تاریخ : سه شنبه 12 تير 1397
کد 2000

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان:

بخش خصوصی پاک دست از انتشار لیست استفاده کنندگان ارز دولتی واهمه ای ندارد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بخش خصوصی پاک دست از انتشار لیست استفاده کنندگان ارز دولتی واهمه ای ندارد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان امیرکشانی، رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در سی و یکمین جلسه این کمیسیون ضمن بیان اینکه شاهد روزهای خوبی در فضای اقتصادی کشور نیستیم، تصریح کرد: بخش خصوصی پاک دست به منظور تنویر افکار عمومی و شفاف سازی فعالیت های اقتصادی خود از اعلام فهرست استفاده کنندگان از ارز دولتی ابایی نداشته و تنها بخش های فاسد و رانت خواران اقتصادی به بهانه های مختلف با فشار بر دولت مانع شفافیت  موضوع می شوند. وی در ادامه افزود: متاسفانه بی تدبیری و عدم توانایی برخی مسوولین بر بخش خصوصی فشارهای زیادی وارد ساخته که امید است برای بهبودی این وضعیت چاره اندیشی شود. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان همچنین ازبرگزاری جلسات  کمیته بازرگانان کوچک ذیل کمیسیون آموزش با آموزش و پرورش ناحیه دو اصفهان خبر داد و ضمن تقدیراز عملکرد مثبت این کمیته اظهار امیدواری کرد: بازرگانان کوچک بتواند بر عملکرد آموزش و پرورش استان تاثیرگذار باشد. کشانی همچنین از تاسیس مرکز تحقیق و توسعه شرکت پیشرو دیزل در دانشگاه آزاد واحد نجف آباد در روزهای اخیر خبر داد و استقرار واحدهای R&D واحدهای صنعتی در دانشگاه ها را در کمک به تربیت و جذب نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنعت توسط دانشگاه و بررسی موضوعات مورد نیاز صنعت در پایان نامه های دانشگاهی و استفاده از نتایج این مطالعات توسط واحدهای صنعتی موثر دانست.
تولید برندهای ملی ضامن موفقیت صنعت است
در ادامه عبدالحسین ساسان، مشاور سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان نیز با تاکید بر اینکه امروزه تولید ملی مفهوم گسترده تری یافته و تولید ملی به معنای تولید برند می باشد، گفت: متاسفانه در سال های گذشته شاهد نابودی برندهای مطرح کشور در سطح جهان بوده ایم. وی فقدان برند را بزرگ ترین  نقطه آسیب صنعت دانست و افزود: لازم است که به برندسازی به منزله برون سپاری استانداردها از دولت به بخش خصوصی توسط صنعت توجه ویژه ای شود. ساسان ضمن بیان اینکه برندشکنی و عدم تلاش برای ایجاد برند مطرح ملی در طول چهل سال گذشته آسیب صنعت کشور ما می باشد، تولید برندهای ملی به جای تولید کالاهای ملی را ضامن موفقیت صنعت ایران دانست. 
همچنین مهدی یوسفی، رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در این جلسه گفت: دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از دانشگاه های مطرح آموزش عالی کشور فعالیت خود را از سال 1367 در ابتدا با روش آموزش از راه دور و سپس شیوه های آموزشی نوین در مقاطع مختلف آغاز نمود. وی افزود: در حال حاضر دانشگاه پیام نوراستان اصفهان دارای 42 مرکز و واحد  بوده وبیش از 320 نفر عضو هیات علمی و 700 نفر کادر اداری در این واحدها به فعالیت می پردازند. یوسفی با بیان اینکه حدود هزار و صد رشته محل در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: رشته های آموزشی این دانشگاه شامل هنر، علوم انسانی، فنی مهندسی و علوم پایه می باشد. رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: در حال حاضر این دانشگاه با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت به برگزاری دوره های آموزشی آزاد  در قالب دوره های آموزشی، مشاوره ای و ضمن خدمت به درخواست سازمان ها و یا پیشنهاد دانشگاه می پردازد. یوسفی ضمن بیان اینکه اکنون 10 تیم فن آورانه در مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور استان مستقر شده اند، ازاعلام آمادگی انجام طرح های پژوهشی مورد نیاز صنعت و استقرار واحدهای تحقیق و توسعه صنایع در این مرکز و برخورداری از حمایت های دانشگاه و شهرک علمی و تحقیقاتی همچنین برگزاری دوره های کارآموزی و کارورزی خبر داد.
برگزاری دومین رویداد استارونت درشهریورماه
در ادامه ایمان آذربایجانی، عضو کمیته کسب و کار دانش بنیان ذیل کمیسیون نیز به ارایه گزارشی در خصوص برگزاری دومین رویداد تکنولوژی اصفهان –استارونت- پرداخت و گفت: این رویداد با هدف افزایش تعاملات بین المللی استارتاپ های ایران و جهانی سازی آنها از طریق تعامل با رویدادهای مطرح در کلاس جهانی برگزار خواهد شد. وی محورهای این رویداد را شامل هوش مصنوعی، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، کشاورزی هوشمند، اتوماسیون، پرینت سه بعدی، بلاک چین، شبکه و امنیت فناوری فضایی و... بیان کرد. عضو کمیته کسب و کار دانش بنیان برگزاری نمایشگاه محصولات، جلسات اختصاصی با سرمایه گذاران، ارایه 3 دقیقه ای و داوری و اعلام نتایج و اهداء جوایز را از برنامه های رویداد معرفی کرد و افزود: فراخوان ایده ها برای این رویداد از 14 تیر ماه آغاز شده و تا 10 مرداد ادامه خواهد  داشت. آذربایجانی با بیان اینکه 20 طرح برتر به منظور شرکت در رویداد اصلی انتخاب خواهند شد، تصریح کرد: رویداد نهایی در 22 شهریور ماه سالجاری و برای حضور در رویداد جیتکس 2018 برگزار خواهد شد.
برگزاری ششمین همایش تعامل صنعت و دانشگاه در اصفهان
در ادامه جلسه مهدی علینقیان، دبیر کمیته علمی ششمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه عارضه یابی ضعف تعامل صنعت و دانشگاه و راه های برون رفت از آن، ارتقاء فرهنگ این تعامل با توجه به ویژگی های استان اصفهان، بیان تجربیات موفق داخلی و خارجی تعامل صنعت و دانشگاه و... را از محورهای این همایش ملی بیان کرد. وی همچنین از برگزاری پنل های تخصصی در حوزه های معدن، بازرگانی، نساجی، فولاد، گردشگری و صنایع دستی و کشاورزی و صنایع غذایی در این همایش خبر داد. گفتنی است محمد عسگری، دبیر کمیته اجرایی همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه و محسن تفکری، عضو کمیته راهبری پژوهش های کاربردی ذیل کمیسیون آموزش نیز به ترتیب به ارایه گزارش از اقدامات اجرایی انجام شده در راستای همایش تعامل صنعت و دانشگاه و تشریح فراخوان طرح های پژوهشی اتاق بازرگانی اصفهان پرداختند.  
 
آلبوم تصاویر b25-4-1397