تاریخ : شنبه 26 اسفند 1396
کد 1876

در نشست پایان سال شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان

بانوان با انضباط بیشتری بنگاه های اقتصادی را مدیریت می کنند

نشست پایان سال شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رییس اتاق بازرگانی ، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بانوان فعال اقتصادی در سالن اجتماعات برگزار شد.
زهرا اخوان نسب رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان  با اشاره به نقش مؤثر بانوان در جامعه و اقتصاد کشور گفت: شورای عالی بانوان با برگزاری دو همایش تحت عنوان دختران شهر فیروزه ای به شناسایی و استفاده از ظرفیت دختران توانمند اصفهان پرداخت که با حضور 550 نفر برگزار شد.
وی در ادامه افزود: همایش روز زن با 400 شرکت کننده از جمله همایش های بزرگی بود که در سال جاری برگزار شد و بر اهمیت جایگاه زنان در اقتصاد و توسعه پایدار بیش از پیش تأکید گردید.
رئیس شورای عالی بانوان اظهار کرد: چهار کمیته زیر مجموعه شورای عالی بانوان فعالیت می کنند که هر کمیته با حدود 30 عضو، هفت جلسه در طول سال برگزار کرده است.
اخوان نسب، مشاوره در زمینه کسب و کار به بیش از 60 نفر، برگزاری جلسات آموزشی در داخل و خارج از استان و بازدید از کارخانه ها، مراکز آموزشی و نمایشگاه های مختلف را از جمله اقدامات شورای عالی بانوان در سال 96 عنوان کرد.
وی  به سفر هیئت بانوان فعال اقتصادی به فرانسه اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته از سوی بانوان اقتصادی اصفهان، توانستیم جزو چهارمین های اتاق بازرگانی در جهان قرار بگیریم.
سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه شورای عالی بانوان برای نخستین بار در کشور تشکیل شد ،گفت:سایر اتاق های بازرگانی به دنبال ایجاد شورای عالی بانوان اند
وی داشتن  انضباط را یکی از ویژگی بانوان در مدیریت بنگاه های اقتصادی دانست و گفت:بنگاه های اقتصادی که توسط بانوان مدیریت می شود با نظم و فعالیت دلسوزانه مدیریت  می شود  .
وی موفقیت اتاق بازرگانی اصفهان در راه یابی به چهار اتاق بازرگانی جهان در سال 2017 را ناشی از توجه به بانوان و جوانان دانست و گفت:رویکرد هیات نمایندگان این دوره توجه ویژه به جوانان و بانوان در تمامی عرصه هاست.
فرصت های کارآفرینی در حوزه سلامت
طاهره چنگیز  رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این  جلسه گفت:  در حوزه دارو 96 درصد مقدار عدیدی داروی مورد نیاز در کور تولید می شود و 4 درصد از خارج می شود که ارزش داروی وارداتی 25 درصد کل ارزش ریالی داروهای مصرفی است.
وی با اشاره به مصرف کالاهای بهداشتی در کشور گفت:کالاهای مربوط به بهزیستی (بهتر زندگی کردن) کمتر مورد توجه تولیدکنندگان داخلی قرار گرفته است
وی  خدمات ویژه پرستاری را یکی از بخش های قابل توجه در حوزه سلامت دانست و گفت:بانوان می توانند در این زمینه خدمات نوینی تعریف کنند.
چنگیر توریست درمانی و توریست بهزیستی را دو موضوع مهم در گردشگری سلامت عنوان کرد و گفت:مراکز آب درمانی ،نمک درمانی و سایت های آفتاب درمانی می تواند خدمات نوینی برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.
 
آلبوم تصاویر 3261-12-1396