تاریخ : شنبه 2 تير 1397
کد 1980

به همت کمیسیون سیاست گذاری و پایش ؛

همایش مسوولیت های حقوقی مدیران شرکت های تجاری در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

همایش مسوولیت های حقوقی مدیران شرکت های تجاری ویژه مدیر عاملان و اعضای هیات مدیره در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .
همایش مسوولیت های حقوقی مدیران شرکت های تجاری  ویژه مدیر عاملان و اعضای هیات مدیره  در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد .
حسین اقدامی مولف کتاب «مسئولیت های حقوقی مدیران شرکت های تجاری در این همایش گفت: مهمترین چاش که مدیران و اعضای هیات مدیره را درگیر مسایل حقوقی می کند بی اطلاعی آنان از  قوانین و مقررات مربوط به شرکت های تجاری است .
وی اظهار داشت:افزایش حضور شرکت های تجاری در اقتصاد مسایل و مشکلات حقوقی ناشی از این حضور را نیز گسترده تر و پیچیده تر کرده تا جایی که شاهد رشد بیش از پیش  دعاوی و اختلفات حقوقی مرتبط با شرکت های تجاری در ایران هستیم.
وی یکی از مهمترین مسایل مبتلابه حقوقی در شرکت های تجاری را مشکلات ناشی از تخلفات مدیران این شرکت ها از تعهدات خود و ضررهای وارده  برشمرد و گفت:مرزهای مسوولیت حقوقی مدیران شرکت های تجاری اعم ازمسوولیت های مدنی و کیفری و نیز ضمانت های قانونی در برابر تخلفات انها یکی از سووالات و نگرانی های اصلی کلیه اشخاصی است که به نوعی با شرکت های تجاری در ارتباط هستند.
 وی قانون ،قرارداد و عرف را سه منبع شناسایی تقصیر مدیران و  اعضای هیات مدیره برشمرد و گفت:قاعده ای که به تدریج و خود به خود میان همه مردم و یا گروهی از آنان به عنوان قاعده ای الزام آور مرسوم شده را عرف می نامند.
اقدامی تاکید کرد:هر مدیر باید از  قانون تجارت در بخش های شرکت های سهامی به خوبی مطلع باشد تا بتواند وظایف و مسوولیت خود را در قبال شرکت بداند.
وی تکالیف مدیران شرکت های سهامی را بیش از 36 وظیفه برشمرد و گفت:مدیر در برابر سهام داران و شرکت اختیارات نامحدود  دارند مگر محدودیت هایی در  اساسنامه  و مصوبات مجامع عمومی لحاظ شود .
وکیل پایه یک دادگستری تاکید کرد: مدیران در هر صورت باید پاسخگو وضعیت شرکت باشند و در مجامع عمومی به پرسش سهامداران پاسخ دهند.
وی مهمترین جرایم اختصاصی مدیران شرکت های سهامی را شامل جعل  و استفاده از سند مجعول ،سو استفاده از چک های سفید امضا ،خیانت در امانت و کلاه برداری  عنوان کرد .
در پایان این همایش پانل پرسش و پاسخ با حضور شرکت کنندگان برگزار شد.
آلبوم تصاویر 4042-3-1397