تاریخ : چهارشنبه 2 خرداد 1397
کد 1956

در دیدار نماینده شورای توسعه تجارت استان سیچوآن چین و عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان :

اصفهان و سیچوآن می توانند در زمینه گردشگری و تولید انرژی پاک همکاری نزدیکی داشته باشند
رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط  خارجی اتاق بازرگانی اصفهان گفت:استان اصفهان و سیچوآن می توانند در زمینه گردشگری و تولید انرژی پاک همکاری نزدیکی داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،قاسم علی جباری در دیدار نماینده شورای توسعه تجارت و همکاری های بین المللی و سرمایه گذاری  استان سیچوآن چین افزود:برقراری خط پروازی بین سیچوآن و اصفهان می تواند منجر به همکاری های نزدیک اقتصادی بویژه در بخش گردشگری شود.
وی اضافه کرد:متاسفانه از چین تنها یک ایرلاین پرواز مستقیم به تهران دارد و اصفهان به عن,ان قطب گردشگری ایران مقصد هیچ پرواز چینی نیست.
عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان خواستار سرمایه گذاری سی چو آن در زیرساخت های اقتصادی استان از جمله مترو ،تولید انرژی پاک و تصفیه پساب شد و گفت:کمبود آب و خشکی زاینده رود یکی از چالش های استان اصفهان است که شرکت های تخصصی چینی می توانند با سرمایه گذاری بلند مدت در این بخش نقش بسزایی در حل این بحران ها داشته باشند.
وی تاکید کرد:تولید انرژی حرارتی با بخار علاوه بر هدر رفت منابع  آبی باعث گرم شدن شهر اصفهان شده است و تولید انرژی پاک یکی از زمینه های همکاری دو استان اصفهان و سی چو ان می تواند باشد .
جباری ساخت هتل و رستوران دلخواه  چینی ها در اصفهان را یکی از زمینه های  همکاری دو استان عنوان کرد و گفت:زیرساخت های گردشگری اصفهان از جمله هتل و مراکز اقامتی و همچنین تفریحی می تواند یکی از محورهای همکاری  دو استان باشد.  
ران مین (Run Min)نماینده شورای توسعه تجارت و همکاری های بین المللی و سرمایه گاری  استان سیچوآن چین در این دیدار گفت:استان سیچوآن با 90 میلیون جمعیت و داشتن دو  فرودگاه بین المللی می تواند همکاری نزدیکی با استان اصفهان داشته باشد.
 وی خاطر نشان کرد:سیچوآن یکی از قطب های بزرگ اقتصادی است که شرکت های بزرگ بین الملی  از جمله دل ،آی بی ام ،سامسونگ در این استان واحدهای تولیدی بزرگی دارند.
وی تصریح کرد:استان سیچوآن یکی از قطب های تولید محصولات الکترونیکی است و می تواند با استان اصفهان در این زمینه همکاری مشترک داشته باشد.
در این دیدار طرح  هتل آتشگاه اصفهان به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مشترک به هیات چینی معرفی شد.
آلبوم تصاویر 4031-2-1397