تاریخ : دوشنبه 25 دي 1396
کد 1768

نشست هم انديشی کمیسیون های صنایع اتاق بازرگانی ایران و اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

سهل آبادی: اوضاع صنعت کشور خوب نیست/ سبحانی: یکسان سازی نرخ ارز ضروری است

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه اوضاع صنعت کشور خوب نیست، گفت: صنایع نباید به حمایت های دولت چشم داده باشند.
عبدالوهاب سهل آبادی در نشست هم انديشی کمیسیون های صنایع اتاق بازرگانی ایران و اصفهان که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در پایان چنین جلسات و نشست هایی باید یک یا دو مصوبه یا قطعنامه وجود داشته باشد و به اتاق های دیگر ابلاغ شود و از آنان بخواهیم که پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه اوضاع صنعت کشور خوب نیست،  افزود: جلساتی که تاکنون برگزار شده چه نتایجی داشته است؟ پارلمان بخش خصوصی تاکنون به دولت چه گفته است؟
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نقش اساسی مدیریت در بهبود فعالیت ها، اضافه کرد: امروز کار کردن در فولاد مبارکه سرقفلی پیدا کرده است، اما عکس آن در ذوب آهن با مشکل مواجه هستیم.
وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان بیشترین شهید و مجروح را داده است. دولت نتوانسته یک موزه جنگ برای این شهر بسازد، در حالی که 28 هزار متر زمین در بهترین نقطه شهر برای این کار در نظر گرفته شده است. بنابر چنین ادعاهایی نباید به حمایت های دولت چشم داده باشیم.
 هم چنین رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان 11 کمیسیون فعال دارد، اظهار کرد: استان اصفهان یک استان صنعتی است و تقریبا در تمام زمینه های صنعتی فعال است.
بهرام سبحانی به فعالیت های اخیر کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و افزود: تقریبا در جوامع پیشرفته چیزی به نام پسماند وجود ندارد و تقریبا همه مواد فرآوری و بازیافت می شود، اما این موضوع در کشور مغفول مانده است.که در این راستا بررسی موانع و مشکلات قوانین صنایع بازیافت کشور در کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان انجام شده است.
وی با بیان اینکه ضرورت یکسان سازی نرخ ارز و نقاط مثبت و منفی این موضوع در اتاق بازرگانی اصفهان مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: جهت پیگیری مصوب شدن ایجاد بانک اطلاعاتی صنایع استان، کمیسیون صنایع پیشقدم شد و هم چنان در حال پیگیری این موضوع هستیم.
هم چنین نایب رییس دوم اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: تمرکز اصلی در اتاق اصفهان بر روی آموزش انجام گرفته و در این راستا دوره های بسیار گسترده ای در  اتاق بازرگانی برگزار شده است.
مصطفی رناسی با بیان اینکه اتاق های بازرگانی در هیئت های مالیاتی اثر مستقیم دارد، افزود: وجود شورای عالی بانوان، شورای جوانان، تقویت استارتاپ ها و کمیته مسئولیت های اجتماعی، کمیسیون سیاست گذاری و پایش _که مادر تمام کمیسیون ها محسوب می شود_، از ویژگی های اتاق بازرگانی اصفهان است.
آلبوم تصاویر Baz-10-1396-23