تاریخ : پنجشنبه 24 تير 1395
کد 871

رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق اصفهان: کاهش نرخ بهره بانکی ،تامین مالی و کاهش فشار مالیاتی می تواند فضای کسب و کاررا رونق بخشد

کاهش نرخ بهره بانکی ،تامین مالی و کاهش فشار مالیاتی بر تولید کنندگان می تواند فضای کسب و کار کشور را بهبود بخشد .

رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان گفت:کاهش نرخ بهره بانکی ،تامین مالی و کاهش فشار مالیاتی بر تولید کنندگان می تواند فضای کسب و کار کشور را بهبود بخشد .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،«مرتضی بیشه»در سومین جلسه کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق اصفهان کاهش نرخ بهره بانکی را عامل موثر در  تامین مالی واحدهای تولیدی دانست و گفت:روند کاهش نرخ بهره می تواند توان تولید کنندگان و صادرکنندگان را در توسعه فعالیت هایشان تقویت کند .

بیشه با اشاره به بررسی فعالیت های واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی و همچنین بررسی عوامل ورشکستگی فعالان اقتصادی  از سوی کمیسیون گفت:روند تعطیلی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی و  کاهش ظرفیت تولید در این واحدها مورد بررسی قرار می گیرد و نتایج آن به دولت و مجلس ارایه می شود.

«جعفر برکتین»عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار اجرای عدالت مالیاتی برای همه بخش های اقتصادی شد و گفت:برای اجرای عدالت مالیاتی  و گرفتن مالیات ار بخش های پنهان و در سایه اقتصاد ،دولت باید اقدام جدی تر از خود نشان دهد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ارزیابی میزان تاثیرگذاری مالیات ،بیمه تامین اجتماعی و تسهیلات بانکی با نرخ بهره های موجود شد و گفت:اتاق با ارزیابی هر یک از این موولفه های و تاثیر آن بر فضای کسب و کار می تواند پیشنهاداتی به دولت ارایه دهد.

برکتین خواستار بهبود فضای کسب و کار از سوی دولت شد و گفت:کاهش نرخ تورم در کنار تثبیت نرخ دلار فضای مناسبی برای  واردکنندگان ایجاد کرده است و تولید در شرایط کنونی  هیچ مزیتی ندارد.با وجود فشارهای مالیاتی و نرخ بالای بهره بانکی واحدهای تولیدی خواستار فعالیت اند ولی پروژه ایی برای انجام نیست زیرا شرایط اقتصادی برای واردکنندگان مساعد است تا تولید کنندگان .

 «مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ویژگی بارز نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف  را تخصص مالی و مالیاتی  برشمرد و گفت:اتاق اصفهان تلاش کرده که بهترین متخصصان و کارشناسان را به هیات های حل اختلاف مالیاتی اعزام کند تا از حقوق فعالان اقتصادی دفاع کنند .

«محمدرضا رجالی»عضو هیات نمایندگان بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به اینکه بخش نامه های مالیاتی روز به روز سخت تر می شود، افزود: در تازه ترین اقدام اداره کل مالیاتی حساب جاری شخصی فعالان اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد .

«سلیمانی»دبیر کمیسیون آموزش،پژوهش  و توانمند سازی اعضا اتاق در این جلسه از برگزاری همایش  مالیاتی  در نیمه دوم سال در اتاق اصفهان  خبر داد .

«شعاعی»نماینده اتاق اصفهان در هیات های حل اختلاف مالیاتی با اشاره به اینکه سخت گیری  مالیاتی در استان اصفهان بیش از سایر استانهاست گفت:به عنوان مثال برای خرید و فروش کالا ارایه بارنامه یا گردش مالی به عنوان مدرک پیوست سند  در سایر استانها کفایت می کند ولی در استان اصفهان علاوه بر ارایه هر دو مدرک ، مستندات  دیگری نیز مطالبه می شود.

«هادلوند»دیگر نماینده اتاق اصفهان در هیات های حل اختلاف مالیاتی با اشاره به پیچیدگی قوانین و صدور بخش نامه های متناقض گفت:تشکیل کارگروه تخصصی در کمیته مالیاتی می تواند تناقضات قانونی استخراج تا برای اصلاح به  مجلس و دولت ارایه شود .

«کامران پورجوهری»مشاور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از بررسی عوامل ورشکستگی فعالان اقتصادی که در دادگستری اصفهان پرونده تشکیل دادند خبر داد .  

آلبوم تصاویر کمیسیون بهبود-4-95