تاریخ : دوشنبه 3 ارديبهشت 1397
کد 1903

در مراسم عیدانه انجمن صنعت پخش استان اصفهان مطرح شد؛

شرکت های پخش می توانند نقش مهمی در مبارزه با توزیع کالاهای قاچاق مواد دارویی و بهداشتی داشته باشند/10 درصد کل ارزش تولیدات دارویی کشور در استان اصفهان تولید می شود

رییس انجمن شرکت های صنعت پخش استان اصفهان گفت: شرکت های پخش می توانند نقش مهمی در مبارزه با توزیع کالاهای قاچاق مواد دارویی و بهداشتی داشته باشند.
حسین همتی نژاد در آیین عیدانه انجمن صنعت پخش استان در سالن همایش های بین المللی  اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: انجمن  پخش می تواند بازوی اجرایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان  در تنظیم بازار و توزیع محصولات با کیفیت و تولید داخل باشد.
وی تصریح کرد:صنعت پخش برمبنای توزیع دارو و مواد غذایی شکل گرفته و بیش از  220 شرکت پخش در استان فعالیت می کند.
ابوالفضل اصلانی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این مراسم گفت:استان اصفهان با داشتن 12 کارخانه داروسازی سومین استان بزرگ تولیدکننده دارو درکشور است .
وی با اشاره به توانایی صادرات  محصولات غذایی و دارویی استان اصفهان گفت:شایستگی استان اصفهان در تولید و صادرات محصولات غذایی و دارویی بیشتر از وضعیت موجود است .
وی تصریح کرد:سال 68 تنها یک شرکت دارو سازی در اصفهان فعال بود و این در حالی است که اکنون این تعداد به 12 مورد رسیده است.
وی افزود: ارزش تولیدات شرکت های داروسازی استان بالغ بر 970 میلیارد تومان است و اگر سهم ریالی این شرکتها را در نظر بگیریم 10 درصد کل ارزش تولیدات دارویی کشور از آن استان اصفهان است.
معاون غذا و دارو با اشاره به اینکه در حال حاضر 250 شرکت دارویی در کشور فعال است، اضافه کرد: از این تعداد 120 شرکت داروسازی گیاهی و 130 شرکت داروسازی صنعتی است.
اصلانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 880 کارخانه و کارگاه تولید موادغذایی در استان فعال هستند. در حال حاضر در استان اصفهان 43 کارخانه و کارگاه تولید لوازم آرایشی فعال هستند و 70 درصد از وسایل پزشکی همانند باند و چسب زخم ... در اصفهان تولید می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳ کارخانه و کارگاه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در استان اصفهان فعال است، گفت: توسعه این شرکت‌ها امری ضروری است زیرا می‌توان به راحتی با تولید محصولات با کیفیت در بخش صادرات به ویژه به کشورهای همسایه گام نهاد
غلامحسین صادقیان رییس رییس هیئت مدیره  انجمن داروسازی استان اصفهان  در این مراسم گفت:قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی از طریق شبکه زیرزمینی توزیعی غیر مجوز دار در سطح شهر ها توزیع می شود.
وی خواستار فعال شدن شرکت های پخش در توزیع مواد آرایشی و بهداشتی  شد و گفت: همگرایی بین حلقه تولید و توزیع دارو و مواد بهداشتی و آرایشی می تواند با قاچاق این محصولات مقابله کند.
حسین یقینی عضو انجمن صنعت پخش  استان اصفهان در این مراسم گفت:همکاری شرکت های پخش با شرکت های داروسازی و تولیدکننده لوازم بهداشتی می تواند با قاچاق و تولید مواد بی کیفیت مقابله کند.
قضاوی  رئیس محترم اداره بازرگانی داخلی به تعامل انجمن و سازمان صنعت معدن و تجارت در پروسه صدور مجوز الکترونیکی و لزوم داشتن چنین مجوزی برای هر شرکت پخش پرداخت و از کلیه شرکت ها درخواست ثبت انبار در سامانه انبارها را داشت .
آلبوم تصاویر 4006-1-1397