تاریخ : دوشنبه 23 فروردين 1395
کد 687

رییس کمیسیون بهود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان :کمبود نقدینگی و مستهلک شدن ماشین آلات و فشارهای مالیاتی چالش های فضای کسب و کار است

کمیته پشتیبانی ذیل کمیسیون راه اندازی می شود

رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار  اتاق بازرگانی اصفهان، کمبود  نقدینگی و مستهلک شدن ماشین آلات تولیدی و همچنین فشارهای مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی را از چالش های جدی فضای کسب و کار ایران برشمرد و گفت:کسری بودجه دولت و زیان ده بودن شرکت های دولتی فضای اقتصادی کشور را با چالش های بزرگی روبرو ساخته است .

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان «مرتضی بیشه» در نخستین جلسه کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق اصفهان  درسال 95 تصریح کرد:شاخصه های بهبود محیط کسب و کار در ایران نیاز به توجه ویژه دارد تا در جدول رتبه بندی جهانی شاهد ارتقا جایگاه ایران باشیم. بیشه اشاره کرد:برای ایجاد یک فرصت شغلی 300 میلیون تومان هزینه دارد معادل 86 هزار دلار و برای رفع مشکل بیکاری 5 میلیون جوان ایرانی  430 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد و این سرمایه تنها از طریق سرمایه گذاری داخلی و خارجی قابل دسترسی است.عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان خواستار پذیرش اظهارنامه های مالیاتی واحدهای تولیدی با اصل برائت شد و گفت:تولید کنندگان وقت و انرژی بسیاری برای رسیدگی به پرونده های مالیاتی صرف می کنند و فرصت اندکی برای تولید و فروش اختصاص می دهند .

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و کمیسیون پشتیبانی  پیشین یکی از اثرگذارترین کمیسیون های اتاق بوده و امید واریم در این دوره شاهد پویایی بیشتر این کمیسیون باشیم . وی با تاکید بر نظارت اتاق بر عملکرد نمایندگان در شورای حل اختلاف مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی گفت:از سال جاری رتبه بندی نمایندگان اتاق در هیات ها صورت می گیرد و بهترین ها مورد تقدیر و افرادی  پایین ترین رتبه را کسب کنند ،تغییر خواهند کرد. وی خواستار تشکیل کمیته های مشترک بین کمیسیون های اتاق در موضوعات مالیاتی و بانکی  شد گفت:هم افزایی کمیسیون ها در ارایه نظرات کارشناسی می تواند راهکارهای اجرایی به تصمیم سازان اقتصادی کشور ارایه دهد.سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار حضور فعال تشکل های اقتصادی استان در اتاق بازرگانی و ارایه دیدگاه ها و نظات کارشناسی آنان شد و گفت:تشکیل کمیته پشتیبانی ذیل کمیسیون می تواند از ظرفیت کارشناسان در بخش های مختلف بویژه تشکل های اقتصادی  استفاده کند.

«محسن پورسینا»عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان خواستار مطالبه گری بخش خصوصی از دولت در موضوع قوانین مرتبط با کسب و کار شد. وی همچنین پیشنهاد انتقال اطلاعات و شیوه های مدیریتی بنگاههای بزرگ تولیدی به بنگاههای کوچک و متوسط (SME ) شد و گفت:هزینه دریافت اطلاعات و آموزشی شیوه های مدیریتی برای بنگاههای کوچک و متوسط بسیار بالاست و بنگاههای بزگ استان می توانند در انتقال این دانش نقش مهمی را ایفا کنند.  

«شادان امینی»مسوول کمیته بررسی قوانین مالیاتی کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق  در این جلسه با اشاره به سخت گیری مالیاتی در استان اصفهان نسبت به سایر استان ها گفت:برگزاری دوره های پودمانی برای فعالان اقتصادی در حوزه مالیات می تواند آنان را در برابر سخت گیری های مالیاتی توانمند سازد.

«مصطفی متین راد»مسوول کمیته امور بانکی کمیسیون خواستار راه اندازی مرکز آموزش فعالان اقتصادی در اتاق شد و گفت:این مرکز با برگزاری دوره های آموزشی برای فعالان اقتصادی می تواند آنان را در عرصه کسب و کار  توانمند سازند.

«مهدی جعفرپیشه»رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان خواستار تلاش تشک لهای اقتصادی در تنظیم  آیین نامه ها و بخشنامه های قوانین مرتبط کسب و کار شد و گفت:چنانچه تلاشی در این زمینه نشود آثار زیان بار این بخش نامه ها دامن فعلان اقتصادی را خواهد گرفت .

«حمیدرضا شجاعت»دیگر عضو کمیسیون در این جلسه خواستار آسان سازی قوانین و مقررات از سوی سازمان های دولتی نسبت به بخش خصوصی شد و گفت:سازمان های دولتی  استان اصفهان سخت گیری های بسیاری نسبت به بخش خصوصی  روا می دارند.

«مرتضی سلیمی»دیگر عضو کمیسیون در این جلسه از تلاش کانون کارفرمایان استان در پیگیری حقوق کارفرمایان بویژه درمحاسبه نرخ دستمزد سال 95 خبر داد و گفت: 50 نماینده کانون در هیات های حل اختلاف قانون کار استان حضور فعالی  دارنند .

 

آلبوم تصاویر بهبود-1-95