تاریخ : دوشنبه 3 اسفند 1394
کد 634

در دومین جلسه کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ فشار مالیاتی واحدهای های تولیدی تعدیل شود

رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان گفت:واحدهای تولیدی در شرایط فعلی نمی توانند فشار مالیاتی را تحمل کنند.

رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان گفت:واحدهای تولیدی در شرایط فعلی نمی توانند فشار مالیاتی را تحمل کنند.«مرتضی بیشه» در دومین جلسه کمیسیون بهبد محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:اتاق بازرگانی تلاش می کند تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف قوانین مالیاتی برای فعالان اقتصادی و آموزش به آنان شرایط مساعدی برای فعالیت اقتصادی فراهم سازد. وی پرداخت مالیات را امری لازم برای هر بنگاه اقتصادی برشمرد و گفت: نحوه دریافت این مالیات نباید به نحوی باشد که روند فعالیت یک بنگاه را مختل سازد.

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان  در این جلسه   آموزش را مهمترین وظیفه اتاق بازرگانی نسبت به اعضا برشمرد و گفت:برای بهبود محیط کسب و کار لازم است که فعالان اقتصادی قوانین مرتبط با فعالیت های خود را بشناسند تا از اجرای قوانین متضرر نشوند. وی تشکیل بانک اطلاعاتی جامع فعالان اقتصادی را امری لازم و ضروری دانست و گفت: معرفی مزیت های سرمایه گذاری و معرفی مشاوران نخبه سرمایه گذاری،مالیاتی و بیمه ای به فعالان اقتصادی می تواند گامی ارزشمند در این زمینه باشد .

«شادمان امینی»مسوول کمیته بررسی قوانین مالیاتی کمیسیون با بیان تاثیراجرای قانون جدید مالیات های مستقیم از ابتدای سال 95 گفت: بر اساس جدول طراحی شده که شروع اجرای آزمایشی این قانون از سه استان تهران،اصفهان و کرمانشاه آغاز و طی سه سال در همه کشور اجرا می شود .وی افزود: اجرای قانون جدید باعث می شود که  پرونده مالیاتی برخی از شرکتها  به سمت استان هایی که دیرتر وارد طرح اجرایی خواهند شد و عواقب این طرح باعث می شود یک فرار سرمایه ای بسیار زیاد از اصفهان پدیدار شود .

«اصغر مقدم»عضو کمیسیون بهبود محیط کسب و کار در این جلسه به کاهش 50 درصدی  فعالیت شرکت های تولیدی در سال جاری اشاره کرد و گفت: اگر در سال آینده با قانون جدید وضع بخواهد به همین صورت ادامه پیدا کند اغلب واحدهای تولیدی به تعدیل نیرو و کاهش فعالیت تا 25 درصد ظرفیت روی خواهند اورد .

«کامران پورجوهری»مشاور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: مشکلات اقتصادی و باالاخص مشکلات مالیاتی چند سالیست که به یک دغدغه بزرگ برای اتاق و فعالان اقتصادی تبدیل شده و متاسفانه در سال های آینده این مشکلات بیشتر شود .

وی اضافه کرد:قانون مالیات های مستقیم که از سال 95 اجرا خواهد شد ، جرایم کیفری پیش بینی شده یعنی اینکه در استان هایی که رییس اداره دارایی صلاح بداند می تواند با ارایه پیشنهادی به قوه قضاییه خواهان ایجاد شعبه اختصاصی جرایم مالیاتی شود که مطمئناً اصفهان اولین شعبه خواهد بود .وی افزود:از زمان تشکیل این شعبه همه فعالان اقتصادی و حتی اعضای اتاق بالقوه مجرم مالیاتی هستیم و این مساله در ادامه و پس از اجرا به یک فاجعه اسف بار تبدیل خواهد شد.

وی از فضای منفی حاکم بر هیات های حل اختلاف مالیاتی خبر داد و گفت :  باید طرحی آماده کرد و به شورای گفتگو برد که در جهت تغییر این جو گامی برداشته شود.

 «پرویز اخوان»عضو کمیسیون در این جلسه گفت:تا حدودی یک جانبه گرایی هیات های حل اختلاف مالیاتی با تثبیت شدن نمایندگان مالیاتی در نوبت صبح کنترل شده است .

 وی پیشنهاد کرد:ظرفیت های قانون مالیاتها برای فعالان اقتصادی روشش شود  از طرف دیگر اقدامات لازم را جهت دفاع از حقوق اشخاص و دفاع موثر مؤدی از خود در برابر اداره مالیاتی به طور قانونی، به فعالان اقتصادی آموزش داده شود .

«فتانه عباسزاده»دیگر عضوکمیسیون در این جلسه گفت: برخورد کارمندان دارایی با برخی فعالان اقتصادی نوعی بدبینی بوجود آورده است و تعامل چندانی را مشاهده نمی کنیم. 

 «حمیدرضا شجاعت»دیگر عضو  کمیسیون در این جلسه گفت: نبود  وحدت رویه در اجرای قوانین بین بخش های خصوصی مثل اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن،کانون کارفرمایان و سایر تشکلها در مقابل اداره مالیاتی باعث تشدید مشکلات برای فعالان اقتصادی شده است .

«محمدرضا اسلامی»نماینده اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی  بخشی هایی از قوانین را از موانع مهم در محیط کسب و کار برشمرد و گفت: این اداره کل  با تمام توان خود حاضر است به منظور تعامل و کمک به بهبود محیط کسب و کار در استان در کمیسیون و کمیته های حضور فعال و اثرگذار داشته باشد.

 

آلبوم تصاویر بهبود-12-94