تاریخ : پنجشنبه 21 تير 1397
کد 2019

صادرکننده نمونه در صنعت سنگ:

داشتن روحیه کار جمعی ضامن موفقیت در کسب و کار

درهجدهمین رویداد در مسیر موفقیت که با حضور ابوالقاسم سرتیپی، صادرکننده نمونه در صنعت سنگ در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد، داشتن روحیه کار جمعی ضامن موفقیت در کسب و کارعنوان شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این رویداد امیر کشانی، رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان هدف از برگزاری رویداد در مسیر موفقیت را تقدیر و کسب تجربه از بزرگان صنعت و تجارت کشور بیان کرد و افزود: ابوالقاسم سرتیپی در حقیقت بنیانگذار شاخه جوانان اتاق بازرگانی اصفهان بوده و نهال شورای جوانان به همت این بزرگوار کاشته شد. وی تصریح کرد: امروز خرسندیم که این شورا از یک نهال به درختی تنومند تبدیل شده و در کارنامه خود عملکرد مطلوبی داشته است. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه سرتیپی را فردی مسوولیت پذیر، فعال و دلسوز و یکی از با سابقه ترین کارفرمایان صنعت سنگ اصفهان معرفی کرد.
خواستن سرچشمه اصلی توانستن است
در ادامه ابوالقاسم سرتیپی، صادرکننده نمونه و موسس شرکت سنگ الوان نما با بیان اینکه در سال 1325 و در خمینی شهر اصفهان دیده به جهان گشود، گفت: همزمان با تحصیل در دبیرستان هراتی اصفهان، اوقات فراغت خود را در خانه جوانان آن زمان و کسب تجربه و درس از اساتید بنام آن گذرانده و حتی در رشته تئاتر و گویندگی نیز مشغول فعالیت شدم. وی افزود: پس از گذراندن خدمت سربازی در چند شغل دولتی مشغول به کار شده اما در نهایت ادامه تحصیل داده و در سال 1348 از رشته مدیریت دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدم . این صادرکننده نمونه در ادامه گفت: در سال 1356 به تاسیس شرکت سنگ الوان نما پرداخته و در سال های 84 و 85 موفق به کسب عنوان صادرکننده نمونه استانی در صنعت سنگ شدم. سرتیپی با بیان اینکه در طول ده سال به بیش از 23 کشور جهان صادرات سنگ داشته است، گفت: یقین داشته باشید به هر کاری عشق ورزیده و آنرا با تمام وجود طلب کنید به آن خواهید رسید. وی سنگ های بکار رفته در ساختمان سازمان ملل، موزه لوور و کاخ رییس جمهور روسیه را از سنگ های صادر شده توسط وی دانست و یکی از مفاخر خود را داشتن عنوان اولین صادرکننده سنگ اصفهان به کشورهای مختلف بیان کرد.
کارکنان را خانواده خود بدانید
وی در ادامه به جوانان به عنوان کارفرمایان و کارآفرینان آینده توصیه کرد: ارزش گذاشتن به پرسنل خود را فراموش نکرده و هر چه برای خود می خواهید از کارمندان و کارگران خود دریغ نکنید. چهره ماندگار سال 1392 در ادامه ضمن ابراز تاسف از شرایط اقتصادی موجود کشور گفت: با اینحال معتقدم در شرایط موجود نیز می توان به صادرات پرداخت.
کارگروهی عامل موفقیت در بازار جهانی است
سرتیپی در ادامه همبستگی، مودت و داشتن روحیه همکاری و کار جمعی را ضامن موفقیت در کسب و کار دانست و گفت: اگر فرهنگ مشارکت و کارگروهی در ایران نهادینه شود، بسیاری از کسب و کارها بویژه فعالیت در صنعت سنگ بسیار موفق خواهد بود. وی دانستن زبان انگلیسی، مطالعه درباره فرهنگ صادرات و حسن رفتار با دیگر کشورها را ضامن موفقیت در صادرات محصولات دانست و افزود: با وجودیکه ایران از جمله نخستین کشورهایی بود که وارد صنعت سنگ شده و آنرا شناخت، متاسفانه امروز در زمینه صادرات سنگ در جایگاه مطلوبی قرار نگرفته ایم. موسس شرکت سنگ الوان نما با تاکید بر اینکه با اتکاء بر خود می توان بر هر مشکلی فائق شد، افزود: توکل بر خدا، پشتکار، صبر واستقامت از رموز موفقیت در کسب و کار می باشد.
گفتنی است در ادامه این رویداد پس از پاسخ به سوالات حضار از سال ها تلاش و موفقیت های این صادر کننده نمونه توسط رییس و چند تن از اعضای شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان تجلیل و تقدیر شد.
 
آلبوم تصاویر b31-4-1397