تاریخ : يکشنبه 11 بهمن 1394
کد 588

به همت کمیسیون امور اجتماعی؛ چهارمین نشست تخصصی نقش فعالیت بدنی درشیوع ،پیشگیری و بازتوانی سرطان در اتاق اصفهان برگزار شد

چهارمین نشست تخصصی نقش فعالیت بدنی درشیوع ،پیشگیری و بازتوانی سرطان به همت کمیسیون امور اجتماعی در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.

چهارمین نشست تخصصی نقش فعالیت بدنی درشیوع ،پیشگیری و بازتوانی سرطان به همت کمیسیون امور اجتماعی  در سالن اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان، «زهرا اخوان نسب»رییس کمیسیون  امور اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:کمیسیون با برگزاری نشست های تخصصی خواستار ایجاد محیطی سالم برای فعالان اقتصادی و خانواده های آنان است .

وی حفظ سلامتی را مهمترین اولویت زندگی هر انسان دانست و گفت:برای حفاظت از سلامتی باید راههای پیشگیری از بیماری ها  به نسل امروز آموزش داد زیرا هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان است .

اخوان نسب در ادامه این نشست  از  تشکیل کمیته های تخصصی کمیسیون خبر داد و گفت:این کمیته ها بر اساس بیانیه ماموریت کمیسیون و اهداف در نظر گرفته  تشکیل شده است .

«نادر رهنما»متخصص طب ورزشی در این نشست نقش فعالیت بدنی درشیوع ،پیشگیری و بازتوانی سرطان گفت:پیشگیری از بیماری ها همواره کم هزینه ترین و بهترین راه مقابله با بیماری است .

وی با اشاره به اینکه 5 درصد تولید ناخالص ملی کشورهای اسکاندیناوی هزینه درمان و فرصت های از دست رفته بیماری  می شود افزود:در کشورهای اروپایی این میزان به دو دهم درصد تولید ناخالص ملی می رسد .

رهنما با اشاره به اینکه سرطان دومین بیماری دامنگیر ایران است گفت: پس از بیماری های قلبی و عروقی،سرطان بیشترین آمار فوتی کشور را به خود اختصاص داده است.

 وی با اشاره به آمار انجمن علمی سرطان ایران  گفت:  سالانه بیش از ۳۰ هزار نفر در کشور به علت ابتلا به سرطان جان خود را از دست می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود که این میزان تا دو دهه آینده به دو برابر افزایش یابد .

وی افزود:  سرطان یکی از علل عمده مرگ و میر انسان‌ها در جهان است و در حال حاضر حدود 12 درصد موارد مرگ و میر در جهان به علت سرطان اتفاق می‌افتد.

وی خواستار توجه دولت و بخش خصوصی به پیشگیری از  موارد منجر به سرطان  در جامعه شد و گفت:سالانه هزینه های بسیاری برای درمان سرطان در ایران صورت می گیرد که رعایت موارد بهداشتی می توان میزان آن را کاهش داد.


آلبوم تصاویر امور اجتماعی-11-94