تاریخ : جمعه 8 دي 1396
کد 1747

در نشست تخصصی چالش ها و فرصت های صادراتی در صنایع معدنی عنوان شد؛

حضور مستمر در نمایشگاه های بین المللی و برقراری رابطه دو طرفه تولید کنندگان و صادرکنندگان عامل توسعه صادرات استان اصفهان است

نشست تخصصی چالش ها و فرصت های صادراتی در صنایع معدنی به همت کمیسیون تجارت و کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در سالن اجتماعات برگزار شد.
مسعود گلشیرازی رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:استان اصفهان با 9 هزار و 100 واحد صنعتی با انباشت عرضه روبروست و تقاضا داخلی پاسخگوی این میزان عرضه نیست .
وی صادرات را تنها راه نجات تولید کشور دانست و گفت: رویکرد اقتصاد استان اصفهان از تولیدی باید به سمت خدماتی و تجاری تغییر مسیر دهد.
 وی تاکید کرد:استان اصفهان دارای تولیدکنندگان توانمندی است که در کنار تاجران موفق می تواند اقتصاد استان را توسعه دهد .
گلشیرازی راه اندازی مرکز رشد صادرات اصفهان را گامی عملیاتی از سوی اتاق بازرگانی با هدف تقویت شرکت های مدیریت صادرات برشمرد و گفت:برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان و شرکت های مدیریت صادرات یکی از اهداف راه اندازی این مرکز رشد است .
ابوالقاسم سرتیپی نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست خواستار ایجاد نمایشگاه دائمی سنگ های صادراتی استان شد و گفت:این نمایشگاه می تواند از بین 4 هزار نوع سنگ های موجود در ایران تعدادی را برای صادرات در نظر گرفت .
وی ایجاد دانشکده سنگ در شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان را گامی موثر در افزایش کیفیت صادرات سنگ برشمرد و گفت:شرکت های ماشین سازی ایتالیایی آماده همکاری با این شهرک تخصصی سنگ با هدف صادرات به بازارهای جهانی می باشند.
محمود کریمی عضوکمسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:حضور مداوم و مستمر  صادرکنندگان در نمایشگاه های تخصصی بین المللی باعث ایجاد اطمینان در نزد خریداران می شود و حمایت دولت از صادرکنندگان برای حضور در نمایشگاه ها می تواند به رونق چرخه صادرات کمک کند.
وی افزود:نمایشگاه های تخصصی فرصت مناسبی برای معرفی محصولات تولیدی قابلیت صادرات و برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه  است.
علی شانه ساز زاده نایب رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست راه اندازی میزهای صادراتی در استان های کشور را گامی ارزشمند در شناسایی مسایل و مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد و گفت:استان اصفهان دارای 5 میز تخصصی شیرینی جات سنتی،فرش ماشینی،نساجی،روغن صنعتی و  طلا و جواهرات  است که در بخش سنگ می تواند با استان معین سنگ همکاری نزدیکی داشته باشد.
شهریار شعبانی دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با اشاره به ایجاد پاویون اتاق بازرگانی اصفهان  در نمایشگاه سنگ ورونا ایتالیا  گفت:در راستای حضور در نمایشگاه های تخصصی خارجی و معرفی سنگ اصفهان کمیسوین معادن طی دو سال اخیر در  نمایشگاه سنگ ورونا حضوری فعال دارد.
وی  دریافت نوبت سفارت و ویزا ،ترخیص کالا و حمل و نقل را از مهمترین مسایل پیش روی صادر کنندگان مواد معدنی برشمرد.
علیرضا الله دادیان کارشناس بازاریابی محصولات صادراتی در این نشست تهیه اطلاعات اقتصادی از بازارهای بین المللی را  مهم و اثرگذار دانست و گفت:اتاق بازرگانی با ایجاد تیم های اطلاعاتی در کشورهای هدف صادراتی می تواند زمینه بازاریابی و مطالعه بازار را برای محصولات تولیدی استان فراهم کند.
بختیار یک فعال اقتصادی خواستار تسهیل  حضور شرکت های ایرانی در  سوریه شد و گفت:متاسفانه شرکت های ترکیه ایی و عربستانی که در جنگ داخلی سوریه نقش موثری داشتند در دوران پس از جنگ حضور فعال و تعیین کننده ایی دارند.
 
 
 
آلبوم تصاویر 3192-10-1396