمترین برنامه کمیته توسعه برند شهری و روابط بین الملل را  بررسی بستر های جریان سازی در مبحث گردشگری با استفاده صداو سیما,هنرمندان و استفاده از بستر های تبلیغاتی و بررسی مباحث آموزشی مرتبط با موضوع کمیته برشمرد .

پروفسور جعفری: مرمت و بازسازی آثار تاریخی در اصفهان  بسیار طولانی است

«پروفسور جعفر جعفری» فعال حوزه گردشگری در این جلسه  ضمن انتقاد از نحوه نگهداری آثار تاریخی در اصفهان گفت:مرمت و بازسازی آثار تاریخی در اصفهان  بسیار طولانی است و داربست های اطراف گنبد مسجد امام و مدرسه چهارباغ سالهاست در کنار این آثار ماندگار شدند.

وی با تاکید بر این نکته که  صنعت توریزم می تواند یک کشور را جهانی کند، افزود:حضور گردشگران خارجی در ایران می تواند روابط سیاسی و اقتصادی ایران را با سایر کشورها تقویت و بهبود بخشد .

جعفری رقابت کشورها در توریزم را بسیار زیاد دانست و گفت:با یک اتفاق و حادثه ممکن است صنعت توریزم یک کشور یا شهر متحول شود و بایستی از این صنعت مراقبت کرد .

وی با تقدیر از فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان در حمایت از صنعت گردشگری اصفهان افزود:هیچ اتاق بازرگانی به اندازه اتاق اصفهان در این صنعت حضور فعال و موثر نداشته است و مشارکت این اتاق در صنعت گردشگری  نسبت به سایر اتاق های بازرگانی داخلی و خارجی  متمایز است .

 

 

رناسی:برنامه ریزی حوزه  گردشگری بر اساس نیازسنجی باشد

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق  بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار بررسی نیاز گردشگران خارجی و برنامه ریزی بر اساس آن شد و گفت:یکی از خواست های گردشگران که کمتر مورد توجه قرار گرفته تغذیه آنان در سفر به اصفهان است که غذاهای دلخواه آنان در رستوران های شهر عرضه نمی شود.

داودی:هر بخش یک وظیفه در حوزه  گردشگری بر عهده بگیرد

«سید کریم داودی»عضو شورای شهر اصفهان در این جلسه خواستار تقبل یک وظیفه در حوزه گردشگری از سوی بخش خصوصی ،دولتی و عمومی شد و گفت:چنانچه اتاق بازرگانی مسوول جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای توسعه زیرساختها،شورای شهر و شهرداری مسوول ایجاد آماده سازی فضای شهری برای گردشگران و سازمان های دولتی مسوول تسریع و تسهیل امور گردشگری شوند ،در کمترین زمان شاهد توسعه صنعت گردشگری در اصفهان خواهیم بود .   

  

امینی :استان اصفهان در موضوع گردشگری هم صداست، همدل نیست

«رضا امینی»رییس شورای شهر اصفهان در این جلسه خواستار همدلی همه بخش های استان اصفهان در موضوع گردشگری شد و گفت:در شرایط کنونی استان اصفهان در موضوع گردشگری با هم صدا شدند لی به همدلی نرسیدند.

وی اقدام عملی  به جای شعار را مهمترین مساله پیش روی حوزه گردشگری اصفهان برشمرد و گفت:گردشگری به عنوان بخش مهم اقتصاد مقاومتی نیاز به اقامات عملی دارد .

امینی انتشار کتاب معرفی اصفهان به زبان های زنده دنیا را یک اقدام عملی برای معرفی جاذبه های گردشگری برشمرد.

وی با اشاره به تقاضای متعدد برای تاکسی گردشگری اصفهان گفت:با وجود تقاضای بسیار نیاز به بررسی ظرفیت صدور مجوز برای متقاضیان داریم .

گردشگران ورودی به اصفهان در سال 94 چهار برابر سال 91 است

«محسن یارمحمدیان»معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این جلسه از افزایش 4 برابر گردشگران خارجی استان اصفهان از سال 91 نسبت به 94خبر داد و گفت:رویکرد دولت یازدهم توجه ویژه به جذب گردشگران خارجی است .

وی ایجاد حساب های اقماری گردشگری را  مهم و ضروری دانست و گفت:ایجاد نظام آماری دقیق می تواند به شفاف سازی وضعیت گردشگری استان منجر شود.

نادری:گردشگرانی جذب اصفهان شوند که 2 هزار دلار  هزینه کند

«علی نادری »مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار جذب گردشگرانی شد که حداقل 2 هزار دلار هزینه کنند و افزود:گردشگرانی که زیر 2 هزار دلار هزینه کنند صرفه اقتصادی برای استان اصفهان نخواهند داشت .وی با اشاره به سفر 160 میلیون چینی به اقصی  نقاط جهان گفت: اصفهان می تواند درصدی از گردشگران چینی را جذب کند .

کمبود اعتبارات مهمترین عامل طولانی بودن مرمت و بازسازی آثار تاریخی اصفهان  است

«امیری»مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان  در این جلسه علت طولانی بودن مرمت و بازسازی آثار تاریخی را کمبود اعتبارات اداره کل دانست .

وی فرهنگ سازی مسوولین و مدیران استان نسبت به موضوع گردشگری را مهمترین اقدام فرهنگی در راستای تقویت  و توسعه صنعت گردشگری برشمرد.

مخالفت با سازمان گردشگری شهرداری اصفهان قابل نقد است

«عباس حاج رسولیها»عضو شورای شهرا اصفهان با انتقاد از مخالفت های برای تاسیس سازمان  گردشگری  شهرداری اصفهان گفت: این سازمان می تواند اهداف از پیش تعیین شده برای توسعه صنعت گردشگری اصفهان را دنبال کند .

 

آلبوم تصاویر کمیسیون گردشگری-4-95