تاریخ : دوشنبه 20 فروردين 1397
کد 1887

در کمیسیون سیاست گذاری و پایش مطرح شد؛

مرکز مذاکره ،کارشناسی ،میانجی گری و سازش اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی می شود/15 تشکل اقتصادی در اتاق بازرگانی ثبت شده و 17 تشکل در مرحله ثبت قرار دارند
رییس کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مرکز مذاکره ،کارشناسی ،میانجی گری و سازش اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی می شود.
مصطفی رناسی در نخستین جلسه کمیسیون  سیاست گذاری و پایش در سال جدید گفت:این مرکز بر اجرای ماده 1 و 5 قانون اتاق بازرگانی و مصوبات کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان به منظور فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصاد کشور و نیز ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع ، معادن و کشاورزی از طریق حل و فصل اختلافات ناشی از روابط تجاری آنان راه اندازی می شود.
وی اضافه کرد:هدف از راه اندازی این مرکز تسریع در حل دعاوی بین فعالان اقتصادی است و این مرکز می تواند در زمان و هزینه رسیدگی به دعاوی صرف جویی کند .
رناسی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار صدور اعلامیه مشترک از سوی تشکل های اقتصادی استان در موضوعات مختلف شد و گفت:به جای تفرق و چندصدایی بخش خصوصی بایستی تلاش کنیم یک صدا از این بخش به دولت،مجلس و قوه قضاییه رسانده شود.  
علی صفرنورالله عضو کمیسیون سیاست گذاری و پایش در این جلسه خواستار توجه تشکل های اقتصادی به بهبود محیط کسب و کار اعضا  شد و گفت:نقش تشکلها فقط برطرف ساختن مسایل و مشکلات پیش روی اعضا نیست بلکه توسعه کسب و کار از اهم فعالیت های آنان نیز است.
کامران پورجوهری نایب رییس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با تبیین فعالیت های مرکز مذاکره و میانجیگری گفت:فرهنگ مذاکره و سازش در بین فعالان اقتصادی کمتر مورد توجه قرار می گیرد و اغلب دعاوی از طریق دادگستری و به صورت قضایی و صرف هزینه و زمان بسیاری به پایان می رسد.
وی تصریح کرد:فعالان اقتصادی به جای مراجعه به دادگستری و صرف هزینه های سنگین دادرسی می توانند با مراجعه به این مرکز از یک کارشناس خبره برای حل دعاوی تجاری خود بهره گیرند.
15 تشکل اقتصادی در اتاق بازرگانی ثبت شده و  17 تشکل در مرحله ثبت قرار دارند
محسن پورسینا رییس کمیسیون تشکلها اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با تشریح فعالیت سه سال این کمیسیون گفت:قبل از فعالیت این کمیسیون  5 تشکل رسمی در اتاق اصفهان به ثبت رسیده بود ولی طی دو سال گذشته 10 کمیسیون به ثبت رسیده و 17 تشکل در مراحل تکمیل مدارک و موافقت اصولی قرار دارند.
وی اضافه کرد:این کمیسیون با داشتن سه کمیته توسعه و سامان دهی تشکلها ،هماهنگی و همسوسازی تشکلها  و حمایت و توانمندسازی تشکلها  خواستار تقویت و تاثیرگذاری تشکل های اقتصادی در فضای کسب و کار استان و کشور است.
وی برگزاری همایش های آموزشی و نشست های بین تشکلی را از دیگر فعالیت های عمده این کمیسیون برشمرد و گفت:دوره های آموزشی تشکلها به صورت دوره ای هر ماهه در زمینه های مختلف برگزار می شود.
وی با اشاره به نامگذاری سال 97 به عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت:وظیفه تشکل هاست که تولیدکنندگان را به تولید کالای با کیفیت و قابل رقابت با کالاهای خارجی تشویق و ترغیب کنند و اشکالات کالا و خدمات  را در درون خود برطرف کنند.
 پورسینا از خرید زمینی توسط اتاق بازرگانی برای  ساختمان تشکل های اقتصادی استان خبرداد و گفت:تشکل های اقتصادی می تواند با در ساخت این ساختمان مشارکت کنند.
 مهدی جعفرپیشه نایب رییس کمیسیون تشکلها اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار تشکیل شورای هماهنگی تشکل های  اقتصادی استان شد و گفت:این شورا می توانددیدگاه های بخش خصوصی را به صورت یکپارچه و یک صدا به مسوولین دولت منتقل کند .
 شهریار شعبانی دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار اقدام تشکل های همسو و تجمیع توان انان برای ارایه خدمات به اعضا شد و گفت:در بخش معادن بیش از 30 تشکل در استان وجود دارد که به صورت جزیره ای فعالیت می کنند.
آلبوم تصاویر 4001-1-1397