تاریخ : دوشنبه 21 اسفند 1396
کد 1869

شانزدهمین رویداد «در مسیر موفقیت» با حضور رضا محزونیه مدیر موسسه مطبوعاتی نسل‌فردا :

هیچ موفقیتی یک‌شبه به‌دست نمی‌آید

شانزدهمین رویداد کارآفرینی «در مسیر موفقیت» شورای عالی جوانان با حضور رضا محزونیه مدیر موسسه مطبوعاتی نسل‌فردا در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
امیرکشانی رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در  ابتدای این مراسم گفت:در استان اصفهان کارآفرینان گمنامی هستند که با ایجاد بنگاه های اقتصادی توانسته اند زمینه اشتغال بیش از  500 نفر را ایجاد کنند.
وی رویکرد شورای عالی جوانان در رویداد در مسیر موفقیت را شناسایی کارافرینان استان اصفهان و معرفی انان به جوانان برشمرد و گفت:رضا محزونیه با راه اندازی نخستین روزنامه سراسری اصفهان ،توانسته موسسه  مطبوعاتی توانمندی را در استان  راه اندازی کند.   
رضا محزونیه  مدیر موسسه مطبوعاتی نسل‌فردا در ابتدای سخنانش گفت: همه‌چیز برای من از یک اتفاق شروع شد. در یک خانواده فرهنگی بزرگ شدم؛ به‌طوری‌که پدر و پدربزرگم درزمینه فرهنگ و معارف فرهنگی فعالیت می‌کردند و سرشناس بودند، من نیز با توجه به علاقه‌ای که به فرهنگ داشتم از زمان دانشجویی در صداوسیما فعالیت می‌کردم و در نشریات مختلف قلم می‌زدم و مدیرمسئول برنامه آینده‌ساز رادیو و جنگ جوان تلویزیون بودم.
وی اضافه کرد:در آن زمان یکی از مسوولین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به من پیشنهاد داد که با توجه به انجام فعالیت‌های فرهنگی بهتر است مجوز یک هفته‌نامه را بگیرم و در این رابطه هم فعالیت کنم و من هم این کار را انجام دادم و بعد از پنج سال که در نوبت گرفتن مجوز بودم آن را دریافت کردم: هفته‌نامه‌ای با نام «نسل‌فردا» و همین شد که به‌طورجدی وارد عرصه مطبوعات شدم و با سرمایه صفر، سرمایه در گردش صفر و پشتوانه زیر صفر شروع به کار کردم.
وی تاکید کرد: هرگز نباید فراموش کرد که هیچ موفقیتی یک‌شبه به دست نمی‌آید و به عوامل مختلف بستگی دارد که در این میان پشتکار و اراده و داشتن دانش لازم در رابطه با کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم.
وی اضافه کرد: سختی‌های کار من در شروع خیلی زیاد بود. آن زمان یک موتور گازی براوو داشتم که توزیع هفته‌نامه را هم خودم انجام می‌دادم و خودم را همه‌جا به نام رضایی معرفی می‌کردم تا متوجه نشوند این هفته‌نامه متعلق به خودم است. آن زمان خیلی «نسل‌فردا» را قبول نداشتند و به زحمت دکه‌ها می‌پذیرفتند که به فروش برسانند.
وی خاطر نشان کرد :بعد از مدت‌ها و با تعدادی چک از یکی از اقوام یک ژیان خریدم و با آن کل استان را برای معرفی زیر و رو کردم؛ به‌طوری‌که در دمای بالای 40درجه کاشان و آران‌وبیدگل تا سرمای زیر 20درجه فریدون‌شهر همه‌جا می‌رفتم و «نسل‌فردا» را معرفی می‌کردم و در این مسیرها اتفاقات زیادی برایم می‌افتاد.
 محزونیه  یادآور شد:«نسل‌فردا» بعد از گذراندن سال‌های سخت امروز در افق 30سالگی خود است، 30سالی که من با پشتکار و بدون ناامیدشدن همه سختی‌ها را پشت سر گذاشتم. درواقع به نظر من رشد و موفقیت باید طبیعی باشد و به آرامی پیش برود. «نسل‌فردا» در ابتدا به شکل هفته‌نامه استانی بود، بعد از چند سال منطقه‌ای و به‌دنبال آن تبدیل به هفته‌نامه سراسری شد و در ادامه اولین روزنامه محلی بعد از انقلاب بودیم، اولین روزنامه استان اصفهان که با تلاش‌مان آن را روزنامه منطقه‌ای کردیم و خوشبختانه از سال 1387 نیز به‌عنوان روزنامه سراسری فعال هستیم.
 وی اظهار داشت: در کنار روزنامه درحال‌حاضر موسسه مطبوعاتی «نسل‌فردا» با توزیع کشوری، مجله زندگی سالم با توزیع سراسری، مجله گردشگری سپاهان (محلی دوزبانه)، آگهی‌نامه خورشید (محلی)، هفته‌نامه ورزشی «نسل‌فردا» با توزیع سراسری، روزنامه انگلیسی‌زبان اصفهان‌نیوز با توزیع استانی، قرض‌الحسنه نسل‌فردا با 17000 عضو و خیریه حضرت محمد نقش‌جهان را تحت پوشش داریم.
محزونیه تاکید کرد:در شرایط فعلی مدیری موفق است که قبل از بازگوکردن بایدها، نبایدها را مطرح کند. ما مدیران «نه» گفتن‌مان سخت است. اگر عادت کنیم «نه» را با قدرت بگوییم این رمز موفقیت است. من در خصوص آینده کسب‌وکار باید بگویم که جوانان ما به‌خصوص بین بیست تا 29 سال وضعیت خوبی ندارند؛ به‌ویژه افراد تحصیل‌کرده.
وی اضافه کرد: متأسفانه اقتصاد در سال آینده نیز اقتصادی پرچالش است و در این میان به نظر من پرداختن به کسب‌وکارهای بزرگ به‌صرفه نیست و افرادی که به‌دنبال کسب‌وکار کوچک هستند، موفق‌ترند. دنبال کسب‌وکارهای کوچک باشید؛ حتی کارهایی که مغازه نخواهد. انبار آن چمدانی باشد، سرمایه بالا نخواهد، شما باید به سراغ مشتری بروید و دیگر زمان آمدن مشتری به‌سوی شما تمام شده است.
آلبوم تصاویر 3250-12-1396