تاریخ : دوشنبه 24 اسفند 1394
کد 670

تشکیل کارگروه ویژه بررسی مسایل مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی با حضور رییس کل دادگستری و رییس اتاق بازرگانی اصفهان

نشست هم اندیشی اعضای هیات های حل اختلاف مالیاتی و تشخیص مطالبات تامین اجتماعی اصفهان با حضور رییس کل دادگستری ،دادستان ،مدیرکل تامین اجتماعی و مدیر امور مالیاتی استان و همچنین نمایندگان اتاق در این هیاتها در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .

نشست هم اندیشی اعضای هیات های حل اختلاف مالیاتی و تشخیص مطالبات تامین اجتماعی اصفهان با حضور رییس کل دادگستری ،دادستان ،مدیرکل تامین اجتماعی و مدیر امور مالیاتی استان و همچنین نمایندگان اتاق در این هیاتها در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .

در این نشست به پیشنهاد رییس کل دادگستری اصفهان کارگروه ویژه بررسی مسایل مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی با حضور مدیران کل مالیاتی و تامین اجتماعی  استان به همراه رییس کل دادگستری و رییس اتاق بازرگانی اصفهان با هدف بررسی راهکارهای بهبود فضای کسب و کار و رونق سرمایه گذاری در استان تشکیل می شود .

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:تعامل سازمان های دولتی و دادگستری با اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در استان اصفهان قابل توجه است .

وی تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان اصفهان را نسبت به سایر استانها پیشرو و فعال تر دانست و گفت:بسیاری از استان های کشور موفق به تکیل این کمیته نشدند و استان اصفهان در این موضوع در کشور پیشروست.

«احمد خسروی وفا»رییس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست گفت:نگاه دادگستری به بخش اقتصادی نگاه حل مساله است زیرا رونق بخش اقتصاد باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود .

 وی با اشاره به تشکیل هیات های حل اختلاف و همچنین کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان گفت:رویکرد دادگستری برداشتن موانع پیش روی تولید کنندگان و فعالان اقتصادی است که به فعالیت مشروع می پردازند.

رییس کل دادگستری اصفهان تاکید کرد:اگر هیات های حل اختلاف در مسیر حل مشکل گام برندارند حضور قضات در هیات ها را متوقف می کنیم.

وی بیکاری را در کنار اعتیاد به مواد مخدر را ام المراض جامعه نام برد و گفت:بیکاری مهمترین عامل بروز جنایب و ناامنی در جامعه است و باید تلاش کنیم عامل بروز بیکاری شناسایی و برطرف شود .

 وی رکود را یکی از عوامل بیکاری و به دنبال آن عامل ناامنی دانست و گفت:سالهای قبل چک برگشتی بیشترین حجم پرونده های دادگستری را تشکیل می داد و امروز سرقت و این موضوع نشان دهنده پیامدهای بیکاری در جامعه است .

«محمدزاهدی»معاون مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در این نشست گفت:5 هزار جلسه هیات حل اختلاف مالیاتی در سال جاری در استان تشکیل شده که 50 درصد آن در مرکز استان و مابقی در شهرستانها بوده است. وی اضافه کرد:90 هزار اتخاذ تصمیم از سوی هیات ها بوده که 50 درصد آرای قطعی و 50 درصد قرار کارشناسی صادر شده است .وی افزود:17 هزار   پرونده به هیات تجدید نظر ارسال شده است و 7 هزار پرونده موفق به عدم تعرض شد

«علی اصغر دادخواه»مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان در این نشست گفت: در 11 ماه سال جاری از 10 هزار پرونده برای 3 هزار پرونده رای پرداخت بدهی و برای 6 هزار و 300 پرونده رای حذف بدهی صادر شده است .

وی از اختصاص زمین جنب اجلاس سران در شرق اصفهان جهت ساخت بیمارستان میلاد 4 خبر داد و گفت:پس از تسویه حساب با شرکت اتوبوسرانی زمینی در کنار اجلاس به سازمان تامین اجتماعی تعلق گرفت تا بیمارستان تخصصی ساخته شود .

«مرتضی بیشه»ریس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار اصلاح ساختار در سازمان های دولتی شد و گفت:ساختار موجود این سازمان ها نمی تواند زمینه جذب سرمایه گذار خارجی را فراهم کند.

«کامران پورجوهری»مشاور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:ورود پر تعداد پرونده های مالیاتی به هیات های حل اختلاف نشان از وجود چالشی در تشخیص اولیه مالیات مودیان است.

وی خواستار استفاده از ظرفیت کارشناسان رسمی دادگستری برای پیگیری قرارهای صادر شده توسط هیات های حل اختلاف شد و گفت:با توجه به اصل استقلال هیات ها ارجاع کارشناسی پرونده ها به کارشناسان رسمی دادگستری ی تواند اقدامی در استقلال کامل هیاتها باشد.


آلبوم تصاویر حل اختلاف-12-94