تاریخ : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1397
کد 1907

کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان

نوسانات شدید نرخ ارز باعث از بین رفتن فرصت های شغلی طی ماه های آینده می شود

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: نوسانات شدید نرخ ارز باعث از بین رفتن فرصت های شغلی طی ماه های آینده می شود.
مجتبی ملااحمدی در نخستین جلسه کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در سال جدید گفت:این گونه نوسانات به نفع تولیدکننده و صادرکننده نیست بلکه شرایط کار را برای آنها سخت تر  می سازد.
وی با انتقاد از رویکرد برخی از بانک ها برای دریاف  تفاوت نرخ ارز خریداری شده با نرخ ارز امروز گفت:تولیدکننده ایی که ارز را برای خرید مواد اولیه یا ماشین آلات خریداری کرده  نباید مبلغی برای این تفاوت نرخ  پرداخت کند.
ملااحمدی در بخش از سخنان خود گفت:در سال 96  بیش از 25 هزار  فرصت شغلی در استان اصفهان از بین رفته  و این رویه در سال جاری افزایش خواهد یافت و اداره کار و تامین اجتماعی می تواند اقدام های پیشگیرانه انجام دهند.
وی خواستار تغییر رویکرد سازمان های  خدماتی از جمله بیمه تامین اجتماعی برای جلوگیری از بیکاری کارگران شد و گفت:بیمه تامین اجتماعی به جای اینکه ماهانه برای هر نفر یک میلیون تومان بیمه بیکاری پرداخت کنند می توانند معافیت یک تا سه ساله بیمه تامین اجتماعی برای کارفرما در نظر بگیرند تا کارگر به فعالیت ادامه دهد .
وی با اشاره به ماده 24قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مبنی بر اطلاع رسانی تغییرسیاست ،مقررات و رویه های اقتصادی قبل از اجرا از سوی دولت در رسانه های گروهی گفت:یک شبه 500 تومان بر روی نرخ ارز می رود و فعال اقتصادی در وضعیت سردرگمی قرار می گیرد.
احمد کارگهی نایب رییس کمیسیون صنایع در این جلسه گفت:سال 97 سال سختی برای واحدهیای صنعتی و تولیدی خواهد بود و نوسان ارز ،تورم،بهره بانکی و برجا ماندن یا نماندن برجام چالش جدی در این راستاست.
وی بحران آب  در استان اصفهان را یکی از چالش های  پیش روی بخش کشاورزی ،صنعت و گردشگری عنوان کرد و گفت:اتاق بازرگانی می تواند در ارایه راهکارهای اجرایی برای حل این چالش ها نقش مهمی ایفا کند.
مهدی مسایلی مسوول کمیته خدمات فنی و مهندسی و پیمانکاری  کمیسیون در این جلسه خواستار  آموزش افرادی که خواستار تاسیس شرکت های اقتصادی اند توسط اتاق بازرگانی شد و گفت: بازار  کالا و خدمات کشش حضور شرکت های جدید را ندارد.
احمد دادوند عضو کمیسیون خواستار برگزاری شورای گفتو دولت و بخش خصوصی در زمینه های مختلف شد و گفت:کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی می توانند بستر  این گفتگو را فراهم کنند.
احسان خیام باشی مسوول کمیته بازیافت کمیسیون در این جلسه خواستار بازنگری در قراردادهای پیمانکاری شد و گفت:نوسانات نرخ ارز این پیمان ها را با چالش روبرو می سازد و برای جلوگیری از توقف کار باید اقدام های پیشگیرانه ایی انجام داد.
آلبوم تصاویر 4011-2-1397